/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Counter Strike CZ hakker
Fra : bjarne_olesen
Vist : 314 gange
150 point
Dato : 26-09-04 21:24

En gang imellem, når jeg spiller Counter Strike hakker spillet. Til andre tider fungerer det perfekt. Jeg ved bare ikke hvad der er årsagen til at det hakker. Min pc er en Athlon XP 2600 Mhz, med 512 Mb ram og et Geforce 5600 SE med 256 Mb.
Der er ingen forskel om jeg spiller online eller ej. Grafik er instillet til OpenGL med en opløsning på 1024 x 768.
Det hjælper ikke at nedsætte opløsningen.

Hilsen Bjarne

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 26-09-04 21:37

tja prøv at skifte til Direct3D og se hvad der sker, hvornår er det precis det hakker er det når der er virkelig er action på skærmen eller er det bare generelt, for så er det jo sikkeret bare belastning. har du de siste nye grafikkkort drivere og den seneste DirectX, det kan måske også gøre en forskel.

Kommentar
Fra : bjarne_olesen

Dato : 26-09-04 21:44

Hej Bruuno117

Jeg har forsøgt med D3D. Det gør ingen forskel. Drivere er de sidst nye og det samme er DirectX. Jeg har lagt mærke til, at lyd fra CS har en vis indflydelse. Men som sagt kører det fuldstændig perfekt noget af tiden.

Hilsen Bjarne

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 26-09-04 21:51

hmm ok, jeg har hørt at de har udsendt en patch til CZ, måske den ville hjælpe på problemet !?

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 26-09-04 21:54

ups nu fortaler jeg mig, jeg har det med at gleme at det kører over steam så den downe den automatisk, så det er desvære nok ikke det !

Kommentar
Fra : bjarne_olesen

Dato : 26-09-04 21:58

Nej. Det har du ret i. Det ville være rart med et diagnostiseringsværktøj fra Valve.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 26-09-04 22:00

hvis du nu sætter grafikken ned på medium eller lav laver den så det samme trick !?

Kommentar
Fra : bjarne_olesen

Dato : 26-09-04 22:10

Det er også prøvet uden held.

Kommentar
Fra : bjarne_olesen

Dato : 26-09-04 22:11

Det er også prøvet uden held.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-09-04 23:49

Hmm? Kunne jo være at windows kørte et program i baggrunden nogen gange?

Kommentar
Fra : bjarne_olesen

Dato : 27-09-04 09:07

Hej tedd
Jeg har ind imellem haft mistanke til spyware. Men min pc'er er renset med ad-aware. Jeg tror nemt du kan have ret i, at der kører et eller andet job i baggrunden. Senere i går satte jeg maskinen tilbage til et gendannelsespunkt den 18. sept. Herefter kørte det igen perfekt. Det der bare irriterer mig mest, er at jeg ikke har installeret noget i mellemtiden. Men pc'en anvendes af hele familien og der surfes en del på internettet, så jeg tror det kommer derfra.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-09-04 16:59

Kunne jo osse være noget der lå under planlagte opgaver i kontrolpanel, eller f.eks en automatisk antivirus opdatering?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-09-04 17:00

Men prøv at gå ind under www.spywarefri.dk Der er en online spyware program. Du kan osse prøve at downloade f.eks Spybot!

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 150 point
Dato : 26-10-04 00:01

Kom du videre?

Kommentar
Fra : bjarne_olesen

Dato : 27-10-04 11:49

Hej tedd

Nej det lykkedes mig aldrig at komme videre. En gang imellem hakker spillet og til andre tider er der ingen problemer selvom jeg kører med højeste grafikopløsning. Det kan ikke have noget at gøre med min forbindelse, da det også forekommer når jeg spiller off-line. Jeg tror det skyldes, at computeren står og foretager sig andre ting på samme tid, som belaster processor, ram eller harddisk. Det næste jeg vil forsøge, er at sætte en ekstra 512 Mb ram-klods i og se om det løser problemet. Hvis det ikke er tilfældet, køber jeg en ekstra harddisk, som der kun skal bootes fra når jeg skal spille.

Godkendelse af svar
Fra : bjarne_olesen

Dato : 04-11-04 21:54

Tak for svaret tedd.

Du løste ikke mit problem; men du var den mest ihærdige. Derfor får du alle pointene. Løsning på problemet kom efter jeg afinstallerede ad-aware og reinstallerede det igen. Det viste sig, at jeg ikke skannede hele harddisken. Den del, som tilhørte de andre brugere under "Documents and settings" blev aldrig skannet. Det bliver den nu. Jeg fandt 94 tilfælde af spyware, hvor en del af det var af den onde slags.

Hilsen Bjarne