/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hot 50 (30'er) med 45 udstødning
Fra : qwerz
Vist : 4067 gange
30 point
Dato : 26-09-04 23:26

hej er der en begrænsning isåfald hvis der er hvor og hvordan fjerner jeg det lort heh vil gerne køre mere en 50km helst 70/80 uden tun

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-09-04 23:43

http://www.scooter-racing.dk/hot50.htm
http://www.moped.dk/ : Find begrænsningerne og fjern begrænsningerne.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : qwerz

Dato : 27-09-04 00:07

hej sorry jeg retter lige er der en begrænsning på en 45 UDSTØDNING som sidder på min PGO HOT 50 (som er en 30'er knallert)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-09-04 00:47

Det er da ikke til at sig, da PGO HOT 50 ikke er født med 45 udstødning.
BEGRÆNSNINGER:
1. = Gliderøret ved variomaticen. (brug et fra en Big Max)
2. = Et blindrør på udstødning.
3. = Røret ved trykfjederen (koblingen) (brug et fra en Big Max)
4. = Topstykket (brug et fra en Big Max)
Hvis der er et blindrør på udstødningen, så er den begrænset, hvis hullet bag blindrøret er svejst til af en tidligere ejer, så er udstødningen ikke begrænset længere. Hvis der er sat en 45 udstødning på fra en anden model, er den i alle tilfælde ikke særlig begrænset, og du vil ikke få noget ud af at pille mere ved den. (Før du får et egentligt tuncylindersæt på)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : qwerz

Dato : 27-09-04 02:14

hvadså hvis jeg tog en 30'er udstødning og satte på hvor blindtamen er fjernet vil det gi nogen effekt?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-09-04 16:48

Hvis du mener at svejse et nyt udstødningsrør på blindtarmen, så du får ialt 2 udstødninger på: Nej det vil ikke give noget, da hullet ud i blindtarmen skaber turbolens (Hvivler) der bremser og giver øget modtryk. Men hvis der laves 2 udstødningsrør der kommer i meget bløde bøjninger, så kan det være en fordel, ved højttunede motorer.
Men i det hele taget er det en størrer videnskab at lave det perfekte udstødningsrør, som kun kan laves ved forsøg på fabrikkernes testbænke, og så er det enda stadig et spørgsmål om man vil have kraftigt bundtræk eller høj topfart.
Mange racerkørere har forskellige udstødningsrør afhængig af banens udformning.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : qwerz

Dato : 27-09-04 23:27

nej jeg mente hvis jeg smid min 45 udstødning væk og satte en 30 standart udstødning på hvor blindtarmen er lukket der hvor de har sat det på om det ville gi nogen effekt

Kommentar
Fra : qwerz

Dato : 27-09-04 23:39

jeg har et link til den model udstødning jeg har på nu hvis det kan hjælpe lidt

http://www.rh-racing.dk/shop/default.asp <-- det er den 45 som passer til big max\min hot 50

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-09-04 00:34

Det er ikke til at vide, men jeg vil gætte på det er det samme, altså ingen forskel.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : qwerz

Dato : 28-09-04 01:15

ok hmm.. fatter det ik min ven fjernede bare sit blind rør og nu render den 70/80 uden noget som helst tun jeg er ret usikker hva begrensninger der ik er taget i min da den kun køre 55km ca. men jeg har ik selv fjernet den begrænsning da jeg fik den brugt hmm det er lidt noget shit ville gerne ha den til at rende lidt hurtigere da man er ved at falde i søvn ved de 55km såe håber du/i kan hjælpe mere precis jeg er n00b med de scootere

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-09-04 16:39

Der er jo helt sikkert fjernet noget på din, men om det kun er blindrøret er svært at vide.
Du har jo fået de 2 link der fortæller hvordan, med tekst og billeder.
Du skal jo gå til: http://www.scooter-racing.dk/hot50.htm
Og trykke på de 2 blå link, for at se hvordan.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : qwerz

Dato : 29-09-04 05:15

hej ja ved jeg men har fået ivide i dag af en at det var måske en skive der var fjernet han var ik sikkert men mener han for han så da ham den anden rode med den mortor