/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Ny hjemmeside om Incredimail, mangler ?
Fra : zonker
Vist : 1363 gange
200 point
Dato : 17-07-02 10:09

Vil gerne vide både positiv og negativ kritik af hjemmesiden, mangler ændringer eller andre ting som man kunne putte på.

Hvad er fordele/ulemper ved en søgemaskine ?

Ting som mangler ?

adressen :

http://www.yttepigen.dk

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 17-07-02 10:18

fedt.....jeg er stor tilhænger af incredimail, og også skrevet et tip om den.....så det er fedt at se der også er et dansk sted hvor man kan hente grafik....
Billedet med stampe.....her: http://www.yttepigen.dk/Incredimail/Disneystuff/Disney2.htm vil den ikke hente.
Er det noget de vil udvide så der kommer lyde, notifier, m.m.

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 17-07-02 10:18

fedt.....jeg er stor tilhænger af incredimail, og også skrevet et tip om den.....så det er fedt at se der også er et dansk sted hvor man kan hente grafik....
Billedet med stampe.....her: http://www.yttepigen.dk/Incredimail/Disneystuff/Disney2.htm vil den ikke hente.
Er det noget du vil udvide så der kommer lyde, notifier, m.m.

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 17-07-02 10:28

Her: http://www.kandu.dk/dk/tip/1764 zonker har skrevet et tip

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-07-02 10:32

Hej Zonker,

den ka' godt virke lidt forstyrende ved første indtryk, pga. alle de animerede billeder...

det ka' selvfølgelig også være fordi jeg ikke har fået sovet så meget, at mine øjne har lidt svært ved de lyse farver, og så de blinkende bevægelser...

Hvis du vil ha' en søgemaskine på ska' det være i PHP, ASP eller noget helt 3.?
hvad sku' der søges om og på?

er det primære hoved formål kun at infomere om Incredimail? eller ska' det også være andre ting?

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 210 point
Dato : 17-07-02 10:39

Hej igen,

umiddelbart synes jeg den mangler f.eks. et fif, tip og tricks sektion... evt. også en vejledning i hvordan man sætter Incredimail op...

sådan så hvis man nu f.eks. havde downloadet Incredimail, og var i tvivl om hvordan man sku' sætte den op, og begyndte at søge om danske sites omkring Incredimail... ville komme ind på denne side... og så faktisk blive hængende...
fordi den har Hjælp til opsætning, fif og handy tricks til at bruge den... samt extra tilbehør m.m.

det er umiddelbart de ting jeg synes der mangler hvis dens primære område er Incredimail...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 17-07-02 10:40

Glemte en ting, det er konen som ejer siden, men mig der roder server og det bagved liggende.
Formålet er incredimails, animerede gifs også spillet the Sims, hvor man kan hente taper ned.
Ser forløbigt ud til at jeg må droppe søgemaskinen, fandt ellers et godt script i php, som ikke skal indeksere siderne først. Så det med søgeparametre har jeg droppet lidt, nu er der ændret en del i metatags. så den gerne skulle få en højere placering på diverse søgemaskiner.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 17-07-02 10:43

Derfor er forummet netop oprettet, nu mangler vi bare at folk tager det i brug. Desuden er der oprettet en maillingliste, hvis folk vil vide om der er nyt, det er abre at tilmelde sig den.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 17-07-02 11:03

Hold op hvor er du dobbeltmoralsk
du skriver rundt omkring til diverse brugere at Kandu ikke må benyttes til nogen form for reklamer,men når du laver en hjemmeside for din Kone(selv om jeg ikke tror du har en,hvem pokker kan da holde dig ud i længden)så er det iorden
jeg kopierer lige tippet 1764
Bruger du Incredimails, men mangler stationarys / Brevpapir til programmet, er jeg stødt på vel nok danmarks bedste hjemmeside om emnet :

Kan findes her :

http://www.yttepigen.dk

Desuden har de et forum, som kan benyttes til forespørgsler om Incredimail og relaterede problemer.

Håber i kan få glæde af det.

Pralrøv
så kalde du den for Danmarks bedste hjemmeside om emnet til det må jeg bare grine.

Godkendelse af svar
Fra : zonker

Dato : 17-07-02 11:30

Tak for svaret.
Også tak til dig e.p.
Var desværre svært at give pointene ud, da begge svar var gode. Men Strarup gav mig en dle at arbejde videre med og tak for det.

Kommentar
Fra : Gensmann

Dato : 17-07-02 11:42

Nå, skal vi tage det fra en ende af....

1) Du indikerer i din kildekode at denne følger W3C's HTML 3.2 specifikation:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 3.2 Final//EN">

Dette er ikke tilfældet:

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.yttepigen.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline

2) Mange af de billeder du bruger til dine brevpapir ting (ikke at jeg ved hvad incredimail egentlig er for den sags skyld) har ikke pånævnt om du har tilladelse til at bruge dem. Jeg kan selvfølgelig ikke garantere at du ikke for fået tilladelse af disney og andre ophavsmænd til at benytte dem i dine produktioner, men givet Disneys politik på disse områder tillader jeg mig som bruger at tvivle. Derfor ville det nok være praktisk endten at skrive at du har tilladelse til at bruge de forskellige motiver, så fremt du ikke har lavet dem selv, eller at fjerne dem.

3) Brugen af frames forhindre eksterne links til undersider. Dette er langt fra nogen særlig brugervenlig løsning. Især i nævnte tilfælde hvor brugen af frames sagtens kunne erstattes med andre teknikker for at inkludere en menu uden at skulle rette i den på alle side(f.eks som Iframe, eller hvis serveren understøtter det SSI)

4) De mange animerede gif'er er generende for øjnene når man forsøger at koncentrere sig om sidens indhold. Normalt anbefales det ikke at have konstant animerede billeder på en side, men at stoppe dem efter ca 5-10 sekunder, såfremt animationen reelt tjener et formål i det budskab der bringes. Noget man næppe kan sige om de brugte animationer i menuen.

5) Ud over de mange forstyrende Gif animationer virker de forskellige baggrunde også temmelig forstyrrende og opmærksomhedskrævende i forhold til selve indholdet.

Summa Sumarum: Det virker mest som en side man som hobbyman/kvinde, ville lave i 95-97. Hvis man skal sammenligne det med nutidens standarder så vil jeg mene du skal kigge mere på estitik, enkle linier, et gennemgående flow af ensartethed og minimering af diverse "for-sjov" effekter.

/Just my 2 cents

Med Venlig Hilsen
Oscar Eg Gensmann

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 17-07-02 12:09

Tak for responsen.

Hvordan får jeg rettet de småfejl, der er ved den wc3 link du nævner.

Hvad mener du med at det forhindrer eksterne links til undersider ?? Faktisk går jeg med den tanke, at indføre så man kun kan komme ind via hovedsiden og at eksterne links kun virker til hovedsiden.

Hvordan ville du med lidt simpelt kode stoippe en amination efter de ovennævnte 10 sekunder ?

Den er ikke lavet for at ligge op ad diverse standarder, men for at udbrede kendskabet til incredimail.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-07-02 12:32

Hej Zonker,

jeg siger da tak... men havde det ikke været bedre at la' den stå åbnet noget længere...

Jeg har lidt flere informationer og tips til dig... men min computer brød sammen og det forsvandt... så jeg skal til at starte forfra med at skrive det hele igen... når jeg er færdig smider jeg det lige her ind...

ang. det at de kun ska' komme ind på hovedsiden... så ka' ordnes med redirectors... f.eks. med java script...
har du overvejet brugen af CSS? (Cascading Style Sheets)

Til Gensman,

det kommer jo også an på om man bruger HTML 3.2 eller f.eks. HTML 4...

mht. til billederne er det almindelig praksis at man skriver "hvis og så frem rettigheder... bla bla osv." og så er det så op til dem der eventuelt ejer det at påpege at de har rettighederne til dem... og så sige at man ska' fjerne dem...

ellers vil der ligepludselig ikke være ret meget internet tilbage... jeg vil i hvert fald skyde på, at der vil være en ca. 3-4 millioner sider der så ville forsvinde...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Gensmann

Dato : 17-07-02 12:35

zonker>

Du retter de fejl der opstår ved at følge de fejlbeskeder der er beskrevet på linket. Alternativt ville jeg nok anbefale dig at sætte dig ned og kigge lidt dybere på hvad HTML egentlig er for et sprog. Ofte begynder man at rode med HTML sådan lidt for sjov, uden at sætte sig ind i hvad sproget er og går ud på, Hvilke ting der er "tilladt"/virker og hvilke er "ikke er"/gør.

Hvis man vil satse på at lave en god kage bliver man "desværre" også nød til at kende ingrediensernes begrænsninger og anvendelse.

Det har betydet at browser producenterne til dels (især Microsoft) har indbygget en række fejlkorregeringsrutiner i deres programmer således at man rent visuelt ikke opdager de fejl der er lavet. Problemet er bare at fejlene ikke forsvinder på den måde men ender med at folk tror at det er valid kode, fordi det jo ser ud til at virke. Sandheden er imidlertid at der ingen garanti er for at det virker på en anden platform, eller i fremtiden, samt at browseren skal bruge flere kræfter på at forstå den forkerte kode end den skulle hvis det hele var skrevet rigtigt.

Prøv at læse en tekst med stavefejl. Det kan lade sig gøre fordi vi kan korrigere for dem i hovedet, men det ville være nemmere hvis de ikke var der.

Angående de animerede giffer, så kræver det at du har en editor til den slags billeder (kan findes på mange shareware sites og lignende) og går ind og ændre i selve animationen, således at de ikke looper.

Det kan godt være du ikke er så interesseret i diverse standarder osv, men i sidste ende smitter det af på "dit produkt" og dit budskab, hvis ikke budskabet pakkes ordentligt ind. Det er derfor altid en god ide at sætte sig ind i de teknologier man ønsker at benytter til en vis grænse således at andre ikke kigger forbi og oplever problemer, bare fordi de måske ikke lige har samme opsætning af software som man selv har.

Derudover i tilfælde af at du ikke ønsker at følge en af w3c's officielle åbne specifikationer som f.eks HTML (Hvad endten det er HTML 3.2, HTML 4.01, XHTML 1.0 eller XHTML 1.1), så er det altid en god ide ikke at antyde at man gør det, hvilket er tilfældet når du indsætter din DOCTYPE declaration i toppen af din kode.

Med Venlig Hilsen
Oscar Eg Gensmann

Kommentar
Fra : Gensmann

Dato : 17-07-02 12:48

strarup>

Hvad kommer an på om man bruger HTML 3.2 eller HTML 4.0 ?

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 17-07-02 12:52

Strarup, det var da en god ide at lade den stå åbnet. Fejlen er her undskyld.

hmm, har ikke endnu anvendt CSS, er der nogle steder til nogle tips ??

Også havde jeg overvejet at dykke ned og lave den i php. Men de sider jeg er støt på indtil videre har ikke været af den bedste standard. Har i nogle gode links, der :

1) gør at man kommer hurtigt igang
2) tutorials til at lære php på en hurtig måde (kender pascal, assembler, noget VB) så det burde ikke være et problem at lære.

FOrresten kan jeg godt anbefale :

http://www.hotscripts.com

De har en milliard scripts og andre gode ting.

Kommentar
Fra : Gensmann

Dato : 17-07-02 12:52

strarup>

Hvad angår billederne - så fritager det dig ikke at du skriver at du ikke ved om der er ophavsret på. Det er din forpligtigelse som "tyv" at undersøge sagen ikke omvendt. Hvad angår din tanke omkring internettet i forbindelse med misbrug af andres værker så kan jeg ikke lige se hvor du vil hen med den?

Dvs selvom man skriver at man bare skal skrive og så fjernes de, så kan den ramte ophavsperson stadig sagsøge for misbrug, såfremt der kan påvise et erstatningskrav eller lignende. At man så skriver det kan i visse tilfælde hjælpe lidt til at dæmpe hissigheden hos vedkommende, men rent juridsk er der mig bekendt ingen undtagelse.

Copyright er gældende fra det øjeblik værket skabes og tilfalder skaberen medmindre denne har afgivet ejerskabet til 2. part.

Med Venlig Hilsen
Oscar Eg Gensmann

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-07-02 13:22

Hej Gensmann,

mht.HTML 3.2 eller HTML 4.0, så var det... det her jeg tænkte på... -->
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 3.2 Final//EN">
hvis det f.eks. havde været HTML 4.01, sku' den ha' set sådan her ud... -->
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
det var såmænd bare det jeg mente... at det kom an på om man brugte html 3.2 eller html 4...

mht. Copyright... tja... så har du da ret... men som jeg også sagde så vil der være en del mindre sider på nettet hvis det var tilfældet... desuden hvis du i det hele taget bruger GIF billeder på dine sider ska' du faktisk bruge en Licens til det... da der er patent på GIF...
hvor mange tror du lige der har det??? mit skøn er ikke ret mange... så hvis vi sku' pille dem fra også ville der slet ikke være ret mange sider tilbage på netet... Med Mindre de har licens til at må ha'/vise gif billeder... eller ikke gør brug af GIF billeder...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-07-02 15:07

Hej Zonker,

Så blev jeg endelig færdig med det… 3. gang er lykkens gang… havde lige et lille crash til…

Et par af de ideer jeg vil foreslå, der ku’ være på siden f.eks. tips om hvordan man ka’ ændre udseende på sine e-mails, sætte den op m.m. og andre funktioner…
Evt. også lave nogle ”How to’s” omkring Incredimail m.m.
f.eks. noget i stil med princippet her omkring ICQ... -->
http://www.thyregods.dk/icq/
men så bare med Incredimail selvfølgelig...

nu kender jeg ikke selv ret meget til Incredimail, da jeg selv bruger Outlook Express…

men hva’ jeg ku’ læse mig frem til af den korte beskrivelse fra PC-World… -->
http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=375
…” IncrediMail er en avanceret e-mail klient hvori du kan ændre udseende på alle e-mails, så de bliver lige efter din smag. Vælg fra et stort udvalg af e-mailbaggrunde, billeder, lyde, 3D-effekter, animationer og e-kort. Den nyeste version indeholder også en Voice besked optager, multimedie-vedhæftnings preview og meget mere. Nye tiltag i Incredimail indeholder Emoticons, dansende bogstaver, forbedret navigation, bedre redigeringsmuligheder samt understøttelse af MSN e-mail og Windows XP ”…

så er der en del funktioner der ka’ skrives om og gives fif til…
selve Incredimail’s hjemmeside ser også ret interessant ud…
http://www.incredimail.com/english/splash.html

Jeg prøvede et par søgninger for at finde ud af hvad der nogenlunde var omkring det på dansk, omkring det jeg har foreslået… og det er stort set intet…
søgning på ” Incredimail tip” -->
http://www.google.com/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=Incredimail+tip&lr=lang_da
søgning på ”Incredimail manual” gav slet ingen danske resultater… -->
http://www.google.com/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=Incredimail+manual&lr=lang_da
søgning på ”Incredimail vejledning” gav kun et resultat… -->
http://www.google.com/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=Incredimail+vejledning&btnG=Google-s%C3%B8gning&lr=lang_da
Søgning på ”Incredimail brug” gav disse… -->
http://www.google.com/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=Incredimail+brug&lr=lang_da
søgning på ” Incredimail tips” gav følgende resultater… -->
http://www.google.com/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=Incredimail+tips&lr=lang_da
søgning på ”Incredimail tricks” gav følgende resultater… -->
http://www.google.com/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=Incredimail+tricks&lr=lang_da

jeres gamle side stod på side nr. 2 af en søgning på ”Incredimail”
http://www.google.com/search?q=Incredimail&hl=da&lr=lang_da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&start=10&sa=N -->
http://yff.d2g.com/killerqueen/brevpapir.html

men i forhold til den nye side… så synes jeg den gamle -->
http://yff.d2g.com/killerqueen/
er noget mere behagelig at se på… den er mere rolig i udseenet…

mht. til de animerede gif billeder… ka’ du evt. også bruge DHTML eller Java script, så de først bliver aktiveret når musen kommer over billedet… så de ikke kører nonstop, og så evt. gi’r en sjov oplevelse… ”Hovsa… den bevægede sig sgu’… ”

jeg har taget søgningerne med, for at vise at det måske ku’ være en rigtig god ide, at have noget med om tips og tricks, samt opsætning af Incredimail…

samtidig med at have disse ord benævnt i ”metatag’sne” -->
manual, brug, vejledning, tip, tips, tricks, trick, bruge, opsætning, installere osv…

en go’ side mht. til programmering jeg har haft meget gavn af er ”planet source code”… -->
http://www.planetsourcecode.com
det er gratis at blive medlem… men man ska’ være medlem for at kunne downloade mere end 3 ting… de har også noget om PHP… men hvor godt det er ved jeg ikke… da jeg på nuværende tidspunkt ikke ved så forfærdelig meget omkring PHP… jeg plejer at bruges deres VB, C++, JAVA og ASP sektioner…

her er evt. et par sider der måske ka’ gi’ lidt ideer…
http://www.bravenet.com/incredimail/faq.php
evt. oversætte det og lave egne skærmbilleder…

eller denne her ser også interessant ud…
http://www.ycats.com/imletters/
f.eks. sådan noget som det her, bare på dansk… -->
http://www.ycats.com/imletters/sigtag.html
step by step… med billeder…

eller en Dansk tutorial som denne her… -->
http://www.incredimail.com/english/lchelp/index.html

eller denne… ”Tips, Tricks and Secrets for IncrediMail”… -->
http://email.about.com/cs/incredimailtips/

håber det ka’ bruges… og at det ikke er alt for rodet…

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 17-07-02 16:58

Jataaaaaaak.

Du har sgu arbejdet for sagen, mange tak.

Der er masser af ideer at komme igang med.

Den gamle server er samme server, så siden er der endnu, mangler at nedtage den. SIden altså.

Forøvrigt hvis du skal igang med at rode med boards kan jeg varmt anbefale phpbb :

http://www.phpbb.com/

Kommentar
Fra : yttepigen

Dato : 18-07-02 23:42

Unskyld mig lige, men nu bliver jeg altså nødt til at komme med en replik her

1. Til briani: zonker har en kone, og hun har både hjerne og ser godt ud.....surt hva'? Og det er den bedste side i Danmark, for der findes kun een anden dansk hjemmeside med Incredimail og den er engelsk-sproget!

2. Til Gensmann: Det er ok, at du gør opmærksom på ophavsret og den slags, men under gruppen med gif skriver jeg faktisk, at man er velkommen til at rette henvendelse, hvis man mener, man har ophavsretten til noget! Men alt hvad jeg finder, ligger 100 andre steder i forvejen, så som Strarup siger, ville antallet af sites meget hurtigt blive reduceret med 50% eller måske endda 75%. Men det hænger jeg mig nu ikke i, for alt det, som jeg piller ved; dvs. tingene til The Sims og brevpapirerne til incredimail, har jeg selv lavet med tegneprogram .

3. Til strarup: Tak for dine seriøse bud om forbedringer til siten - jeg vil overveje en tips og trick-sektion - en rigtig god ide!

Og tilsidst til alle: Siten er min. Zonker har stået for server-delen, forum og koden til frame - resten er mit arbejde. Men det synes jeg da bestemt ikke, den bliver ringere af, hehe.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 19-07-02 00:15

Hej yttepigen,

ka' du modtage filer over ICQ? jeg har sendt en lille request til dig...

til Zonker,

http://www.phpbb.com/ ser interessant ud... men jeg tror jeg holder mig til ASP...
indtil videre har jeg ikke lige lyst til at ska' igang med et nyt sprog... og den server jeg har min hjemmeside liggende på understøtter ASP...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : yttepigen

Dato : 19-07-02 00:19

Hej Strarup

Nej det kan jeg desværre ikke, men du er meget velkommen til at poste requests på den mail-adresse jeg henviser til på siten.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 19-07-02 02:46

hej,

har sendt en mail...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : mr.lars

Dato : 06-12-05 11:06

Hejsa !

Jeg søger hjælp og vejledning til at lave hjemmeside i Java script.
hvis der er nogen som har gode råd ang. program til det, så vil jeg være meget glad
mvh. Lars