/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Remote viewing - astral projektion
Fra : soyeljefe
Vist : 1016 gange
100 point
Dato : 29-09-04 14:00

Jeg har lige et spørgsmål...jeg er kristen og har det sidste stykke tid undersøgt nærmere vedr. remote vision/astral projektion...problemet er, at jeg altid har været overbevist om, at det var noget "fy" som kristen. Jeg kan lige kort forklare hvad det er:

Remote vision: Evnen til at kunne se ting på afstand, selvom man ikke er der, dette gøres ved at gøre kroppen så afslappet at man næsten ikke kan føle den (ikke svært), hvis man kan bevare koncentrationen uden at falde i søvn, skulle det være muligt...til en hvis grad.

Astral projektion: Samme situation vedr. kroppen, men når man når dertil (trancelignende tilstand), så skulle man (efter sigende) være istand til at forlade sin krop. (så man kan rejse ud i verden, selvom man sover)

Jeg ved godt det lyder dramatisk, men besidder vi evner som vi ikke umiddelbart er klar over, og må man benytte dem. Jeg har læst at man ofte får ude-af-kroppen-oplevelser når man drømmer, og at det derfor er en naturlig ting.

Jeg ved også at det lyder meget new-age præget, men kan man ikke gøre det uden at være new-age-religiøs, som man kan gå til karate uden at være zen-buddhist?

Jeg prøvede for sjov at slappe fuldstændig af, jeg havde læst at når man "næsten" var der, så ville man føle vibrationer...jeg havde ligget i en halv time og kunne nærmest ikke føle min krop, da mit hjerte pludselig bankede vildt (sikkert på grund af choket) og jeg følte en varm kildende fornemmelse (som kuldegysninger, bare "varme")...det bankede bare igennem mig, men så "vågnede" jeg.

Hvad er jeres holdning til det...vi har jo et åndeligt plan, og der er så meget som videnskaben ikke kan bevise...

Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal runde denne tråd af, men har i nogen kommentarer??

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 29-09-04 17:45

Hvis du kommer der ud hvor du kan se Joker tallene på Lørdag, så lad os dele i porten

Ellers er min holdning til det, Hold dig fra det. Hvad gavner det, søg på psykotiske tilfælde, så vil du finde ud af hvor mange der ender med selvmordsforsøg, efter forskellige "Åndelige" forsøg. Det starter i det små, men hvor ender det.

Altså et godt råd:

STOP IMENS LEGEN ER GOD.......

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 29-09-04 23:06

Hvis du ikke kan komme op med et par virkelig overbevisende gode grunde til det, så lad det ligge, for så er det et flip.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-09-04 00:28

Du foretager astralvandringer hver nat når du sover.
Har du aldrig prøvet at opleve et ryk i kroppen, når du lige var faldet i søvn, det er astrallegemet der trækkes hurtigt tilbage til kroppen, på grund af at kroppens sanser har fået en ydre påvirkning, og skal være i stand til at reagere hvis der er fare på færde, og det kan den jo ikke uden sit åndelige hylster.
Der er ikke nogen egentlig fare ved at expermitere med ud af kroppen oplevelser, da de 2 legemer er forbundet med sølvsnoren, men skal jo aldrig gøres for egen vindings skyld.
Det kan jo gøres bevidst, selvom det er meget svært, og har ligesom nærdød-tunneloplevelser intet med overbevisning og tro at gøre. At kristne så ikke tror på det og buddister gør, ændre jo ikke ved fakta.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : lyngballe

Dato : 30-09-04 08:09

Foreligger der nogen DOKUMENTATION for disse fænomener?
Mange taler om dem som FACTS, men er det ikke netop den slags som den amerikanske tryllekunstner James Randi vil betale en million dollars for at se beviser på?
(Til orientering: jeg er selv "søgende"; hverken systematisk skeptiker eller "kristenbedrevidende")
Vl h L

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 30-09-04 15:00

Illustreret Videnskab beskriver UD AF KROPPEN OPLEVELSER. Det viser sig at en flok epileptikere der var under behandling med electroder fik oplevelsen. Man kunne i forsøg blive ved med at fremkalde den oplevelse, ved at påvirke hjernen med strøm i en bestemt sektor.

Kommentar
Fra : lyngballe

Dato : 30-09-04 16:54

troldenesdhb: Please: Hvilket nr. i hvilken årgang af Illustreret Videnskab??
Tak for svar og hilsen L

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 30-09-04 18:18

øhhh nu har jeg alle numre, men jeg mailer til dem og vender tilbage

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-09-04 19:19

Ja det kommer som et shock for vestens mennesker at vi har flere liv. (Det er faktisk ikke rigtigt, vi har kun et, men det er evigt)
Men det er sjovt at se den skeptiske holdning man møder, når der feks. har været sendt en udsendelse som Åndernes magt. Men det skyldes nok vores vestlige "langt fra naturen holdning", sjovt nok har alle naturfolk brugt en åndemaner, der var i stand til at udføre "ud af kroppen oplevelser"
Men den okkulte (Skjulte) viden, er slet ikke ny, heller ikke i Danmark, men har kun mødt modstand fra kirken og det omgivende samfund, og videnskaben. Derfor lever Teologisk samfund, og de spiritistiske kirker et tilbagetrukket liv.
Spiritistiske kirker:
"Lysets Hus" Århus
"Jacobsstigen" Skjern
"Caritas" Esbjerg
"Davidsstjernen" Esbjerg
"Lysglimt" Randers
"Daniel-kirken" København
Feks. er Frank Munkø fra Åndernes magt, en slags leder af den spiritist kirke "Danielkirken": http://www.danielkirken.dk/danielkirken.nsf
Før hen blev en person der kunne tale med ånderne kaldt en spiritist, nu kaldes det at "holde klarsyn"

http://livsguiden.dk/shop/product_info.php?products_id=50
http://www.dbb.dk/Kataloger/Lydb/Faglitteratur/fag10.asp
nr. 9/2002, Side 8
http://www.illvid.dk/Crosslink.jsp?d=101&a=147&id=7554_4
http://www.illvid.dk/polopoly.jsp?d=144&a=372
http://www.illvid.dk/polopoly.jsp?a=1278&id=7996
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 30-09-04 19:37

Nu er livet jo sådan indrettet, at lige meget hvor åndsvagt man påstår noget er, så kan man altid få nogle "kloge hoveder" til at bekræfte det. Det gælder sig både holdninger bekræftet af Videnskabs folk, og holdninger fra Religioner.

Men jeg kan da foreslå lidt læsning her:

http://www.biblen.dk/

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 30-09-04 20:30

Jeg har prøvet tunnelsyn, ved en nærdødenoplevelse. Dem ,jeg høre fortælle, der også har prøvet, ved jeg bare når jeg høre dem fortælle, at det var også det de oplevede. Med den baggrund vil jeg sige, at med hensyn til de udsendelser, hvor de laver kontakt til afdøde og videre giver budskaber og tegn eller beviser, som kun de nærtsående til afdøde forstå, fx en livret, eller hvordan et bestemt smykke ser ud, ja så tror jeg IkKE en døjt på, at der rent faktisk finder en reel kontakt sted til afdøde, factne, detaljerne om smykker, karakrteregenskaber osv. er korrekte eller tæt på, men det er oplysninger mediet er i stand til at samle op, ved at gå ind på et bestemt bevidstheds plan. De levende, de pårørende ved ikke dette, og hvis de fik det at vide ville de ikke kunne forstå, hvordan det kan lade sig gøre og så de tror at det er en virkelig kontakt, ellers giver det ikke mening for dem.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-09-04 22:10

troldenesdhb: Biblen er da udemærket læsning, og jo netop en bekræftigelse på at vi opstår fra de "døde", og Jesus gik da også rundt blandt os, og uddrev de onde ånder. Og han siger jo netop at vi skal gøre ligeså, ligeledes helbrede, ved håndspålæggelse. Men dengang var der jo også folk der ikke ville tro.
mulberry: "oplysninger mediet er i stand til at samle op, ved at gå ind på et bestemt bevidstheds plan." Netop, der er flere plan, og når medierne fortæller at de ser en mand der ser sådan og sådan ud, og som siger ..... Skal vi så ikke tro dem, men tro at det er oplysninger der svæver i luften. Er det i grunden ikke mere naivt?
I virkeligheden bygger vores skeptis på en dybt indgroet dødsangst. Som først overvindes når vi i vores inderste bliver klar over, at der ingen død er, men en ny fødsel.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : hjkofoed

Modtaget 100 point
Dato : 01-10-04 00:26

Hej soyeljefe,
Når du søger ind i den tilstand, åbner du dig for en åndeverden, du ikke kan styre. Det er det, der kan give disse oplevelser; men det er også den åndeverden du som kristen anbefales, at holde dig fra, for den kan overtage kontrollen af dig, hvis du inviterer den indenfor.
H-J

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 01-10-04 03:18

Til PHANSEN: Hvorfor gør medierrne det? udelukkende for kontaktens skyld, mellem afdøde og nærtstående? For at få dem til at tro?. For at få opmærksomhed og tjene penge?
Jeg ved ikke om du har prøvet en nærdødenoplevelse, hvis, vil din "dødsangst" være kureret, så lad lige være med at pådutte mig den bevæggrund. Det plan de medier benytter, er et illusorisk,svært at forklare, derfor er det ikke det samme som det publikum tror, at der er en virkelig kontakt, og det gøres der ikke opmærksom på, så kan i selv regne ud hvorfor.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 01-10-04 13:32

Ang Illustreret videnskab

Det var nr. 9 år 2001

http://www.illvid.dk/Crosslink.jsp?d=103&a=147&id=7325

Godkendelse af svar
Fra : soyeljefe

Dato : 05-10-04 09:13

Tak for svaret hjkofoed.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-10-04 17:16

Ja, enhver er salig i sin tro.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 05-10-04 20:49

Kære soyeljefe
jeg takker og ønsker dig Guds velsignelse over dit liv

Kærlig hilsen

H-J

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 05-12-04 23:45

I halvfjerdserne skred 2 højtuddannede Scientologer (OT,s) fra Kirken og gik igang med et projekt for CIA, det var Scientologerne ikke glade for. Hele dette projekt gik ud på remote viewing og er meget godt dokumenteret, især efter at alle Cia papirene er kommet på nettet.

Idag mener mange at hele Scientology Kirkens uddannelses program omkring dette er blevet lukket ned og snuppe af CIA. Og at Kirken nu bare er en pengemaskine som ikke kan levere de høje nivuaer at oplysthed som den engang var i stand til. Det lyder logisk, tror ikke USA ville kunne holde sine fingre væk.

Men det er altså klart dokumenteret på nettet, mange steder.

Personligt har jeg prøvet det er par gange men uden at selv kunne gøre det igen, mere spontant, desværre.

http://www.victorzammit.com/book/chapter17.html

Good reading.

VH Henrik