/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Fonts / Spørgsmål
10  Bille1948 320
Hvad hedder denne font?
Fra : steenolsen
Vist : 520 gange
100 point
Dato : 29-09-04 14:36

Jeg har søgt i diverse font-databaser på nettet efter den font der bl.a. kan ses i topmenuen på http://www.kreemdesign.com

Hvad hedder den og hvor kan jeg finde den?

Venligst kun links til sider, hvor du VED den findes
Steen

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 29-09-04 15:48

Jeg kan ikke finde den. og jeg har en del font

Det nærmeste jeg kan komme er en font , der hedder Tango BT
http://www.philsfonts.com/showing.html?sku=BT00115101P2&start=1
På dette website findes mange andre font; måske finder du den der.

Frieda

Kommentar
Fra : technic

Dato : 29-09-04 18:33

Jeg er ret sikker på, at det er et tegnet logo fordi man kan se baggrunden sno sig ud igennem bogstaverne, og da det er et designfirma der har sitet er det jo ikke spor mærkeligt. Desværre!

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 29-09-04 22:09

det er jo ikke en gang en særlig special font, den er ok strukket lidt i flash eller noget. jeg er sq skuffet, hvad vil du med den?

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 29-09-04 22:42

Jeg har en der ligner lidt, hvis du kan bruge den:

http://www.grineflip.dk/test/test.gif

Kommentar
Fra : steenolsen

Dato : 30-09-04 08:13

Undskyld, jeg tror ikke at jeg har udtrykt mig helt klart. Det er ikke Kreem Design, men derimod menuen nedenunder - altså MAINPAGE, NEWS osv.

Sorry for det

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 30-09-04 08:50

Ja, det må du sørme nok sige

Kommentar
Fra : steenolsen

Dato : 30-09-04 08:55

Nå ja ja... jeg skrev jo 'topmenuen' ikke

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 30-09-04 16:15

den er stadig kedelig.

Kommentar
Fra : debilo

Dato : 30-09-04 16:25

Jeg har lige importeret hele sitet og knapperne er billeder så det kan være hvad som helst der er lavet

Kommentar
Fra : steenolsen

Dato : 01-10-04 08:38

Jeg ved at han bruger dem på en masse sider, så jeg kan næsten kun forestille mig at det er en font. Det ville tage for lang tid at skulle "tegne" sådan noget.

Jeg synes den er fed - ganske enkel og oplagt til knapper og menuer som på hans side.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-10-04 11:29

Man tegner selvfølgelig ikke hele vejen igennem. Man tegner en ny font og det er jo på den måde at grafkere kan levere noget der er mere unikt end vi andre.
Hvis man kigger på fontene her http://www.1001freefonts.com/ vil man se at mange ligner hinanden og et særkende er, at der mangler æøå.

Kommentar
Fra : steenolsen

Dato : 01-10-04 11:56

Ja det lyder logisk. Ved du hvordan man tegner et font-sæt? Så vil jeg gerne prøve at gå igang.

Har været hver eneste side igennem på 1001freefonts.com....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-10-04 12:19

Jeg har aldrig prøvet at lave et fontsæt, men jeg blev lidt nysgerrig og søgte lidt på emnet og fandt faktisk noget
http://www.andrew.cmu.edu/user/twm/makefont/
http://www.fontifier.com/

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-10-04 13:26

Hejsa

Jeg kopierede lidt af teksten ind i Word - og vups! den hedder Verdana.

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : steenolsen

Dato : 01-10-04 13:26

Det ser godt ud - specielt det første link. Det andet tror jeg ikke jeg kan bruge sådan lige umiddelbart.

Det vil jeg kigge på!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-10-04 17:27

Hanne, smart nok det du gjorde og vil virke hvis du har fonten, men hvis det er en fremmed font vil den vælge en af standardfontene. Jeg kan se i css filerne at der anvendes både tahoma og verdana, men ikke hvor de anvendes.
Jeg har lavet en prøve her: http://www.bjarne-d.dk/fonttest.htm

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-10-04 17:55

Hej BjarneD

Du har ret - og her troede jeg liiige, at jeg var smart

Solskinsfredagshilsen

Hanne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-10-04 18:01

Det var da et glimrende "initiv", som i nogle tilfælde vil kunne bruges.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-10-04 19:55

Tak BjarneD

God weekend!

Hanne