/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
sp2 opdatering
Fra : miritdk
Vist : 331 gange
20 point
Dato : 24-09-04 10:41

hvad filen er forkellen ved at hente sp2 fra windows update og køre den ind på cd fra microsoft ??????
Har en bekendt der kører med minutopkobling og ikke er særlig glad for at lægge lange opdateringer ind - hun har fået beskeden at det nok ikke er sikkert hun kan bruge cd´en - jeg fatter ikke en brik *G*
Nogen der har en forklaring ????
Ingen links udover MS pls

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 24-09-04 10:52

Hvis I har hele opdateringen skulle der ikke være nogen forskel - her er den på engelsk.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=049C9DBE-3B8E-4F30-8245-9E368D3CDB5A&displaylang=en

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 24-09-04 10:56

Hvem har fortalt hende at hun ikke kan bruge cd'en? Hvis hun ellers har enten Home eller PRO er det bare sætte den i.
Forskellen beskriver du selv: "minutpris kontra fastnet"
Som du jo sikkert har set, er der mange der har problemer efter install af sp2, men hvis man følger ms's vejledning er man godt på vej. Mange vælger nok at vente lidt og se tiden an.

Accepteret svar
Fra : dannyboyd

Modtaget 30 point
Dato : 24-09-04 10:56
Kommentar
Fra : technet

Dato : 24-09-04 11:10

som anyway siger ! den person der har fortalt hende det ved vist ikke hvad det drejer sig om
men hvis sp2 er installeret korekt og man ikke er tilfreds så kan man jo afinstallerer den

evt sådan her
start > kør
C:\WINDOWS\$NtServicePackUninstall$\spuninst\spuninst.exe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-09-04 11:15

tjah hun påstår det er hos microsoft men jeg er i tvivl - og ærlig talt lidt flov over at spørge her
Jeps - problemet er penge tror jeg - og det er jo forståeligt når der ikke er meget at smide med.
Men postulatet at hun ikke KAN ????? Hvad skulle der være i vejen for det - hun kører xp home og alt er ok - men holder fast i at den besked har hun fået og dermed basta *G*
Tror ikke jeg får noget ud af det her men lader det lige stå åbent lidt endnu

Kommentar
Fra : technet

Dato : 24-09-04 11:25

penge har da ikke noget med dette at gøre for hvis hun er smart så tager hun sin pcér med over til en der har
en hurtig opkobling og så få den opdaterert sådan via web-update

men hun kunne jo lige sætte sig ind i hvilke filer der bliver opdateret både den fra web-update og så den fra cdén

men selvfølgelig vil der altid være nogle andre opdateringer hen ad vejen efter sp2

Kommentar
Fra : technet

Dato : 24-09-04 11:33
Kommentar
Fra : technet

Dato : 24-09-04 11:33
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-09-04 11:48

Jeg er en af dem der bestilte sp2 cd'en da den kunne bestilles på dansk, jeg forventer ikke at få større problemer med at installere den, hvorfor skulle de ellers tilbyde os den !!

Her er et direkte link til bestilling af cd,en.
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/updates/sp2/cdorder/en_us/default.mspx

Jeg bruger ventetiden til jeg får cd'en til at suge alle de "tips" til mig jeg kan, om eventuelle problemer og samtidig er jeg fri for at downloade den og jeg har en hurtig forbindelse.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-09-04 11:49

Havde ikke set at technet havde lagt linket til cd'en

//bentjuul

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-09-04 12:17

jajaja - er helt enig med jeres synspunkter og gider faktisk heller ikke mere
jeg har ikke opnået nogen forklaring - og synes egentlig heller ikke der er nogen *G*
Sender dannyboyds link til hende og lukker

Godkendelse af svar
Fra : miritdk

Dato : 24-09-04 12:19

Tak for svaret dannyboyd. Gad ikke mere og sendte dine links videre *G*

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 24-09-04 12:36

ok forståeligt nok

Kommentar
Fra : technet

Dato : 24-09-04 13:00

det er sådan en person vi andre kalder en kværulant
men send hende denne side
http://www.iform.dk/Crosslink.jsp?d=589&a=4105