/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
South beach kuren
Fra : she79
Vist : 1512 gange
50 point
Dato : 27-09-04 10:59

Hej.

Er der nogen som har nogle erfaringer med south beach kuren?

Og er det en okay kur som en kickstarter til et vægttab? Eller er det helt hul i hovedet at begynde på den?

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 27-09-04 11:53

Hejsa

Ja og nej.

Jeg har erfaring med kuren, og nej, det er ikke OK som en kickstartertil et vægttab. Det eneste du får ud af det er at du smider en masse væske i starten, hvor det så ser fint ud, men når du så begynder normal spisning og kroppen vender tilbage til normal væskestand, så ser det ud til at det går tilbage for dig.

Netop denne situation er fælles for de fleste kure, og er direkte årsag til mange forgæves forsøg på at tabe sig.

Hvis du har brug for at kickstarte lidt, så gør det at du skifter morgenmaden og evt. frokosten ud med et brev NUPO, og spis så masser af kød og grøntsager til aftensmad, så skal du se, at du hurtigt kommer i gang med et vægttab, der vil holde.

mvh

Hennng

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-04 14:22

holder med enningborchert fuldt ud - på nær at nupo skal udgøre kickstart mere end meget sjældent - jeg har selv brugt nupo som morgenmad - men gør det ikke mere - undtagern i situationer hvor jeg absolut ikke kan spise morgenmad -- røg lige i køkkenskabet for at se om jeg i det hele taget bruger det - og der var intet - så ikke kur - !!!!

Jeg var stort set nogen måneder på med nupå som morgenmad - og pludselig opdagede jeg at man faktisk bliver sulten af det skidt - det skal dog lige siges at jeg gennem mange år ikke har spist en dyt til morgenmad - så der er blevet lavet om på en masse

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 27-09-04 14:28

Nupoen vil, når du begynder at tage den i stedet ingenting som morgenmad i starten ikke føles som havende nogen effekt, men den vil bidrage med de proteiner du har behov for til opbygning af dine muskler. Når du har fået opbygget muskler vil du automatisk blive mere sulten for muskler bruger brændstof i form af kalorier, så er det bare vigtigt at du får de rigtige kalorier.

Hvis man virkelig dyrker meget motion - over 1½ time om dagen, kan en kraftig proteinkur faktisk godt give lidt vægtøgning i starten, da der sker opbygning af muskler, men det vil kun fremme den fremtidige forbrænding, så det er et sundhedstegn.

mvh

Henning

http://www.slankigen.webbyen.dk

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 01-10-04 02:22

Jeg har i den måned der er gået, snydt og taget "Herbalife" morgen og frokost. På den mdr. har jeg tabt 6,2 kg. Og jeg har spist normalt og to gange fået en del fedt i "foderet". Jeg troede faktisk ikke på det, da jeg startede på det, og det er dyrt - men til gengæld også effektivt. Jeg er ellers altid sulten, men når jeg hade fået min "morgenmad" og "frokost", så blev jeg faktisk ikke sulten. Og de har også nogle proteinbarer (erstatning for slik. Minder lidt om mars-bar, bortset fra smagen). De har også nogle forskellige teer, der sætter forbrændingen op. Og så vidt jeg husker, endnu mere. Men da jeg er en fattigrøv, har jeg ikke råd til det helt store. Og denne mdr. slet ingenting.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Mosen5

Dato : 16-11-04 16:54

Hej jeg er på sauth beach kuren og jeg har været igang med det i ca to måneder, jeg har tabt mig 8 kg og taget 2 kg på igen efter en måneds tid, men jeg holder min vægt nu. Jeg er begyndt at slikke og spise brød igen og det går bare ikke,der er det jeg skal holde mig fra. Jeg har god erfaring med kuren, men det kan jeg ikke sige om nupoen, ad.

Kommentar
Fra : styrmand55

Dato : 10-12-04 13:59

har gode erfaringer med kuren, for mit vedkommende ta'r den sukker/brødtrangen , synes jeg.
Jeg kan mærke at jeg skal holde igen med disseting. Har aldrig været så meget for morgenmad, kun kaffe evt. lidt ost og en bolle, men nu - med omelet eller kalkunbacon samt lidt grønt er jeg mæt i lang tid.
Jeg har været i gang i 3 uger på fase1 og er nu på lidt fase2-3 eller varigt , og jeg har tabt en 5-6 kg.
med venlig hilsen