/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Raglan
Fra : millef
Vist : 1690 gange
100 point
Dato : 27-09-04 12:43

Er der nogen som kender en måde at udregne raglanindtagning på ?
Jeg vil gerne selv kunne designe en opskrift ud fra garnets strikkefasthed og ønsket facon...

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 27-09-04 13:21

nu har jeg stået på hovedet for at finde en bestemt bog (efter flytning nærmest umuligt). jeg mener, at den er af en .... Thomas. bogen hedder strikkebogen. her står simpelthen ALT om beregninger, mønstre, man selv kan kreere. den har nogle år på bagen og jeg mener at den er oversat fra engelsk.
håber du får held med dit projekt.
venligst
aasenissum

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 27-09-04 13:27

søg og du skal finde ....
Mary Thomas' Strikkebog. høst & søns forlag 1987. isbn 87-14-28708-0
denne bog er en guldgrube for strikkeelskere.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 27-09-04 15:04

jeps mary thomas´ stikkebog er super - point til aasenissum

Jeg gør af og til det at jeg laver en lille prøve når jeg har en god opskrift og ikke lige har det rigtige garn - det er en rimelig nem måde at afgøre hvad der så skal ske.

Godkendelse af svar
Fra : millef

Dato : 30-09-04 08:25

Mange tak for svaret. Jeg vil straks gå på biblioteket og se efter bogen.

Mange hilsner.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 30-09-04 08:43

æv millef. godt at du kunne bruge svaret, men jeg mener nu ikke, det var helt retfærdigt med de point. men måske er der noget, jeg har misforstået mht. bogen og biblioteket....
venlig hilsen fra
en skuffet aasenissum

Kommentar
Fra : millef

Dato : 30-09-04 11:31

Kære aasenissum.

Åhhh nej !!! Har lige opdaget, at jeg fejlagtigt er kommet til at give den forkerte point. Det er første gang at jeg prøver at få svar her, og derfor gik det altså galt...
- Sorry, er der en måde, jeg alligevel kan give dig point på ?

Flove hilsner...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-09-04 22:15

millef - jeg har lige været i den situation - og ved du hvad - jeg giver ski point til aaseneissum så er den potte ude - har ikke set indlæg osv før nu - men bedre sent end aldrig for pointjægere *G*