/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Start af visse programmer
Fra : KaVAkandu
Vist : 409 gange
46 point
Dato : 24-09-04 15:09

Når jeg f.eks. skal starte SpywareBlaster fra programsøjlen, begynder den at indstallere MS Office 2000, jeg har ikke dette program, så hvad kan der være sket, den gør det også ved visse andre.
Jeg annullere dem bare og så køre de også godt nok, men der må da kunne gøres noget.

Mvh. KaVAkandu

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-09-04 15:12

har du word ???? Det kan være de filer der er fælles du mangler jo ??????????????

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 24-09-04 15:20

Jeg har Microsoft Works Suite 2003 og dette fungere godt nok, men jeg skal jo ikke se noget, bortset fra det program jeg starter op.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-09-04 15:29

Måske du har fil-assioceret *.exe filer med Office 2000 installations programmet. Dette er højst sandsynligt, hvis problemet opstår hver gang du starter en *.exe fil. Hvis det er tilfældet kan du rette det i stifinder menuen Funktioner->Mappeindstillinger... vælg fanen filtyper og find *.exe. vælg Avanceret og fjern 'Hanlingerne'.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-09-04 15:30

jeg aner ikke hvad årsagen er - har selv været ude for det og det var såmænd bare de filer word skulle bruge for at kommunikere med office - ved ikke om det hjælpe dig - men det var min erfaring - jg fatter bare ikke måden du beskriver det på - og så er der jo lige at der er forskel på worksuite og word *G*
Tror forresten jeg havde forsøgt at installere noget og fortrudt og det var derfor jeg kom op at slås *S*

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-09-04 15:30

...handlingerne selvfølgelig.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 24-09-04 15:45

Hej

Til molokyle jeg kan ikke se at dette er problemmet, men jeg vil da se lidt efter igen.
Til miritdk som skrevet før har jeg aldrig haft et Office program på denne maskine.
Altså hvis jeg starter SpywareBlaster op fra strart/Alle programmer (det køre jo i baggrunden) så sker dette.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-09-04 15:57

Hvis du går i stifinder og finder en eller anden *.exe fil f.eks. c:\programmer\spywareblaster.exe og dobbeltklikker på denne, opstår problemet da også ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 24-09-04 15:58

Til miritdk
Du kunne vel ikke fortælle mig hvad står *G* og *S* for.
Jeg ved det ikke.

Mvh KaVAkandu

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-09-04 16:01

Kavakandu *G* = griner og *S* smiler - gammel vane fra dengang smileys ikke var andet end tegn

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 24-09-04 16:08

Tak
Jeg bruger ikke smileys ret meget og har aldrig brugt det andet, skriver hellere hvad jeg mener.

Jeg vil godt holde mig til strengen, den jeg har startet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-09-04 16:10

dit valg kavakandu, smileys er nu gode nok - kan jo tage brodden af en sætning der forekommer lidt grim/streng - sådan apropos det med at holde strengen (griner og render før jeg får noget i hovedet)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-09-04 18:26

Er det office program søjlen du snakker om? Den er jo relateret til word på en eller anden måde!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-09-04 18:27

Øh mener office, ikke word!

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 25-09-04 10:37

Hej
Molokyle, prøvede din anbefaling, gik ikke, alle ikoner forsvandt og genveje virkede ikke.
Tedd, nej det er indstalleringsprogrammet der startede, Office 2000 Standard.
Jeg måtte så bruge systemgendannelse. OK.
Har måske løst problemmet, lånt en CD af en bekendt og da den fik lov til bare at køre det første af programmet, men ikke indstalleret programmet, ser det ud til, det er løst.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 46 point
Dato : 25-09-04 11:51

Du har glemt at lade CD-ROM'en sidde i maskinen, da den mislykkede/fortrudte installation af Office 2000 skulle effektueres. Du havde i stedet fjernet CD-ROM'en fra skuffen. Derved prøvede Office 2000 hele tiden at afslutte. Det var derfor du fik omtalte problem. Løsningen er derfor rigtig nok ; blot at sætte CD-ROM'en i igen og lade den afslutte.

Alternativt kunne du have valgt at fjerne fluebenet for installationsprogrammet i menuen for Start. I win98 vælger man Start->Kør... skriver [msconfig] vælger fanen Start og fjerner omtalte flueben. I Windows XP hedder programmet msconfig.exe vist noget andet

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : KaVAkandu

Dato : 25-09-04 15:04

Tak for svaret molokyle.

Men jeg har aldrig indstalleret MS Office 2000 Standard da det MS MS Work Suite 2003 er godt nok for mig nu.

Lukker hermed.