/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win XP PRO opdatering
Fra : Smukke_Ole
Vist : 390 gange
100 point
Dato : 24-09-04 08:22

Så er den gal med opdatering igen, igen.
Jeg har lige pludselig opdaget, at der i System Tray (nederste linie til højre på skærmen) optræder et ikon for opdatering. Det er pludselig dukket op, og jeg har ikke observeret det før i dag. Når man kører cursor'en henover vises teksten "Henter opdatering 0%". Procentsatsen ændrer sig ikke, og der sker ikke en hujende fis, hvis man dobbelt- , venstre- eller højre-klikker på det.
Min automatiske opdatering er sat til at hente opdateringer, men ikke installere dem, før jeg har givet lov, da jeg gerne vil have lidt check på, hvad der fyldes i apparatet. Min XP PRO er opdateret, så jeg kun mangler SP2, som jeg gerne vil vente lidt med
Er der nogen, der ved, hvad det ikon skal gøre godt for, og hvordan man evt. kan komme af med det ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 24-09-04 08:41

Det er fordi at den er ved at hente hele sp2 ..jeg havde samme problem ..den stod bare og kørte rimelig langsom med den update og jeg kunne ikke gøre noget....du kan jo bare fjerne den igen via tilføj fjern programmer..eller oxo prøv at deativere update i kontrolpanelet et sted og så genstarte..måske det hjælper...men et er sikkert og det er at den er ved at hente sp 2

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 24-09-04 08:58

den er såvidt jeg kan læse mig til ved at hente odateringer og det er rigtigt der har været problemer med det ikon - jeg havde samme problem og måtte ind og forandre indstillingerne og tilsidst fjerne i kontrolpanel men efter opdatering af sp2 er fejlen rettet og der er ikke problemer mere - jeg har det som dig - vil også gerne have besked men selv bestemme hvornår og hvad der sniger sig ind så vidt muligt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-09-04 08:59

hov - cyberfishY kom først mens jeg lige kæmpede med den kandu forbindelse *G*

Kommentar
Fra : briani

Dato : 24-09-04 09:40

Hejsa smukke Ole

Ganske rigtig som de andre skriver den er ved at hente sp2,og det kan dæleme tage lang tid.

Derfor syntes jeg du skal deaktiverer automatisk update,så kan du selv gå ind på windows update når du er klar til at installerer sp2.

http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/default.aspx?ln=da

Gør følgende.

Højreklik på denne computer-vælg egenskaber-vælg fanen automatiske opdateringer
Her kan du deaktiverer update,og så vælge du selv gør det.

Så kan du altid på et senere tidspunkt aktiverer den igen.

Mvh
Brian

PS-jeg har hentet sp2 og jeg er glad for den.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 24-09-04 11:31
Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 25-09-04 11:22

Tak for svaret miritdk.