/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
tun
Fra : rocky_balboa
Vist : 601 gange
82 point
Dato : 27-09-04 12:57

hej.
har ikke mega meget forstand på knallerter.
jeg vil gerne have en knallert til at køre hurtigere.
jeg har set på 3,5 HK fra protuna http://www.protuna.dk/product.asp?c=24655530&n=19067303&pn=19067336
men hvis jeg sætter den på
hvad vil den så køre?
hvor meget larmer den? for at undgå politi.

Accepteret svar
Fra : Master_DEE

Modtaget 92 point
Dato : 27-09-04 13:07

Hej rocky_balboa... din MAXI vil komme til at køre ca 50-60km/t alt afhængig af hvor godt din maxi har det har selv tunet 2 maxi´er ens men de kørte ikk lige hurtigt. og den vil komme til at larme mere, men du kan saktens få ekstradæmpede udstødninger, kan ikk huske hvor men har selv tjekket det for længe siden..

Kommentar
Fra : rocky_balboa

Dato : 27-09-04 13:11

Master_DEE ok svar.
men kommer den til at larme sådan at alle kan høre den er tunet?

Kommentar
Fra : Master_DEE

Dato : 27-09-04 13:30

både ja og nej... det kommer til at lyde som om at du har et hul i udstødningen. men det er lidt forskelligt fra knallert til knallert. det kan jo være at du er heldig. jeg tror at du kan finde et godt og dæmpende udstødning hos polini eller protuna. og du kan saktens tune den mere.. hehe.. men mere power = støj.

Kommentar
Fra : rocky_balboa

Dato : 27-09-04 13:54

men hvis den ikke skal larme meget hvad kan du så anbefale mig

Kommentar
Fra : Master_DEE

Dato : 27-09-04 14:03

jeg har lige læst lidt om dit tun. da dette er puch maxi standart(det den er produceret med) vil jeg ikk mener at det er noget man lægger mærke til.

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 27-09-04 14:33

hvis jeg var dig vil jeg hellere ofre 500 mere også få et 7,5hk tun.. det lamer sku heller ikke så meget--

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 27-09-04 14:42

Nej nej nej drenge... I er helt gal på den... En tun udstødning larmer IKKE!!! Den laver sød musik som enhver med benzin i blodet elsker mere end noget andet!!!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 27-09-04 15:35

Nåda Jon,for fuld udblæsning i det lyriske hjørne.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : BOFFEL

Dato : 27-09-04 15:45

det vil helt klart få din maxi til at køre stærke og det er helt individuelt hvad maxien køre!
Det er langt efter den stand din maxi er i og om du blander din benz perfekt og du skal nok regne med at hvis den er i fin stand og at du om dysser din kaburator ordentligt så vil den nok køre mellem 55 - 65!

men jeg vil foreslå at du sætter dette tun på i stedet for det fra thansen for det er det samme men har sparer du 601,-
http://www.kreidler-service.dk/ItemDetail.asp?VareID=7064&ItemStart=
og det vil nok få den til at rende 75-85 km/h

Kommentar
Fra : rocky_balboa

Dato : 27-09-04 19:56

men BOFFEL det jeg ville var at undgå larm og undgå politi

Kommentar
Fra : BOFFEL

Dato : 28-09-04 10:06

der sidder også en lydemper på enden af den tun udstødning der følger med! så den larmer rent faktisk mindre en den originale!

det er kund hvis de ser efter din udstødning at de kan se at den er tunet

Kommentar
Fra : rocky_balboa

Dato : 30-09-04 16:36

sat 40 mere på fordi i har været til meget hjælp men.
har hørt fra en ven at hvis man tager den ring eller hvad det nu er SIDDER ved Studs og Cylinder er det samme som en 3,5 HK tun
er det rigtig?
hvis nej hvad er forskellen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 30-09-04 16:54

Ja cylinderen er magen til den originale uden plombering... Men der er jo større kaburator, tandhjul osv. med sættet. Og et højkomprimeret topstykke...

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 30-09-04 17:01

lYD VED TUN.
Den får en dybere lyd fra indsugningen. Da der ikke er en plump i. Det er den der afsløre dig. Så hvis du skal dæmpe den skal de jo gøres uden at øge indsugnings modstanden.

Han mener plumben. Men det er ikke nok da forrøret ikke er 28 som på det Tun du henviser til.
Der er også en anden gering. Den stus der på maxien er en 12 mm, den er også mindre.

Så alt ialt er der mange små ting der er ændret.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : rocky_balboa

Dato : 30-09-04 17:02

men hvis jeg køber større kaburator, tandhjul og højkomprimeret topstykke
og tog den der ring ud kan jeg så sætte den ring igen?

Kommentar
Fra : rocky_balboa

Dato : 30-09-04 17:03

når jeg ikke gider have det mere

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 30-09-04 17:29

Jeg skal lige advare dig, plumpen er bøvlet at fjerne da den er presset i, udover det er der en låse ring I, der gør at det er svære at fjerne den. Det bedste er nok at købe en uden. Bøsningen er af hærdet stål. Kan monteres igen. Men hvem gider det, efter all den besvær.

MV.
Peter Jensen

Godkendelse af svar
Fra : rocky_balboa

Dato : 30-09-04 20:15

Tak for svaret Master_DEE.