|
 | Kommentar Fra : pallenoc  |
Dato : 24-09-04 13:20 |
|
Hvad er serviceintervallet for udskifning af tandrem på din model? Nu ved jeg på min Berlingo HDI at det er 140000km.
Men ellers kunne disse rystelser tyde på dårlige motor-og/eller udstødningsophæng (lad os håbe det sidste...da de er langt nemmere at skifte.)
Mvh
Palle Jensen
| |
 | Kommentar Fra : pallenoc  |
Dato : 24-09-04 13:44 |
|
Grunden til jeg nævner det med tandremmen og det foreskrevne udskiftningsinterval, er at der pt kører flere (ja faktisk MANGE) sager med netop sprungne tandremme på diverse bilmodeller (mest Opel og Fiat) FØR de skulle have været skiftet ifølge servicebogen/foreskrifterne.
Og det ser faktisk ud til at bilimpotørerne generelt vil TABE disse sager...jeg har dog ikke hørt de seneste meldinger omkring dette.
| |
 | Kommentar Fra : pallenoc  |
Dato : 24-09-04 15:05 |
|
Hvis din tandrem sprang efter kun 90000 km er det jo 30000 for "tidligt"!!! Hvis ikke du allerede har gjort Citroën opmærksom på dette ville jeg da lige lægge min vej dem. Jeg kan selvfølgelig ikke vide ud fra dine ovenstående oplysninger hvordan/hvorvidt du blev holdt "skadesløs" ifm denne "defekt"?! Der er på min Berlingo som nævnt 140000 km eller 10 års garanti på netop tandremmen.
Dine rystelser kan så formentlig skyldes for lave omdrejninger i for højt gear, hvilket jo nemt kan forekomme i nævnte terræn, når du ikke har oplevet det siden hen...hvad jeg forstår du ikke har.
| |
 | Kommentar Fra : pallenoc  |
Dato : 24-09-04 15:38 |
|
Det kan jeg godt se! Men jeg synes lige jeg ville nævne det for dig, når nu der er verserende sager omkring dette emne. Det kunne jo gå hen og blive en principsag for bilimportørerne...og så kunne det jo være på sin plads du "meldte dig i køen"!
Ja når et værksted melder din bil fejlfri, så burde der jo ikke være meget at komme efter! Men det tyder på en form for defekt i ophæng/styrekugler/lejer/kardanled(knokleledene i forhjulende).
| |
 | Kommentar Fra : hjkofoed  |
Dato : 25-09-04 02:13 |
|
hvis du har sluppet speederen helt og derefter trådt den godt ned, får du to modsatte kræfter lige efter hinanden i motorophængene, og hvis de er lidt "møre", vil det kunne vippe motoren frem og tilbage. Den bevægelse forplanter sig til udstødningsrøret, der så banker i bunden én eller to gange.
Var det dét, der skete?
| |
 | Kommentar Fra : olehenne  |
Dato : 25-09-04 08:33 |
|
har prøvet det og uden resultat. Før remmen sprang var der en gang imellem et par udsættere når speederen blev sluppet hurtigt, ellers ikke noget unormalt. Det skulle være den samme motor der ligger i Xantia 2.0i, måske er der nogen med en erfaring om pludselig voldsom ujævn motorgang som så ikke viser sig igen før flere dage og km senere.
Håbet er lysegrønt endnu :)
| |
 | Kommentar Fra : alimak  |
Dato : 25-09-04 18:38 |
|
Jeg ville skiftet tandremmen når den nye tandrem har kørt 80000km. så er du sikker. Hvis du har bilen så længe.
alimak
| |
 | Kommentar Fra : hjkofoed  |
Dato : 26-09-04 16:54 |
|
Har du for resten kontrolleret at diverse vacuumreguleringsslanger er tætte og monteret korrekt?
Fejl på disse har de besynderligste konsekvenser.
| |
 | Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|