/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Mangel i bolig
Fra : Jimmy17
Vist : 397 gange
100 point
Dato : 24-09-04 09:06

Bor i en lejeblog i boligforening.
Har gjort dem opmærksom på at det nyinstallerede blandingsbatteri ikke virker.
Hvor længe har de til at få det lavet?
Og hvad kan jeg selv gøre, hvis de ikke foretager dem noget.

Der skal helst være lovtekster eller url i besvarelse.

På forhånd tak
Jimmy ala Bimbo Pop

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 24-09-04 09:12

De SKAL bringe det i orden det burde også fremgå af lejekontrakten at evt. fejl og mangler skal meldes til udlejer indenfor 14 dage og udbedres for dennes regning.
hvis de ikke gør noget må du gå til huslejenævnet

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 24-09-04 09:33

Det skal jo udbedres indenfor en rimelig tid.

http://www.bolig1.dk/site/raadogvejledning-vis.php?id=13

Hilsen ans

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 24-09-04 11:02

Du skal meddele udlejer problematikken. Det kan være gennem en vicevært, og hvis det ikke virker, kan du skrive til foreningens kontor. Udlejer er pligtig at holde det lejede vedlige jvf LL §19 stk1., og så kan det være ligegyldigt og amaturet er nyt eller gammelt, det skal fungere.

Men det er da af udlejers egen interesse, at få bragt det i orden, idet man må forvente han ikke skal betale for et nyt amatur, hvis der var noget i vejen med det opsatte.

Nogen direkte tidsplan for dette findes ikke. Her taler man om rimelig tid. Men det vigtigste, hvis det trækker i langdrag er at skrive til foreningens kontor.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-09-04 11:54

Nu er det jo heller ikke ligegyldigt hvad det er for en fejl der er tale om. Hvis du ikke kan tappe vand skal fejlen udbedres så hurtigt som muligt, men lige netop en fejl på et nyt blandingsbatteri lyder mærkeligt. Kan det ikke give vand er det utæt?
Jeg spørger fordi man jo ikke skal gøre en "myg til en elefant" idet dette ikke vil fremme hverken forståelse eller velvilje.

Godkendelse af svar
Fra : Jimmy17

Dato : 02-10-04 23:10

Tak for svaret ans.