/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hjælp plzz.. hva er der galt?
Fra : pgknudsen
Vist : 387 gange
100 point
Dato : 17-07-02 19:00

jeg har efterhånden haft den FZ50'er i 1½ år, og den kør langsommere og langsommere.... Den startede med at køre 40-55, og nu kør den 26-32

Jeg har fået renset kaburatoren, fået skiftet olie, og der kom ny udstødning på da jeg købte den, og det er ikke fordi jeg kører mere end 3-5 gange om måneden...

Jeg vil bare høre om nogen af jer ved hva delen der kan være galt?, for jeg sys sq jeg har gjort rimlig meget efterhånden, men altså skriv lige en hjælp.. plz :) jeg er sq ved at være død træt af at køre 30.. heh (der er ik tun på nej, og det var der heller ik da den kunne køre 40-55)

På forhånd tak.. !

Accepteret svar
Fra : Japse

Modtaget 110 point
Dato : 17-07-02 19:29

Min ven har en FZ50 der kører ca. 50, når han så har kørt nogle ture på den falder den ned på ca. 40, så renser han karburatoren og udstødningsporten i cylinderen det plejer at hjælpe, en god ting er at huske tændrørret og så køre med den rigtige olie.
Hilsen Japse.

Kommentar
Fra : Japse

Dato : 17-07-02 19:30

Min ven har en FZ50 der kører ca. 50, når han så har kørt nogle ture på den falder den ned på ca. 40, så renser han karburatoren og udstødningsporten i cylinderen det plejer at hjælpe, en god ting er at huske tændrørret og så køre med den rigtige olie.
Hilsen Japse.

Kommentar
Fra : Japse

Dato : 17-07-02 19:30

Min ven har en FZ50 der kører ca. 50, når han så har kørt nogle ture på den falder den ned på ca. 40, så renser han karburatoren og udstødningsporten i cylinderen det plejer at hjælpe, en god ting er at huske tændrørret og så køre med den rigtige olie.
Hilsen Japse.

Kommentar
Fra : pgknudsen

Dato : 17-07-02 19:34

ja okay, men hvis i gider fortælle lidt mere specifikt, da jeg ik fatter en skid om knallerter :=)

hvad er den rigtige olie? og så havde jeg skildt kaburtatoren ad, men fattede da ik hva jeg skulle rense der :/

Kommentar
Fra : Japse

Dato : 17-07-02 19:49

I karburatoren må der ikke være noget skidt og alle huller skal blæses igennem med luft, udstødningsporten i cylinderen renser man med en skarp genstand (husk at stemplet skal være i bund) og olien skal være en To-takts olie beregnet til knallerter/scooter, der er et mærke der hedder Agip speed der er egnet til FZ 50.
Håber du kan bruge det til noget.
Hilsen Japse.