/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Nu falder det hele jo fra hinanden når m~
Fra : graph
Vist : 665 gange
75 point
Dato : 24-09-04 10:50

Jeg kører glad og tilfreds ud efter at ha smidt næsten 7.500,- kr.... den drejer fint..... gættede på at de havde lavet noget ved koblingen den snurrede ikke så samme måde.. den var meget blødere.. og håndbremsen havde de tilsyneladende oz strammet.... ikke om den var til at trække... men pyt så holder den da bilen på stedet tænkte jeg... Efter 2 nye støddæmpere kunne jeg jo næsten dreje på en 25 øre... (torsdag)

Mandag kører vi til syn.. håbet er højt dog er nerverne fremme... et andet synstilbud vi fik lød på at der var rust i undervognen.... selvfølgelig spørger jeg mekanikeren 1-2 gange om den ser ok ud under... ja ja den så fin ud.. ok så må det jo ikke være noget særligt... så tester synsmanden lys, bremser osv... smider den op på liften.. og fortæller oz at begge positionslys er sprunget... hmm nå tænker man så.. det sku da være ok... vi havde jo fået kigget den igennem... den skulle jo være synsklar.... han banker løs under bilen.... der er rust, og der og der og der.... omkring de bolte eller hva nu de hedder der holder sædet.... det skal altså laves siger han.. hmm okay tænker man så.. han render hen og skriver rapporten... dommen var at vores punto ikke gik gennem syn!... nå vi kører direkte ned på værkstedet... det må han jo forklare.... og han var der selvfølgelig ikke. hmm nå men så aftalte vi at vi skulle komme ind på mandag... ok så.... så kører vi igen... det blir tirsdag og så

Onsdag!..... onsdag op af forbindelses vejen begynder bilen at få nykker... den vil ikke skifte gaer.... den erfarne chauffør prøver at se om den så vil skifte gear uden brug af koblingen,... altså ved at ramme det rigtige omdrejningsmoment... men nej den begyndte at lugte brændt... så ind til siden... og så måtte der jo ringes efter falck... Jeg sad hjemme da han ringede.. og straks tager man jo tasken på skulderen og hopper på en bus mod værkstedet.... for jeg skulle da ihvert fald være en del af det.... falck kom fik afvide hva der var sket og så blev den lastet på bilen... og turen gik mod værkstedet.. Da jeg ankom til værkstedet rendte der 2 mekanikere omkring bilen... og den var hejst op... de fandt så stederne og måtte jo erkende at det sku ha været lavet... vi går ind på kontoret og og snakker lidt med ham vi har handlet med før.. der skal en ny kobling til siger han.. og det er ikke en billig sag.. ja det havde vi jo regnet ud... at der sku en ny til.. vi gik alle ud til bilen igen... han kiggede lige på de steder med rust.... det skulle laves.... og det skulle de nok betale... sammen med positionslysene.... MEN kommer der så... en ny kobling koster altså 4500,-.... og hvad ved vi om koblinger.. vi havde jo ikke fået undersøgt noget da vi lige var kommet med falck... nå men det må da være ok så... jeg spør så om de kører den til omsyn..... jooohhe det sku de da nok sagde han så efter en lille tænkepause... Fint så gik vi derfra.. lættet over at det ikke var gaerkassen...

Så i dag... fredag... dagen vi henter bilen... checker jeg priser.. jeg ringer 3 steder hen... får 3 forskellige priser.... det autoriseret værksted siger 2500,-.... det værksted bilens tidligere ejer brugte siger 4533,- og det ikke autoriseret værksted siger 2600,-..... jeg fik afvide af min far i går at han havde snakket med et værksted.... 3500 max havde de sagt.. et autoriseret værksted skal ikke bruge mere end 3-4 timer på at sætte en ny kobling i.... og så tænker man.... det vil så sige at de skal hive noget ind på det de sku lave gratis i undervognen?!.....

Nogen forslag til hva man siger til mekanikeren når man kommer og henter sin bil der er blevet lavet til overpris??

Kommentar
Fra : mango

Dato : 24-09-04 11:18

Du må vel konfrontere ham med de priser du har indhentet, jeg var blevet totalt tossset og ringet derhen med det samme..du kan rolig gå til dem, jeg kan love dig det hjælper.
Jeg har tjent mange penge på den konto, jeg betaler dælme ikke for noget der ikke er lavet...de prøver..det kan jeg love dig, så vær vågen.
venligst mango

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-09-04 12:01

Jeg ville simpelthen mege stille og roligt spørge om han ikke havde regnet forkert fordi du har fået oplyst, at FIAT værkstedet skal have osv.. Ikke autoriserede værksteder praler jo med at de er billigere,hvilket bare ikke altid er rigtigt.
Husk at få de udskiftede dele hvis der bliver problemer og du skal sikre dig, at de er fra din bil, hvis du kan.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 24-09-04 14:00

Graph> Jeg håber sandelig vi får slutningen på din historie. Nu begynder nysgerrigheden jo at vokse

Kommentar
Fra : graph

Dato : 25-09-04 19:11

hehe ja har haft lidt travlt..... men konfronterede selvfølgelig manden.... og han så da oz lidt sjov ud i hovedet. *G*... man han siger 5 timers arbejdsløn... dvs 2500 med moms... og så reservedelen til 1200.... dvs så er der 800 tilbage (som vel er røget i kassen som erstatning for det de måtte lave i undervognen).... men hans eneste forklaring lød på at de havde altid taget 4500 for at lave en kobling... og så kunne jeg ikke hive mere ud af ham...

Der var ikke rigtigt noget at gøre fra vores side af... vi havde jo accepteret den pris han havde givet den eftermiddag... (der var jo ik tid til at undersøge) så vi må betale de 4500 det koster... men nu kører bilen altså oz bare godt.... HEHE skal siges at de kom til syn med den.... den gik igennem... betinget godkendt *GG*.. de havde sgu glemt at skifte de positionslys... FLOOOVT.. men kan ikke gøre andet end at grine af det *G*.. tror bare de har haft så travlt med alt det andet... altså den kan jo smutte.. men nu har de så oz fået noget der ligner 1200 kr for at lave vores bil.

Det her er blevet lavet:
2 Støddæmpere foran
2 Nye fordæk
2 bagsvingarme
Ventil til sprinklerslange
Motorrens
Ventildækselpakning
Bremsebakker (gratis)
Rust i undervognen (sæderne skulle fjernes da det var omkring boltene) (gratis)
stelforbindelse i baglygte (iret)
Anhængerstik.
5 hjulsudmåling
2 pærer til positionslys (kom vi til at betale så jeg efter vi kom hjem... 20 kr)

Kørt til omsyn (gratis incl synsomkostninger)

Og så en masse bolte og møtrikker og dimsidutter...

I Alt = 11.793,81

Det er så hvad vores værkstedsoplevelse har kostet os..

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 26-09-04 09:54

Tja.
Det er bare vildt dyrt at have bil, samt en elendig "investering"

Kommentar
Fra : graph

Dato : 26-09-04 11:34

Jae.... og da specielt når det er en 10 år gammel bil.... men det er jo min lille øjesten så laves ska den.... den skal køre til dne ikke kan mere

Kommentar
Fra : jk6

Dato : 27-09-04 09:05

Man bør altid få et tilbud på prisen inden værkstedet går igang med den. De fleste værksteder har foskellige timepriser, forskellige leverandørere af reservedele og selvfølgelig er der også forskel på hvor meget avance de enkelte tager for reservedelene. Desuden er der nogen der har fast pris (især autoriserede værksteder)på f.eks. udskiftning af kobling, som eks. er sat til 4 timer og hvis de så gør det på to timer, ja så er prisen den samme... Så undersøg altid prisen først!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-09-04 09:23

..og skift til et mekanikerværksted man kan stole på. Den der med den manglende udskiftning af pærer er ikke lovende. Hvad glemmer de næste gang.

Kommentar
Fra : graph

Dato : 27-09-04 11:52

dem vi har snakket med... ja vil sige den første overså noget RET vigtigt.. sving armene bagpå sad løse... man ku ta fat og ryste hjulet... og han mente vi sku ha nye styrekugler (ikke nødvendigt.. det var kun nødvendigt med nye støddæmpere)

Ved ikke helt hvem vi så skal til næste gang der bliver noget... er lidt på herrens mark for ham der lavede det her er blevet rost til skyerne af andre fiat folk... kan jo også være vi bare har været uheldige..

Og plejer oz undersøge priser... men den kobling regnede vi jo ikke lige med... så det var jo ik blevet undersøgt