/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Skivebremselås eller wirelås?
Fra : PeptoBizmo
Vist : 866 gange
150 point
Dato : 24-09-04 19:46

Hvad anbefaler I?? Skivebremselåsen er jo selvfølgelig smart, men heller ikke specielt afskrækkende. Hvorimod wirelåsen er stor, men til gengæld osse lidt uhandy at slæbe på. Jeg hælder selv mest til skivebremselåsen.

Kommentar
Fra : gril

Dato : 24-09-04 19:53

jeg vil anbefaler at du både bruger Skivebremselås og wirelåsen

Accepteret svar
Fra : ostemanden

Modtaget 160 point
Dato : 24-09-04 20:09

Det kommer an på hvad du har plads til...

Jeg har en peugeot buxy 45 knallert, og jeg bruger stort set kun skivebremselås, men har en wirelås med, som jeg bruger SAMMEN med skivebremselåsen hvis den skal holde et "skummelt" sted eller et sted i en længerevarende periode...

Så det kommer lidt an på hvor du skal parkerer, men i det fleste tilfælde er skivebremsen (og en evt ratlås, hvis du har det) nok...

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 24-09-04 20:51

jeg har faktisk også haft en buxy og jeg har hele tiden haft en kæde med. den kan ses af alle og ingen er i tvivl om at den er låst..
hvis du bare har en skive lås risikerer du de prøver at trække afsted med den og du får ødelagt bremsen..
problemet er at hvis der er nogen der virkelig vil stjæle den så har den en bolt saks med og en dåse frost spray og så er den brudt op i løbet af no time...
Junior...

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 27-09-04 11:32

Jeg har selv monteret en bøjlelås bag ved nr.pladen i et specielbeslag. Det skæmmer ikke cyklen voldsomt, og den er ikke i vejen, samt fylder ikke op andre steder. Jeg har lavet et rustfrit beslag fremfor det originale som ruster efter et par sæsoner. Lås + beslag koster ca. 400,-kr

Mvh
Palle jensen

Kommentar
Fra : Luckystrike

Dato : 09-10-04 23:18

Hvis du bruger en wirelås, skal den være så tyk at en boltsaks ikke kan klippe den... Jeg bruger selv en skivebremselås, den er ikke til at klippe over. Man kan købe dem i neonfarver, så kan de jo ses. Held og lykke!

Mvh. Simon

Godkendelse af svar
Fra : PeptoBizmo

Dato : 18-10-04 01:23

Tak for svaret ostemanden.