/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problem med Outlook Express 6
Fra : Fattig
Vist : 374 gange
100 point
Dato : 28-09-04 21:29

Jeg har store problemer med mit Outlook Express 6.
Hvis jeg forsøger at lave en test, hvor jeg sender en mail til mig selv går det udmærket med at sende, men modtagelsen svigter. Enten kommer mailen ikke frem, er måske flere timer undervejs, eller den ryger direkte i mappen slettet post. Hvad kan der være galt?

Accepteret svar
Fra : gobling

Modtaget 110 point
Dato : 28-09-04 22:05

Hvis du har antivirus på, kan det være den som er skyld i det. tjeck indstillingerne for out/in going emails i dit antivirus program. prøv fx. at deaktivere dit antivirus program og se om det hjælper. Scan eventuelt din pc for virus. du kan foretage online scan her http://security.symantec.com/sscv6/default.asp?productid=symhome&langid=ie&venid=sym

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 28-09-04 22:07

Hvis du har antivirus på, kan det være den som er skyld i det. tjeck indstillingerne for out/in going emails i dit antivirus program. prøv fx. at deaktivere dit antivirus program og se om det hjælper. Scan eventuelt din pc for virus. du kan foretage online scan her http://security.symantec.com/sscv6/default.asp?productid=symhome&langid=ie&venid=sym

Hvis du har spamfilter på burde du nok også Tjecke indstillingerne der.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-09-04 23:23

Du har sikkert blokeret dig selv:
Du trykker funktioner og meddelelsesregler og se på listen over blokerede afsendere. Marker afsenderen eller domænet, og klik derefter på Fjern.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 29-09-04 08:27

Hej Fattig

Har du ADSL eller alm. opkobling via modem (enten 56K eller ISDN)????

Lars

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 29-09-04 09:48

Hej Lars, jeg har 56K modem.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-09-04 10:17

hej Lars, der er udemærkede forslag skrevet allerede - men for mig lyder det bestemt som om du har en udbyder der måske har temmelig dårlige serverforbindelser - hvad angår at du er så længe om at modtage post !

Det lyder også som om du enten har blokeret for dig selv - det er heldigvis overskueligt og nemt at rette.

Visse antivirusprogrammer kan også drille - dog sjældent hvis du kører rimelig sikkert.

mit umiddelbare forslag vil være - afinstaller og hent den version du kører af outlook express - så starter du på en nu og har ingen problemer hvis du da normalt ved hvad du gør.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-09-04 10:19

hov kom til at kigge lige ovenover dette indlæg mente selvfølgelig HEJ FATTIG

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 30-09-04 17:33

Hej Fattig

For at du kan sende mails via et modem skal du have 2 ting: 1) et staed at ringe til (opkaldspunkt) og 2) en mailkoto med brugernavn + log-on.

Hvis du kan komme på internettet med dit modem, så er opkaldspunktet OK, så er det dine konto indstillinger som er forkerte.

Du skal under menuen: FUNKTIONER vælge punktet: KONTI derefter fanebladet: POST, og her skal du så vælge EGENSKABER, og her rette dine indstillinger til, således at mailserveren hos din opkaldspunkt leverandør kender dig.

Sluttetligt skal du under rettelsen sætte mailen til automatisk at koble sig op på fanebladet: FORBINDELSE, således at Outlook selv ringer op når du staretn den, elelr der er post som du vil sende.

Lars

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 08-10-04 10:11

Tak for svaret gobling.