/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
2mrd orlov. Campingferie rundt i europa.
Fra : vaksemand
Vist : 487 gange
150 point
Dato : 27-09-04 12:09

Min mand og jeg har taget orlov april og maj mrd. 2005.
Vi vil gerne på rundtur i europa, gerne med lidt sol og varme. Jeg vil gerne høre om nogle ligger inde med nogle gode turforslag. Og evt. rejse tips.
Vi vil køre selv med campingvogn. (lille)
Tak på forhånd.

Accepteret svar
Fra : henningborchert

Modtaget 150 point
Dato : 27-09-04 14:40

Jeg kan varmt anbefale at tage turen ud i det blå. Lad være med at lægge fast planer for så kan det godt blive lidt stresset.

Personligt ville jeg tage enten vest på, dvs. Frankrig spanien, eller også øst på til de polen, det gamle østtyskland og tjekkiet.

Vær opmærksom på at mange campingpladser endnu ikke har åbent i april måned, så når i kører til et sted, så lad være med at køre så sent at i kommer dødtrætte frem til en plads for så at opdage at den endnu ikke er åben.

mvh
Henning

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 27-09-04 14:41

Glemte lige at du kan gå ind på DCU og få nogle godle eksempler på ture som DCU medlemmer har været på.

mvh
Henning

Kommentar
Fra : Ravni

Dato : 27-09-04 17:52

hvis det skal være billigt, rart og samtidig en oplevelse rent kultur mæssigt er det Tjekkiet og Slovakiet I bør tjekke ud.

Også jeg anbefalder at I max. kører til omkring 15.00 - 16.00 tiden, så I kan få handlet lokalt og talt med de flikne mennesker i den del af landet i er i p.t.

Overnatning på små hoteller er billigt, godt hvis vejret eller bilen driller - men også som ice breaker i et område hvor I bliver et par dage.

God tur - læg evt. jeres dagbog ud på nettet

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 27-09-04 19:16

Tag en tur rundt langs middelhavskysten. Spanien, Frankrig, Italien og det gamle Yugoslavien. Oplev de forskelle som alligevel er i de enkelte lande, selvom de har middelhavet fælles. Planlæg kun retningen, kør ikke for meget, giv jer tid, men lav lidt research på ting der er værd og se, således I ikke går glip af potentielle oplevelser. Men lad det ikke styre jer. Husk de bedste oplevelser har man i selskab med andre mennesker, så kontakten i de enkelte samfund giver oplevelsen.

God planlægning og tur.

Godkendelse af svar
Fra : vaksemand

Dato : 29-09-04 08:51

Tusind tak for dit svar. Vi vil arbejde vidre med sagen. Men får du flere ideer må du gerne skrive om det igen. Tak. Min Mail er. jnao2000@yahoo.dk.