/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
problem med ZoneAlarm og lsass.exe
Fra : bruuno117
Vist : 355 gange
50 point
Dato : 24-09-04 11:57

Jeg sidder og leget lidt med p2p programmer, og i den forbindelse prøvede jeg at lukke min firewall ned (zonealarm) lidt efter det var gjort, lukkede systemet ned, med en besked om at der var opståe et fejl vedr. lsass.exe statuskode 128, det har vel nok noget med virus at gøre, evt sasser, men når jeg sætte firewallen til igen er der ingenting galt, mit spørgsmål er så, er jeg blevet inficeret, eller ligger den bare på spring uden for min "dør" og i så fald vil jeg aldrig være i stand til at lukke min firewall igen? :)

jeg bruger win2000pro

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 60 point
Dato : 24-09-04 12:18

Prøv at læs her et stykke nede på siden http://www.svein.dk/Visartikler.asp?ART_id=33&S_Menu=25

//bentjuul

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-09-04 12:26

Måske kan det her hjælpe?
http://www.jsiinc.com/SUBM/tip6100/rh6116.htm

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 24-09-04 14:29

"Prøv at læs her et stykke nede på siden http://www.svein.dk/Visartikler.asp?ART_id=33&S_Menu=25

//bentjuul [Glad] "

Tak for den side, den giver ikke ligefrem svaret på mit problem, men det er ret lækker information at have, jeg har længe undret mig over hvad de forskellige prossecer laver, og om de overhovedet er nødvendig, det er lige før du fortjener pointene for den side ;)

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 24-09-04 15:26

Nej jeg kan ikke få det til at virke, heller ikke med hjælp fra http://www.jsiinc.com/SUBM/tip6100/rh6116.htm
, det sker bare når jeg slår firewallen fra, jeg tror bare jeg må acceptere at der er onde kræfter der forsøger at gøre mig ondt :/ så længe zonealarm kører er der ingen ko på isen og p2p programmer kan godt gå igennem, og det er vel det vigtigste. jeg har kørt avast antivirus (updateret) og stinger, og de finder ingenting, så jeg håber det passer :)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-09-04 18:31

Hej bruuno117 nej linket giver en løsning, men en oplysning af hvad lsass.exe gør. Ja der er mange gode oplysninger på siden.

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : bruuno117

Dato : 17-10-04 03:15

Tak for svaret bentjuul.