/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
jordslået fliser
Fra : hermannielsen
Vist : 4815 gange
100 point
Dato : 26-09-04 22:16

jeg har et problem med jordslået fliser i brusekabine både på fliser men også på den malede glasvæv, små sorte pletter. Hvad gør jeg ?.

Accepteret svar
Fra : mango

Modtaget 110 point
Dato : 26-09-04 22:24

atamon kan tage de mugpletter..mht jordslåethed på dine fliser, skal jeg lige høre, hvad er det for fliser og hvad har du prøvet?

Men du kan godt forberede dig på at skulle tapesere om, da de pletter vil blive ved med at komme, eller ihvertilfælde male.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 26-09-04 22:28

Prøv med noget Cillit Bang, det skulle jo tage det hele hehe

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-09-04 22:39

Det lyder som om gulv/væg ikke er isoleret så fugten sidder for længe, og der dannes mug eller sågar alger.
Det er mere kondensfugt end badevand og der er nok ikke noget at gøre ud over at bygge om og isolere hvis dette skulle være tilfældet.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 26-09-04 22:48

ja Bjarne det er jeg også tilbøjelig til at tro..atamon fjerner jo ikke grunden til at det kommer, det fjerner kun muggen....vi har selv lige bygget om og det er mange ting der skal gøres i vådrum nu om dage..men nu er det dælme også blevet godt!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-09-04 23:02

Det har du ret i Mango. Badeværelset er et af husets dyreste rum på grund af de forholdsregler der skal tages, men mange penge kan spares ved gør det selv arbejde efter professionelle forskrifter.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 27-09-04 00:04

Er du sikkert på at dit badeværelse er rigeligt ventileret?

Kommentar
Fra : Ravni

Dato : 27-09-04 18:16

på fliserne og på glasvævet - lyder skidt.

Din menbran er tydeligt ikke iorden -

I fakta har de en damprenser på tilbud i forrige uge til en 5o kr. med den kan du få skidtet af, men det er jo kun en kort frist.
Du må indse at der er et problem du skal få ordnet snarest - det ´kan blive meget dyrt at vente.

Få en af dine håndværker venner til at kikke forbi.

Godkendelse af svar
Fra : hermannielsen

Dato : 28-09-04 16:43

Tak for svaret mango.fliserne på badeværgsel er alm vægflise grønne lige som minne gulvfliser ploblemet er min gummifuge mellen gulv og vægfliser den er blivet helt sort. badeværgsel lavede jeg for 5 år siden.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 28-09-04 19:37

Du har brugt noget forkert til at fuge med...Du skal skære den gamele ud og lægge en Alfix m-fuge, den er mugbehandlet.
Og så har du nok også brugt en maling med for lav glans, eller også mangler du udluftning i dit badeværelse.