/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
generator daihatsu charade
Fra : teokraten
Vist : 378 gange
50 point
Dato : 25-09-04 10:07

Min generator er stået af.
Jeg har en Daihatsu Charade 1.3 fra 1991. Tilsyneladende er der ingen ophugger der har nogen (derimod har de mange for Daihatsu Charade 1.0)- Kan man bruge en generator fra en anden model.
Hvad kan jeg ellers gøre?

Kommentar
Fra : KajKagearm

Dato : 25-09-04 10:56

Hvordan stået af? Hvis den ikke lader, er det sandsynligvis kullene som kan købes hos enhver autoelektriker for en 20'er. Ellers har han sikkert også en ombytningsgenerator liggende.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-09-04 13:34

Få den repareret. Gør det ikke selv, men få en fornuftig autoelektriker til at klare det så de nye kul ikke bliver "høvlet" af med det samme.
1,0 som jeg har haft 4 forskellige modeller af er opbygget anderledes med den 3 cyl. motor der er forsynet med karburator.

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 25-09-04 18:19

Hvis du gir' den et gok med en hammer, mens motoren kører, og den så begynder at lade, er det kullene. Det er fordi de er groet fast med tiden, og ved det at de får gokket, ryster de (måske) løse. De er i øvrigt nemme at skifte, og også at skaffe. Er du lidt fiks på fingrene klarer du det selv på et par timer.
I øvrigt er det pløk hamrende ligegyldigt hvilken generator du sætter på, bare beslaget passer. Tag bare een fra en Scania, hvis du kan få plads
De laver nemlig kun den strøm, der er brug for!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-09-04 18:32

egoland har du nogen sinde hørt om et laderelæ
gad vide om scania ikke er udstyret med 24 volt anlæg

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 25-09-04 20:04

Nåh ja, så skift lige pærerne også
Nej, så længe det er tolv volt, så går det

Kommentar
Fra : BjarneD