/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Slette programmer ?
Fra : Zambrotta
Vist : 287 gange
10 point
Dato : 28-09-04 21:20

En ting til som jeg glemte før, når jeg lokaliserer en risiko eller desideret virusfil eller adware, spyware på min pc - jeg gerne vil slette, og jeg gentagne gange får at vide at filen desværre ikke kan slettes da den er skrivebeskyttet eller i brug - og jeg har fjernet skrivebeskyttelsen og ikke mener den er i brug - hvad gør jeg så? findes er nogle sletteprogrammer eller noget i den stil man ka hente ned?

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 28-09-04 21:33

ja, hvis du søger på Remove (og så filens navn) på google, så finder du ofte removal tools. Der findes også removaltools på Nortons hjemmeside.

Brug evt også en Onlinescanner. Den bedste (syntes jeg) er:

http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp

den fjerner dine virus. Der findes også en god på www.spywarefri.dk

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-09-04 21:42

De fleste gange kan filen slettes hvis du starter op i fejlsikret tilstand fordi systemet kun indlæser de nødvendigste filer i den tilstand og derfor vil mange virus og trojanere ikke være aktiveret der.
Der findes kun removal tools til de mere komplicerede infektioner.
Du vil i øvrigt ofte kunne finde de filer som scanneren finder, som opstartsnøgler i msconfig som du åbner i Start - Kør ved at skrive msconfig - OK
Opstartsnøglerne kan slettes permanent i registreringsdatabasen under denne streng:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
Defor læg mærke til hvad virusskanneren finder, noter det ned og led derefter efter opstartsnøgler og slet dem eller deaktiver dem i msconfig hvis du ikke har erfaring med registreringsdatabasen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-09-04 02:29

jeg har gode erfaringer med regcleaner - ikke at forveksle med ms regclean - når jeg absolut vil have filer ud der er stædige så lykkes det. Check om fildeling er slået til det kan forhindre sletning også !