/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
STYRING AF ANDEN PC.
Fra : cccf
Vist : 642 gange
100 point
Dato : 24-09-04 10:14

Er der nogen der kan fortælle mig om det er indviklet at oprette og styre en anden pc?
Min bror er nybegynder i Photoshop og Studio 9. redigering, og da jeg i al beskedenhed ved lidt om det, ringer han mig tit op og har spørgsmål til dette, og det kan være svært at forklare pr. telefon . Hvis man nu kunne gå ind på hans pc og hjælpe ham på den måde ville det jo være nemmere.
cccf.

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 24-09-04 10:19

Der er mange muligheder og det er gangske nemt.

I MSN kan du fjernestyre.
Netop.
PC-Anywhere.
VNC.

Det er den som jeg bruger.

MSN er fin hvis det bare en en lille ting.

Normalt bruger jeg Netop. Det er stabilt og stiller ikke de store krav til båndbrede.

Kvolsgaard.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 24-09-04 10:21

Hej. Nej det er ikke så besværligt. I skal begge to have windows messenger, og have en aktiv konto her. (Så i kan tjatte sammen)
I skal begge have en xp udgave installeret på computeren.
I skal begge have en rimlig hurtig internetforbindelse. (56 K modem på den ene vil gøre det meget besværlig)
Herefter går du ind i Start-programmer og fjernsupport. Så er det bare at følge at følge anvisningerne her.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 24-09-04 10:34

Ja de glemte jeg at fortælle han har et 56 k modem, jeg har en meget hurtig bredbånd.
Men der er også et par andre jeg hjælper den ene har webspeed.

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 24-09-04 10:41

Du kan bruge realvnc http://www.realvnc.com/download.html, du skal så installere vnc server på den pc som skal fjernstyres og viewer på din egen.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 24-09-04 10:53

Kvolsgaard: kan man så bruge NETOP til et K 56.modem i den anden ende,?

Accepteret svar
Fra : kvolsgaard

Modtaget 100 point
Dato : 24-09-04 12:11

Hej cccf.

Netop køre fint over over 64K, så mon ikke at det også vil virker på en 56K.

Du skal dog regne med at det aldrig vil blive som at side foran skærmen selv. Bare så du ikke stiller for store forventninger.

Alternativt kan du bruge VND som jeg skrev som 4. mulighed. Dannyboyd smed også et link til denne. Mener at den kræver mindre båndkrav.

Hilsen

Kvolsgaard

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 24-09-04 13:11

Tak for svaret kvolsgaard.
Jeg prøver og ser hvad der sker
Takn for hjælpen
cccf.