/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Kattesand
Fra : bjosko
Vist : 734 gange
100 point
Dato : 16-07-02 12:31

Hej.
Jeg har i mange år brugt Vitacraft Compact (klumpend) kattesand, og er rimelig tilfreds med den (eller ihvertfald min kat :)

Nu leste jeg på en eller anden hjemmeside i en Quickpoll at Everclean var den mest populære.
Hvor fåes den, pris, fordele/ulæmper versus Vitakraft ?
Det skader da aldrig at forsøge noget nyt, måske til glede for farmand og spindemiden.

/Bjørn

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 110 point
Dato : 16-07-02 12:52

Hej

På dette link kan du læse om forskellige brugeres erfaring med bla. Ewerclean :

http://www.kandu.dk/dk/news/174477/groupid/20702

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : bjosko

Dato : 16-07-02 13:54

Takker for linket og det hurtige svar. Vil forsøge Extreme Classic, den lyder lovende. Nu skal jeg bare finde en forhandler ( Brønshøj og omegn).

/Bjørn

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 16-07-02 15:58

Hej Bjosko.

Næsten alle dyrehandlere har har det.

Men jeg ved i hvert fald, at Petgo & Bonnie dyreforretningerne forhandler
det. Men nu ved jeg jo ikke liiiige om der er en der hvor du bor.

Ellers kan du gøre som jeg. Jeg bestiller det hos Petgo over nettet, og så
komme de 1-2 dage efter med det, lige til døren, det kan ikke være nemmere.
Og det koster IKKE EKSTRA. Og så er man så dejlig fri for at slæbe på de tunge
kasser.

Jeg har selv brugt det i 5 år, og er meget glad for det.

Håber du kan bruge dette til noget.

Med venlig hilsen
Mone

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 16-07-02 16:26

Hej igen Bjosko.

Det kunne være at jeg liiige skulle læse ordenstligt hvad du har skrevet.
Men det har jeg IKKE gjort. For den kommentar jeg har skrevet ovenover,
den vedrører EVERCLEAN, for det er DEN jeg har brugt i 5 år. Det andet
mærke kender jeg slet ikke.

SORRY ;-(

Venlig hilsen
Mone

Kommentar
Fra : dortedyg

Dato : 16-07-02 16:28

Hejza

Jeg vil lige berette om mine dyrt købte erfaringer. Da vi fik vores to indekatte ville vi give dem det bedste - Everclean kattegrus. Vi købte det med ekstra styrke fordi det skulle kunne klare to katte. Vi fik at vide at det rakte til 3 mdr. hvis man har en kat og halvdelen hvis man har to katte. Det gjorde det bare ikke. Det rakte 3-4 uger og til sidst lugtede det forfærdeligt. Efter at have brugt en masse penge på Everclean besluttede vi at prøve noget andet. Vi købte en pose standard kattegrus i Aldi til kr. 20,-. Det rækker til 2 uger - med to katte. Nu køber vi ikke andet end det. Vi har dog besluttet at skifte grus hver uge, men alligevel er det langt billigere for os og kattene er mere tilfredse. Det koster os kr. 80,- pr måned med Aldis kattegrus og op til kr. 200,- med Everclean. Det kan godt betale sig at kigge sig omkring.

/Dorte

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 16-07-02 20:02

Tak for en saglig kommentar dorte

Kommentar
Fra : dortedyg

Dato : 16-07-02 22:08

Jamen, velbekomme! Nu gør du ikke grin med mig vel, Zonker ?

Kommentar
Fra : Mizchief

Dato : 18-07-02 05:44

Hej bjosko

Min erfaring siger mig, at det bedste kattegrus er den klumpende slags,
dvs. den samler sig om kattens urin og afføring.

En udmærket af slagsen er af mærket Sille, som kan fås i enhver Fakta (den hvide pose).

Mizchief

Kommentar
Fra : dortedyg

Dato : 18-07-02 10:39

Hejza

Det føromtalte kattegrus fra Aldi er også klumpende =)

/Dorte

Kommentar
Fra : bjosko

Dato : 18-07-02 12:33

Jamen det er da helt ok med sand fra Aldi, Dorte, men du skriver også at den må skiftes hver uge. Jeg har også brugt den type sand til 2 katte, men da jeg nu bor i leljighet på 2. sal og skal over hele gårdspladsen med gammel sand er det ikke særlig praktisk. Et eller andet sted lyder det af spild, eller dårlig kvalitet når den ikke holder længre, personlig syntes jeg affaldsmængden også er en del af miljøet.
Derfor var jeg glad den gang jeg opdaget Vitacraft, den holder leeeenge, selv med en fertil hankat tilstede. Og jo den klumper, når man finder den rigtige spade som siler ud det løse og fanger det andet går det som en leg.
Har også engang forsøgt noget "miljørigtigt" pressede trespåner, i små pellets, foj, det var slemt, kattespor over det hele, og noget hø at komme af med, og noget lugt tog det ikke.

/Bjørn

Kommentar
Fra : Mizchief

Dato : 18-07-02 18:05

Kære bjosko..

Længe, siger du... det må fa'me være længe!!

I så fald, er du så sød og oplyse mig prisen på en pose VitaCraft?

På forhånd tak :)

Mizchief

Godkendelse af svar
Fra : bjosko

Dato : 18-07-02 18:13

Tak for svaret PARKENSS.

Kommentar
Fra : bjosko

Dato : 18-07-02 18:21

Mizchief, jeg har en pakke Vitacraft i 1-1,5 måned, efter dette syntes jeg sanden begynner at miste bindeevnen, og der går ikke lang tid før der begynder at lugte, og noget høm rasler da også af spaden, så da er det tid for en vask af bakken, og ny sand Prisen er kr.87,- hos min lokale dyrehandler, og det har jeg også seet den til andre steder. De daglige efterladenskaber kan fint være i bunden af en frysepose, så det giver minimalt med spil. Kattebakken er med tag og kulfilter (men ej dør), det gør at der bliver luftet godt ud, og der er meget sjældent lugtgener.

/Bjørn