/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Min pc genstarter nå jeg kopierer data m~
Fra : FuBUpride
Vist : 485 gange
200 point
Dato : 16-07-02 22:06

Min pc genstarter hver gang jeg kopierer noget imellem mine C og D dreve. Jeg har prøvet at restore min bios men det hjælper ik.den fryser også efter et stykke tid hvis den står stille. Mit c drev kører med Nfts og mit D kører med Fat 32. Jeg har overvejet at mit Mainbord måske er gået i stykker, men det virker normalt indtil jeg prøver at kopierer mit system er
Amd Thunderbird 1200 Mhz
655 sdram
40 giga IBM 7200 rpm (NFTS)
80 giga Maxtor 5200 rpm (Fat 32)
jeg har XP
et Geforce 3 128 mb TI200
audigy kort
Jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 16-07-02 22:58

er der nogen grund til at du ikke køre nfts på begge??

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 16-07-02 22:58

Hej FuBUpride,

Hvilket bundkort har du?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 17-07-02 01:51

Hej FubUpride!

Genstarter den kun ved store kopieringer?

Hvad kopierer du?

Prøv først at scanne samtlige filer på C: og D: drev med et virusprogram. Kan være en beskadiget fil der er årsagen.

Prøv dernæst at slå automatisk genstart fra ved at markere start>højreklikke på denne computer> egenskaber> Avanceret> "Start og genoprettelse" egenskaber> og dernæst fjernes fluebenet ved "Genstart automatisk" og til sidst OK.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 17-07-02 13:03

Har du hentet ALLE opdateringer fra Microsoft ??
Har du opdateret BIOS til nyeste version ?
Hvad sker der hvis du kopierer uden om windows XP ??

Kommentar
Fra : FuBUpride

Dato : 17-07-02 15:50

JEg har ikke nfts på begge 2 fordi jeg har data som ikke må slettes på mit D drev. Jeg har et 8teaw mother board. jeg har hentet alle opdateringer. Den genstarter ved både store og så kopieringer og jeg har prøvet med program filer mpeg avi og mp3. den gør det samme.. Hvad mener dú med at kopiere uden om XP

Kommentar
Fra : cRacKya

Dato : 16-08-02 02:15

Jeg har selv haft nogle problemer med en PC der frøs....jeg løste det ved at sætte hastigheden ned på bussen

Prøv måske hjælper det oss` dig, det kan i hvert fald ikke skade....

Kommentar
Fra : henrikpedersen

Dato : 14-10-02 19:39

Tjek lige dine ramklodser .......hiv det ene ud lad det andet sidde i og omvendt....

Hvis dine klodser ikke er ens kan det godt gøre hele systemet lame, har selv prøvet det.

Måske er et af dine ram-moduler blevet ustabile?

Kommentar
Fra : Anco

Dato : 25-10-02 09:45

Rammene er i hvert tilfælde en god mulighed, det er en af de mest udbredte problemer med hensyn til computere der fryser of genstarter. Har selv været ude for det lidt for tit.

Håber du får det til at virke
Andreas

Kommentar
Fra : elo2002

Dato : 22-11-02 20:51

Jeg har haft det samme problem, med at min computer (selvbygget P4 Northwood 1.8 mhz, 256 DRR266, ASUS bundkort, Auddigy lydkort, 80GB Hardisk) genstarter ved kopiering fra cdrom til hardisk, osv...

Jeg har lagt mærke til hvad, eller hvornår det sker med at computeren bliver ustabil, genstarter, eller fryser, det er nemlig når jeg installere gamle dos spil på Windows XP

Windows XP er født med Directx 8.x og hvis man forsøger at installere gamle spil kan der måske ryge nogle dirextx stas med, der simpelhen kan gøre Windows XP total ustabil..

En anden ting er at jeg ikke installere så mange programmer til XP mere, kun de nyeste programmer der understøtter XP, har jeg ikke nogle problemer med, jeg har også rodet lidt
med biosèn, jeg satte min AGP Aparture-size til det halve af min system-hukomelse som er 256mb, den blev sat til det halve - 128mb ram i AGP Aparture-size, det hjalp vist nok på systemet, jeg fjernede desuden alle, eller retter sagt formateret min hardisk til NTFS og installeret kun Windows XP "venlige" programmer, resultat er at min computer nu virker perfekt, simpelhen klippe-solid (jo det er rigtig), og det sjove er at en af mine ven som køre Mac OSX 10 på sin Mac G4, har Mac OSX gået ned mere en 4 gange, mens han`s bærebar PC ikke en enste gang har gået ned. (Mac OSX 10 har ikke noget Gendannelse-punkt facilitet osv som Windows XP har det, XP bruger har det langt nemmere!)

Så du bliver nok nødt til at gå hver ting igennem for at finde problemet, og jeg vil stærk anbefale at bruge NTFS filsystemet da det er langt mere solid, og driftsikkert, Windows XP uden NTFS er nok ikke den bedste cocktail...

Hent alle de nyeste opdateringer, det vil også hjælpe...

Pas på med at downloade alt fra internettet pga. af virus!

Opdatering af Bios, nej lade være, prøv først at finkæmme din PCèr for de problemer, evt også ved at fjerne lydkort osv, check enheds-håndtering i kontrol panel for konflikter, selv det sikkert ikke er her problemet ligger.
Når du er 90% sikkert på at der er intet at gøre, kan du så prøve at opdatere din bios, men vær varesom der er farligt, og lade være med at opdatere din bios fra window, hvis den pludselig fryser eller andet går galt, er du virkelig ude på dybt vand, lade være med at tro på f. eks ASUS når de siger at det er legene nemt at opdatere Biosèn fra Windows over internettet, det passer ikke ,tro mig, jeg taler om erfaringer...

Kommentar
Fra : mhvejsel

Dato : 14-12-02 00:36

Hej... er bare med på lytter

Kommentar
Fra : Abefjeas

Dato : 05-03-04 13:09

hej FubUpride!

har du kørt et virus program... fordi jeg kender en virus som gør det samme...

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 12-03-04 11:35

Prøv med andet kabel! Måske kører du med direkte-kabel og får lavet en flaskehals, så system blir overbelastet...

Bare en mulighed... (men ikke 100 på det er det!)... ellers kom med nærmere forklaring på fejl...

Mvh. Cooper