/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke slippe af med spyware
Fra : Breunski
Vist : 345 gange
200 point
Dato : 26-09-04 21:00

Så er der endnu engang sluppet spyware ind på min pc med win xp, efter jeg ville lukke en pop-up om en smart adware-remover. Men derefter blev der åbnet for alt muligt gøgl, som jeg ikke kan slippe af med.

Jeg har prøvet næsten alt. Jeg har spyblaster. Jeg har kørt Ad-ware, CWShredder og kørt en registry cleaner gennem JV16 Power Tool. Så prøvede jeg Spybot, men det har resulteret i at mit Norton Antivirus program siger at der en W32 Spybot Worm i min microhost i windows\system32, og den kan ikke repareres. Heller ikke selvom jeg har afinstalleret spybot igen.

Desuden har jeg prøvet at tage min ekstra harddisk og formateret den og installeret win xp. Men første gang windows åbnede fortsatte det med pop-ups. På trods af den gamle harddisk overhovedet ikke var sluttet til.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at ordne mit problem?

Kommentar
Fra : lars.dk

Dato : 26-09-04 21:04

prøv denne side www.abelsoft.de

Kommentar
Fra : lars.dk

Dato : 26-09-04 21:05

eller dette link er mere direkte http://www.abelssoft.de/

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 210 point
Dato : 26-09-04 21:10

Breunski gå ind på www.spywarefri.dk/forum opret dig som bruger og lad dem råde og vejlede dig. Jeg har set her på kandu at du har haft det problem et stykke tid nu.
De er meget effektive derinde.

//bentjuul

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-09-04 21:21

>Breunski

Jeg har haft et lignende problem.
Norton Antivirus programmet kunne ikke gennemføres. Efter at jeg udskiftede Spybot med Spy Sweeper har jeg ikke haft problemer.
Her er lidt om Spy Sweeper http://www.spywarefri.dk/spysweepermanual.htm

Hilsen ans

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-09-04 21:34

For det første tror jeg ikke på du har formateret din harddisk, ja undskyld men ingen virus kan overleve det, mon ikke du bare har installeret XP oven på. Hvis du virkelig havde formateret alt, var der intet tilbage.
Hvis du vil have Norton Antivirus til at fjerne virusen, skal du starte i fejlsikker tilstand, ved at trykke F8 ved opstart, og køre Norton i fejlsikker tilstand. Men slå din systemgendannelse fra først.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 26-09-04 21:40

Hej Breunski
Download, opdatér og scan med Adaware
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware   Ad-aware

Vi skal bruge hijackthis…
Er du ny i hijackthis er her en introvideo : ”Gennemgang af hijackthis”
http://www.riversen.dk/?side=instruktion.php

Luk alle andre vinduer end Hijackthis

Download og installer nyeste hijackthis – Vælg scan- save log og smid den herind- men du må IKKE fixe noget selv http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm
direkte link : http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 26-09-04 22:21

Kan du se hvilken fil der er spyware i og hvor den ligger?
Så kan du slette den med "Dr. Delete"

Godkendelse af svar
Fra : Breunski

Dato : 03-10-04 11:06

Tak for svaret bentjuul. det lykkedes at få pc'en renset med hjælp fra spywarefris forum.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-10-04 11:12

Selv tak Breunski, ja, de er gode til på spywarefri og rimelige hurtige - har du så fået installeret deres beskyttelsespakke.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-10-04 11:13

Selv tak Breunski, ja, de er gode til det på spywarefri og rimelige hurtige - har du så fået installeret deres beskyttelsespakke.

//bentjuul