/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
spgmål. ang. adm. af fjernserver?
Fra : renix
Vist : 360 gange
50 point
Dato : 28-09-04 22:33

Jeg har er server til at stå, som jeg administrere hjemmefra min egen private PC. Jeg skal uploade en fil fra min egen PC til serveren via en terminal adgang.
Til at overføre filen bruges programmet winscp.
Filen er et program der kører løbende på serveren, men jeg er interresseret i at vide om serveren skal genstartes for at ed modifikationer jeg har lavet i filen/programmet træder i kraft?

??

Kommentar
Fra : basil28

Dato : 29-09-04 06:27

det kommer an på hvilken modifikation / Ændring du skal lave er det i webserveren eller mailserveren, kan du formentlig nøjes med at genstarte netop det program, men er det i selv windows, så skal du formentlig genstarte.

mvh
Basil

Kommentar
Fra : eddieaa

Dato : 15-01-05 13:36

Det er mange forhold du her berøre, men i Windowsmiljøet er det meget afhængig af om du kører WINNT4Server, W2K eller W3K. sidst nævnte har nemlig mulighed for ikke at skulle genstartes hvergang du installere et program her kan du "snyde" lidt i timen og nøjes med at starte den service app. er afhængig af, og derved opnår du samme effekt som hvis du genstartede serveren.