/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
ALM. ROUTER VS TRÅDLØS!
Fra : JacobS.
Vist : 436 gange
70 point
Dato : 27-09-04 18:46

Hej med jeg. jeg har lige fået adsl 512/512 kb forbindelse. men det er med en alm router. nu har jeg fået en bærbar computer og vil gerne kunne komme trådløst på.
Kan man godt bare skifte den alm. router ud med en trådløs?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-09-04 19:02

Du kan både skifte den ud og sætte den i forlængelse.

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 27-09-04 19:07

enig med emesen, men køber du en trådløs har du ikke brug for 2 stk.
Her er et godt bud på en trådløs router ( har selv den samme).
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18516

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 27-09-04 19:11

Hvad mener du med forlængelse?
Er den nem nok at tilslutte?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-09-04 19:16

dannyboyd > kan antennerne udskiftes til eksterne, og hvor langt rækker den i fri luft. Og hvor mange kan den den styre trådløst.
Den ser god og billig ud.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-09-04 19:27

I forlængelse mener jeg, at router I styrer router II som har trådløs forbindelse til din bærbare.
Men som dannyboyd sige er det nok med den trådløse router som jo også har mulighed for netkabelforbindelse samtidig.

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 27-09-04 21:34

Teoretisk set 50 m. indendørs og 100m i fri luft, men det har spørgeren måske ikke brug for , ved ikke hvilke andre antenner kan bruges dertil , men se på linksys hjemmeside.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-09-04 21:36
Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 27-09-04 22:19

her er et eksempel på en anden antenne som kan bruges og giver større rekkevidde - http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=33&scid=38&prid=643