/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Netværkproblem
Fra : due2680
Vist : 327 gange
100 point
Dato : 16-07-02 22:44

Det her kan godt lyde lidt indviklet men jeg prøver at forklare.

Jeg har 3 computere.
1. Computer med normalt 10/100 netværkskort. Win98SE instaleret. Har følgenede IP: 192.168.1.9
2. Computer med normalt 10 mbit netkort. Win95 installeret. Har følgende IP: 192.168.1.10
3. Bærbar med Dell wireless netkort (11 mbit). Win2k prof. installeret. Har følgende IP: 10.0.1.15

De to computere (1 & 2) sidder til en router, routeren har videre forbindelse til ADSL. Den bærbare (3) har forbindelse med en wireless adaptor som videre sidder til samme router som de to andre computere (1 & 2).

Her kommer problemet så, de to computere (1 & 2) kan sagtens finde hinanden. De har delt printere og filer uden problemer. De kan endvidere gå på nettet. Men kan ikke finde den bærbare (3). Jeg har prøvet fra begge computere at ping'e (både på IP og computernavn) en bærbare men uden held.

Hvad skal jeg gøre for at alle tre computere kan komunikere sammen??

Venlig hilsen
Michael Due

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 16-07-02 22:51

Den bærbare skal ligge i samme segment eks. 192.168.1.? hvor du udskifter ? med et tal mellem 2 og 254

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 16-07-02 22:54

Hej Micheal,

prøv at ændre din bærbares IP nummer til 192.168.1.15 istedet for 10.0.1.15 så vil jeg gætte på du vil få det løst...

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : e.p.

Modtaget 110 point
Dato : 16-07-02 22:56

Hehe strarup.....
For en gangs skyld kom jeg først ((((kryds i kalenderen)))))

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 16-07-02 23:06

Hej E.P.

yup... jeg så spørgsmålet og så tænkte jeg at jeg havde set noget lignende... men det viste sig så at være Micheals gamle spørgsmål...
http://www.kandu.dk/dk/spg/4558

så jeg var igang med at skrive en lang smøre, da den bærbares IP nummer sprang i øjene... og så var den lange smøre jo unødvendig...

men bare Micheal får det til at funke...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 16-07-02 23:14

Hej Micheal,

jeg kom lige i tanke om noget... nu hvor din IP på den bærbare er anderledes end de andre 2 computere... om dens Gateway evt. også er det...

den bærbares gateway, sakal også være ens sammen med de 2 andre... som jeg gætter på er 192.168.1.1 det skal den bærbares også være...

mvh.

Strarup