/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Mozilla vs IE
Fra : xyzzygy
Vist : 453 gange
50 point
Dato : 27-09-04 20:03

Efter at have installeret IE sp2 er der kommet en træls popupblocker ind i IE og den blokerer osse for vigtige filer jeg skal hente fra skolens server, der har et lidt snørklet menusystem, og når man så siger hent filen, kommer man ud til hovedsiden. det samme gælder når jeg ville købe noget gejl til min pc, så blev det sikre vindue blockeret, og man skulle igen udfølde den der blanket ting. derfor installered jeg mozilla, MEN, IE vil ikke gå væk. her drejer det sig om MSN Messenger, der popper op når der kommer mail fra kandu, men når man trykker på det popup, pbnes IE, og det skulle jo gå væk. kan man slette IE uden MSN fucker op, eller er der en anden løsning?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-09-04 20:08

Jeg har ikke fået prøvet det nye af endnu, men man plejer at kunne omgå blokeringen ved at trykke Ctrl mens man klikker på linket.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 27-09-04 20:09

ka' du ikk' bare sætte Mozilla som standardbrowser??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-09-04 20:09

prøv Mozilla firefox: http://www.mozilla.org/

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 27-09-04 20:10

(iøvrigt noget skidt med de der pop-up killers, når nu flere hjemmebanksystemer, fagforeningssider m.m. benytter pop-ups i forbindelse med logins.... )

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 27-09-04 20:17

Jeg har mozilla som standard og nægter at ha firefox, der er for NOOBS, det alm er bedre.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-09-04 20:24

Ingen grund til at blokkere pop-up's ....hvis de nu bruges i forbindelse med f.eks. et billed galleri. De irriterende pop.up's som reklamer ?

Disse undgås i 99% af tilfældene med Spywareblaster : http://www.wilderssecurity.net/spywareblaster.html

Problemet med Morzilla er at f.eks. ; læse sider med CSS og javascript, da dette kræver man AKTIVT tillader browseren at 'tolke' disse ting korrekt.

<MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-09-04 20:36

jammen molokyle - det har du jo ret i. Selv min elendige side med css vil den ikke læse rigtigt.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 27-09-04 20:42

hader mozilla endnu mere nu, det kan ikke læse mine enkeltstående abonenter på kandu!!!! tilbage til IE, jeg er færdig med third pary bowsere. apropros third pary, siden jeg ikke fik det til at virke som planlagt, er det så formeget forlangt at spørge om det er umuligt at spille det som steam kalder third pary games på steam, f.eks the specialists, det savner jeg.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-09-04 21:01

Min Mozille Firefox kan godt læse hos Kandu. Den bruger jeg til min anden profil.

Accepteret svar
Fra : bruuno117

Modtaget 60 point
Dato : 27-09-04 21:11

Firefox er da så klart IE overlegen, selv med de par mangler og fejl den har. personligt har jeg ingen problemer med Kandu.dk (jeg sidder da og poster nu), angående popups har MF1.0PR en funktion som tillader at de enkelte sider kan få lov til at køre popups

Ja det er endog meget muligt at spille 3party mods på steam det er fuldt integreret i systemet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-09-04 21:13

emesen> Når du får dig en ny PC kan du jo anskaffe en skærm/tastatur/mus switchbox og så skifte mellem puterne, men på den måde du bruger de profiler kan det vel ikke gå helt galt.

Godkendelse af svar
Fra : xyzzygy

Dato : 27-09-04 21:17

Tak for svaret bruuno117.
nah, har det godt nok med IE, lukker nu anyway.

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 27-09-04 21:26

Prøv Avant Browser, den popper op stort set som IE.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-09-04 21:27

BjarneD - jeg er ved at køre sur i alle de motherboard.
Jeg er zoomet ind på Asus P4 800 men hvilken.
Jeg opretter lige en tråd.
sorry xyzzygy - men jeg måtte lige af med det.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 27-09-04 22:03

bruuno117 -- så er du den eneste der ved det, prøvede lige med TS, Fline og hostile intent, men der var ingen servere.... ak og ve siger jeg bare!

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 28-09-04 01:15

well det er jo ikke steams skyld at der ikke er nogen der spiller det hehe