/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Slette en mappe adgang nægtet
Fra : ponti
Vist : 1282 gange
100 point
Dato : 23-09-04 22:34

Har afinstalleret en scanner. kan efterfølgende ikke slette dens mappe med undermappe. Mappen er på mit C: drev som er NTFS. Mappen er tom. får at vide "det er ikke muligt at slette Panel. Kontrollerer at disken ikke er fuld eller skrivebeskyttet.
Jeg kan se at mappen er skrivebeskyttet men får ikke lov at ændre dette, idet den så kommer med ovenstående melding igen. Har også prøvet ude i "dos" med samme resultat. Hjælp.......

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 23-09-04 22:37

har du prøvet at slette ved at åbne eks. Word, vælge Åben peg på mappen og højreklik og vælg slet??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-09-04 22:39

prøv at bruge regcleaner - ikke regclean - her virkede det
Pist borte !!!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-09-04 22:40

Dette kan slette det http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#dr.delete

//bentjuul

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 23-09-04 22:41

det kan også være bitmap fejl eller andet.. prøv først at køre en chkdsk /r

Eller prøv at slette den fra fejlsikret tilstand.

Jeg har også hørt om et program der hedder Killbox, søg på google, der finder du det hurtigt, det er freeware

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 23-09-04 22:43

til bentjuul

Dr Delete er vist kun til filer, ikke mapper.............

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 23-09-04 22:46

...eller prøv at gå i DOS igen og gå ind i mappen.
Så skriv "del *.* /F /S /Q /A R"<ENTER> (Uden " omkring)
Derefter skriv cd.. <ENTER>
Så skriv rd mappenavn (navnet på mappen) <ENTER>

Måske er du heldig.....

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-09-04 22:52

troldenesdhb > det er muligt, det er så længe siden jeg har brugt det, men ellers meget effektiv.
Ellers prøv at slette i fejlsikret tilstand.

//bentjuul

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-09-04 23:04

Prøv at lave en mappe til - marker dem begge og slet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-09-04 23:13

justuniverse - mappen kan deletes når filerne er væk - men normalt er det da intet problem

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-09-04 23:20

UPS *G* altså justuniverse - overså at det var dr delete - men med regcleaner er det vist muligt at slette stort set alt - har dog selv haft nogenlunde samme problem og som før skrevet - det virkede

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 23-09-04 23:24

Jeg har før haft det problem. Efter en stor scandisk, kunne jeg godt slette den.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 23-09-04 23:26

miritdk - med smøren tager jeg højde for et par ting...

del *.* (slet alle filer)
/F gennemtvinge sletning af skrivebeskyttede filer
/S Sletter angivne filer fra alle undermapper
/Q gør at man ikke skal bekræfte sletningen
/A R sikrer at skrivebeskyttede filer også slettes.
Der skulle forresten have været et H efter R Den ville sikre at skjulte filer også blev slettet. Jeg glemte den bare. Hvis der er skjulte filer kan de ikke slettes fordi man ikke kan se dem.....
Je forestiler mig at når mappen ikke kan slettes selvom den er tom, så er den måske ikke tom alligevel. Der kan være skjulte filer man ikke kan se

Det værste af, hvis der ligger en skjult fil som samtidigt er en del af en kørende proces. Så er han nødt til at stoppe den proces før han kan få den fri.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 23-09-04 23:35

Har du prøvet med "klip"?
Har haft hæld nogle gange med denne metode hvis jeg ikke får lov til at "slet"

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 23-09-04 23:40

P.s: Hvis det lykkes med klip, kan den jo altid indsættes på en tom diskette.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 23-09-04 23:46

Du kan jo også vælge at lade den blive der som en form for minde om dengang......
Den fylder jo nok ikke alverden. Eller omdøb den til navnet på en mappe du ved du kommer til at skulle bruge. Så får du da lidt ud af den........alligevel

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 23-09-04 23:48

Hm.......hvis du får lov til at omdøbe den, burde den også kunne slettes bagefter.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 23-09-04 23:57

Det er afhængigt af hvilke attributter der er sat på mappen. Det kan være tilladt at ændre navn, men ikke slette. (og omvendt for den sags skyld)
Men jeg hælder nu mest til at den bliver bremset af en skjult fil, der deltager i en proces. Det var noget scanner-software... og de har det med at være det man i meget gamle dage kaldte TSR-programmer. Dvs. at de huserer i hukommelsen med en reference ned til det sted, der forsøges slettet. Det må man så bare ikke fordi der er én eller andet, der har fat i den,så hvis man ikke får ham, der har fat i den kvalt, så lykkes det ikke.

Jeg går ud fra at ponti har prøvet at genstarte efter den sletning, der trods alt er lykkes??????

Kommentar
Fra : ponti

Dato : 23-09-04 23:57

Har prøvet alt ovenstående intet kan lade sig gøre, adgang nægtet ligemeget hvad jeg gør i dos og i win. Kan ikke inst. scanner igen idet den har denne mappe som standard i inst. Jeg får ikke adgang til mappen. Har prøvet med regcleaner.
Der må være den endelige løsning.......til at slette en tom mappe hvortil adgang er nægtet..venter............

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-09-04 00:00

Har du prøvet i fejlsikret tilstand ?

//bentjuul

Kommentar
Fra : ponti

Dato : 24-09-04 00:05

Jeg har også prøvet i fejlsikret tilstand, der er et eller andet som hindrer mig i at ændre mappen til ikke at være skrivebeskyttet men hvad....?

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 24-09-04 00:06

Hmmm... hvad med at oprette en ny mappe - lad os bare kalde den "Test" Prøv så om du kan flytte eller i det midste kopiere den omtalte mappe ind i den.
Hvis det kan lade sig gøre så stildig ude i roden, hvor din nye mappe er (Altså DOS) og skriv RD /S /Q

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 24-09-04 00:07

Nej skriv "RD Test /S /Q"

Kommentar
Fra : ponti

Dato : 24-09-04 00:16

Jegh har lige prøvet at lave en test mappe og lagt ind under min scanner hovedmappe. Nu ligger der så TO mapper jeg ikke kan slette Test mappen og scannerens undermappe. hvad f.... er der galt med den mappe...

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 24-09-04 00:23

Prøvede du inde i den inderste mappe at skrive del *.* /F /S /Q /A R H (Jeg glemte at skrive H som kan være afgørende...)

Kommentar
Fra : ponti

Dato : 24-09-04 00:35

Jeg kan ikke køre en del kommando i dos. de to mapper er tomme og selv om jeg prøver en rd (remove dir) får jeg ADGANG NÆGTET...Der må være et sted hvor jeg kan ændre tilgangen til hovedmappen således undermapperne kan slettes, evt i registreringsdatabasen., jeg ved bare ikke hvor....

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-09-04 00:53

ponti er dit system sat sådan at du kan se skjulte filer - syntes det er mærkeligt at du ikke kan slette en tom mappe, så der kunne måske ligge en skjult fil.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-09-04 01:09

Når du kører XP skal du gøre således: Gå i kontrolpanet vælg mappeindstillinger herefter faneblade "Vis" under avancerede indstillinger fjerner du fluebenene ud for "Skjul beskyttede operativsystemfiler" samt "Skjul filtypenavne for kendte filtyper" herefter skal du under skjulte filer mapper makere "Vis skjulte filer og mapper".
Nu skulle du kunne se skjulte filer. Det er måske ikke det der er problemet, men et forsøg værd.

//bentjuul

Kommentar
Fra : ben

Dato : 24-09-04 01:09

har du installeret programmet normalt, skal der være en tilsvarende uninstall. Du kunne prøve at geninstallere og derefter køre uninstall. prøv evt. fabrikantens hjemmeside.

Kommentar
Fra : ponti

Dato : 24-09-04 01:11

Ja det er sat til at vise skjulte filer osv. Det er mærkeligt. Det er en mappe med to tomme undermapper. de to undermapper kan hverken flyttes slettes eller omdøbes. Jeg er virkelig blank har brugt aftenen til at søge efter forsk. værktøjer, men intet hjælper. Det må være et rettigheds problem eller et "netværks" problem. Det er en standalone pc jeg har.

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 24-09-04 01:15

Prøv at ovetage ejerskabet over mappen.
Højreklik på mappen og vælg sikker - deling -avanceret - skriv dit brugernavn og kryds alle felter af, så skulle det være muligt at slette den.
Du skal være logget som administrator.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-09-04 01:19

Prøv at søg på mappenavnene i regedit og hvis de er der så slet dem der, men husk at fortsætte søgningen ved at trykke F3 når du har slettet en, til du har været hele registreringsbasen igennem.

//bentjuul

Kommentar
Fra : technet

Dato : 24-09-04 01:20

hvor ligger den mappe ???
c:\WINDOWS\????????????

har du en cd bænder på din maskine for så kan jeg lave en boot cd til dig
som kan gå over på en ntfs drev

eller du kan konvertere din maskine til fat 32 så kan du komme ind på den med en ganske almindelig win98 boot disk

Kommentar
Fra : ponti

Dato : 24-09-04 01:27

Når jeg går ind i egenskaber for mappen og vælger deling og sikkerhed kan jeg ikke afkrydse i feltet gør mappen privat. Feltet er ikke til at skrive i..., men jeg er ikke klar over om det er det du mener? under egenskaber for mappen er der tre faneblade:Generelt - Deling - Tilpas og det er i deling jeg ikke kan vælge at gøre mappen privat. Jeg er logget på som mig selv men med administratorrettigheder, skulle det ikke være nok?

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 24-09-04 01:38

Prøv at gå i mappeindstillinger - vis - og deaktiver brug enkelt fildeling.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 24-09-04 01:41

Den må da kaldes genstridig den her mappe eller hvad?
Har oplevet noget lignende med et virusprogram. Jeg fik ikke lov til at installere nyt før mappen var fjernet. Det viste sig at der stadig var en mappe i registrerings-databasen, som skulle slettes først. Herefter var der ingen problemer med at fjerne mappen. Det er så lige det med at finde den mappe/fil der spærrer for det hele.

Hilsen Turid

Kommentar
Fra : ponti

Dato : 24-09-04 01:45

Sådan........!!! Der var den, det var altså fildeling (der var sat til) som spærrede for mig. Mappen med undermapperne er slettet....Tusind tak!!

Kommentar
Fra : technet

Dato : 24-09-04 01:47

prøv lige at finde den mappe og fortæl hvor den ligger

den er på din harddisk ja !!! men hvor

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 24-09-04 01:48

Det var så lidt.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 24-09-04 01:48

okey det er bare iorden

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 24-09-04 05:57

DL et program der hedder "Dr. Delete"
Det sletter alt uanset hvad.....

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 24-09-04 06:02

Det findes her:
http://www.docsdownloads.com/Tier1/dr-delete.htm

Jeg har selv slettet en del filer jeg ellers ikek ville kunne slette.....

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-09-04 07:01

Det er sikkert noget med din windows. Det hjælper ofte at fjerne at re-installerer windows. Det kan også være en harddisk-fejl.

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 24-09-04 08:19

Hej Tobster. Problemet her var at han ikke kunne slette en mappe. Dr. delete sletter kun filer.
Løsningen blev da fundet klokken 01.45 eller ????

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-09-04 10:38

Ja ponti mangler kun at lukke spørgsmålet og tildele ghosty point.

ghosty > dejligt at man kan lære noget - den med enkelt fildeling kendte jeg ikke.

//bentjuul

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 24-09-04 12:40

Det er altid rart at kunne hjælpe hinanden. Ja der findes mangler løsninger på spændende spørgsmål i den her branche:)
God weekend.

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 24-09-04 12:41

mangler = mange