/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Højtaler brummer
Fra : Fjante
Vist : 730 gange
300 point
Dato : 24-09-04 17:35

Mine surround højt brummer,det er 5.1 m/forstærker i subw.Nogen forslag?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-09-04 17:37

Måske er det den indbyggede nettransformer?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-09-04 17:38

230v omformeren!

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 24-09-04 17:43

Er det når de er i brug eller når de er på standby?

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 24-09-04 17:44

Hvis det er til computeren kan det være fordi din mikrofon ikke er slået fra. Dobbeltklik på det lille lydikon og sluk for mikrofonen og alt andet du ikke har brug for.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-09-04 17:45

I kontrolpanelet kan du i "lyde og lydenheder" skrue lidt mer op for puterens udgangssignal, så skal din udvendige højtaler ikke skrues så højt op at den forstærker for meget.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-09-04 17:53

Hvis det er et Altec Lansing sæt er dette helt normalt.. Det er faktisk normalt at højtallere brummer i standbye.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-09-04 17:53

støj fra computeren kan skylles dette problem pga manglene jordforbindelse

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 24-09-04 18:06

Det er stue anlægget,og den brummer både på stand by og i brug

Accepteret svar
Fra : ting27

Modtaget 310 point
Dato : 24-09-04 18:14

Hvis det er meget er det højst sandsynligt defekt.
Hvis det er noget nyt der er kommet er det nok også defekt.
Mine Altec Lansing MX5021 kan kun høres om natten.. En svag brummelyd. Dog nok til at gøre én kuk. Jeg trækker altid stikket ud før jeg skal sove.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-09-04 18:54

Hvis der er ledninger mellem forstærker og andre enheder bagpå, skal de måske bevæges 1 mm ud eller ind.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 24-09-04 19:41

har du lange ledninger til højtalerne?

Godkendelse af svar
Fra : Fjante

Dato : 24-09-04 19:53

Tak for svaret ting27.