/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Tillykke
Fra : ans
Vist : 524 gange
1 point
Dato : 23-09-04 21:49

til?

Hilsen ans

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-09-04 21:50

Mange tak

Kommentar
Fra : svampearne

Dato : 23-09-04 21:50

tak søde

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 23-09-04 21:51

Tusind tak......

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-09-04 21:53

Jeg ved godt hvem du mener, ans

til dig nede i det østjyske

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-09-04 21:53

Det må være til mine venner Kim & Bente. De fik en datter i går aftes kl. 22.22. TAk på deres vegne

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-09-04 21:59

så huskede du det alligevel
Det var pænt af dig.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-09-04 22:01

Tillykke til ?

Jamen jamen har I slet ikke set at mit spørgsmål har nr.: 49999. Nu starter vi på 50'erne. Her på kandu kan det så kun gå en vej, nemlig fremad.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-09-04 22:02

>dova

Hvem tænkte jeg så på?

Kommentar
Fra : svampen_arne

Dato : 23-09-04 22:04

Ryger lige en svamp...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-09-04 22:06

http://www.kandu.dk/dk/spg/50000
Den fil du søger eksisterer desværre ikke.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-09-04 22:10

50001, 50002, 50003 eksisterer ikke.

Ans Jeg tror du tænkte på Mango, for hun har fået et tillykke tidligere idag, fra Emesen.

er det ikke rigtigt?
mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-09-04 22:12

Og vrøvl: 50000, -1-2 eksisterer ikke, men ans havde nr 50000, men den blev slettet lige så hurtigt.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-09-04 22:15

Mango har fået et stort fordi hun ikke har røget et helt år nu............flot.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-09-04 22:15

> Eyvind
Jeg prøvede også med 50000, men den ville ikke blive godkendt

> dova 50003 eksisterer.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-09-04 22:17

Hvem stillede det første spørgsmål på kandu?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-09-04 22:18

Ja det rettede jeg også.'

Men 50000 var på, men da jeg ville sende en kommentar var den forsvundet.

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-09-04 22:23

> dova
Har du set, at jeg havde nr. 50000?
Det undrer mig nemlig lidt, at den ikke kom på seneste 25 .............hmmm
Det kan måske skyldes årtusindeskiftet

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-09-04 22:23

Det gjorde såmænd Kandu selv.
Oppe til venstre
Citat
KANDU?DK

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-09-04 22:24

>emesen
Nr. på spørgsmålet

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-09-04 22:27

Ja ans, den var på seneste 25, og lige da jeg havde sendt kommentar til denne, ville jeg også på den anden, men da jeg trykkede for at sende, røg jeg ind på Kandu-kategorien.
mvh dova

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 11 point
Dato : 23-09-04 22:36

Øv det skal også være så precist, det laveste nummer jeg kan finde:
Fra : smilly Dato : 22-12-00 13:18
http://www.kandu.dk/dk/spg/15
Men jeg tror stadig Kandu selv har stillet de første som prøve - og slettet dem.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-09-04 22:44

Ja jeg prøvede også at finde spørgsmål nr. 1
Men: den søgte fil eksisterer ikke.

dova

Kommentar
Fra : mango

Dato : 23-09-04 22:57

øøh ER det mig du vil sige teløk til Emmedreng?..

venligst mango

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-09-04 22:59

WOW dengang kunne man afvise svar!!!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-09-04 23:02

Mango - det har jeg gjort - for antirygningen - det var det jeg fortalte.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 23-09-04 23:05

nåh ja..jeg er bare så hamrende træt at jeg ikke kan tænke to ting på en gang *GG* tak skal du have..men hvad er det så ans siger teløk med..det er til gengæld ikke gået op for mig..tror jeg er noget langsom *LOL*

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-09-04 23:08

Ans nu har jeg svaret.

Tillykke (?) Kandu med de mange spørgsmål ca. 50000

Kommentar
Fra : mango

Dato : 23-09-04 23:16

ååh vi skal gætte *fasag* ok...øøh...der er en måned til Kim Larsens fødselsdag!!

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 23-09-04 23:30

ak ak.. Hvor er man dog lykkelig... altså jeg mener.. hvor ville man bare gerne ha været til stede da spørgsmål 12345 blev stillet..
hvor er det lige vi er.. i det useriøse hjørne ?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 24-09-04 01:21

Burde du ikke snart blive 28, ting
google siger også kun cirka.
http://www.google.dk/search?hl=da&ie=UTF-8&q=%22kandu.dk%22&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=
men det jo ikk' til at stole på

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-09-04 06:51

27 er dagen jeg blev født.. ehh. ikke året.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-09-04 07:07

nåå.. nu tror jeg at jeg forstår... For mig så det ud som om du sagde noget helt andet. Jeg går nogle år endnu for jeg kan risikere at blive så gammel.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 24-09-04 07:14

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-09-04 09:52

>mango

Husk nu, det er i dag, du kan høre din nabo i radioen.
Så kan du enten buhhh eller heppe

Kommentar
Fra : mango

Dato : 24-09-04 10:21

ans ja hvornår er det? Nej jeg skal da nok heppe, det går der da ikke nogat af mig for at gøre..bare jeg ikke behøver at holde weekend med hende*GG*

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-09-04 10:26

Det er kl. 13.00 på p4, Danmarksmester
Hvis hun nu bliver Danmarksmester, så slipper du for hende en hel week-end *GG*

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-09-04 10:29

>mango
Det er flot at du ikke har røget i så lang tid. Var det ikke svært at holde op?

Kommentar
Fra : mango

Dato : 24-09-04 10:35

ans, nej faktisk ikke, jeg forbredte mig psykisk, ved at finde ud af hvorfor jeg havde brug for at ryge og hvornår. Det gjorde at jeg måtte sluge nogle kameler, men meget befriende og meget lærerigt også, så jeg har fået meget ud af at holde med at ryge...og jeg har det bare SÅ godt!
ans, det ser ud som om vejret bliver flot imorgen, havde du også overvejet at tage med på (forbudt ord)-tur!?
Hvor er det i Danmark du kommer fra, det j´kan jeg ikke huske?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-09-04 10:41

Jeg skal ikke med på "forbudt ord" tur. Jeg bor på Sjælland, 2800 Lyngby. Det bliver for dyrt at tage den lange vej for at finde et "forbudt ord" *GGG*

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-09-04 10:45

Man kan jo også risikere at få fod"forbudt ord" *G*

Kommentar
Fra : mango

Dato : 24-09-04 10:48

ha ha..ja hvis ikke du sørger for at få tørre strømper med *GG*

Kommentar
Fra : mango

Dato : 24-09-04 11:01

og ja, det er lidt langt at rejse for (forbudt ord) tur..meeen du kunne jo også finde på andre ting at lave i jylland resten af weekenden..kunne du ikke?..Du har da masser af kandu-venner du kunne besøge!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-09-04 11:22

Skal du selv på "forbudt tur"?
Jeg skal til Jylland, men ikke denne week-end. Det bliver til Kolding, der er min søn i praktik det næste ½ år.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 24-09-04 11:43

Ja hvis jeg kan få lokket nogen med..manden eller eller en af ungerne, har ikke lyst til at tage alene afsted..men kunne vildt godt tænke mig at prøve det, det lyder rigtig hyggeligt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-09-04 12:02

> mango
God tur, hvis du kommer af sted

>emesen
Nu har jeg fundet spørgsmål http://www.kandu.dk/dk/spg/3

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-09-04 12:08

>emesen

Spørgsmål 3 bliver besvaret af Pawel, som er ejeren af kandu http://www.kandu.dk/dk/tip/6142

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-09-04 12:13
Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-09-04 12:22

Har kun eksisteret i 4 år.

Domænenavn:   kandu.dk
DNS:   kandu.dk
Registreret:   2000-09-13

Registrant:
Handle:   EA2059-DK
Navn:   Estreet ApS
Adresse:   Klosterparken 22,
Postnr. & by:   2680 Solrød Strand
Land:   Danmark
Telefon:   +45 56 13 10 13
E-mail:   pawel@finkielman.dk

Fuldmægtig:
Handle:   PF154-DK
Navn:   Estreet ApS
Att.:   Pawel Finkielman
Adresse:   Klosterparken 22,
Postnr. & by:   2680 Solrød Strand
Land:   Danmark
Telefon:   +45 56 13 10 13
E-mail:   pawel@finkielman.dk

Betaler:
Handle:   KA2676-DK
Navn:   Knowledge-Maker ApS
Att.:   Pawel Finkielman
Adresse:   Klosterparken 22
Postnr. & by:   2680 Solrød Strand
Land:   Danmark
Telefon:   +45 56 13 10 13
E-mail:   pawel@finkielman.dk

Navneservere:
ns1.gratisdns.dk   PL302-DK
ns2.gratisdns.dk   PL302-DK
ns3.gratisdns.dk   PL302-DK
ns4.gratisdns.dk   PL302-DK

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-09-04 17:20

Øv - jeg har kigget på pawel og så hans profil og historik, men manglede lige spg 28/11
Eyvind.
PS. Det er også de samme navneservere vi bruger til vores mailsystem.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-09-04 17:26

vores mailsystem ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-09-04 18:42

Det netværk jeg sidder i har egen mailserver som er "vores"

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-09-04 18:51

tja... ved stadig ikke hvad du mener med vores...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-09-04 18:55

Det er ikke dit og mit, men deres!

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-09-04 18:57

åhhragg... :'-( plz kill me

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-09-04 19:07

Ok - i papudgave.
Mig og nogle andre har et lille netværk med en server som uddeler DHCP (lokal IP-adresse)
Samme server indeholder en lille hjemmeside www.hirsenet. dk
Og denne server har indbygget mailserver
Men for at kunne lave www.xxx.xxx.xxx.xxx om til hirsenet.dk kræves en domain name service og det gør www.gratisdns.dk for denne server.
Det er et gratis SME (linux redhat) serverprogram som kører på en lille
IBM 166 mhz med 196 mb ram og en 2,5 gb HD
Dette har intet med Kandu.dk at gøre men vi bruger den samme gratis service.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-09-04 19:16

nå okay.. Det var meget lettere at forstå nu..
Tror vist også at jeg vil sætte et linux(fedora) op når jeg kommer i skolepraktik.
Jeg vil umiddelbart gætte på at i køre den tekstbaserede Red Hat (ingen GUI), med den harddiskplads i har til rådighed. Linux fylder jo ikke meget, men når først alle mulige administrationsværktøjer, services, grafik etc. kommer med i installation bliver det noget stort noget.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-09-04 19:18

Jeg sætter så en lokal DNS op, nu da folk udefra alligvel ikke kommer ind på netværket. Desuden har jeg ikke råd til et domæne.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-09-04 19:33

Domæne = ca. 100 kr og efter 1. år ca. 75 kr. pr. år.
SME 6.0 fylder ca. 1 Gb og styres fra en tilfældig windows comp i netværket, i flot grafisk vindue.
Det er kun selve serveren som er delvist tekstbaseret.
Programmet hentes på nettet 4-500 mb og brændes på en CD-rom som indstallerer sig selv...............næsten.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-09-04 19:37

tjaa.. Jeg lavede nu den minimale installation. Det er Red Hat der har udviklet Fedora, og det fylder altså ca. 2-3GB efter hvor meget man tager med. Det er så sent som 2 dage siden jeg legede med det, så sig IKKE at det er mig der tager fejl. Red Hat Fedora fyler 5 cd'er.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 24-09-04 19:39

ja..nu går der teknik i den herinde *GG*

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-09-04 19:40

Domæne 60 kr. * 1.25 (moms) = 75 kr.
Nu SKAL jeg ifølge reglerne om undervisning installere Red Hat Fedora manuelt.. Dvs. manuel tildeling af swap, /home, /usr, osv. samt manuel tildeling af programmer som skal være tilgængelige.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-09-04 19:57

Sorry Mango.
Ting27 - vær glad for at det ikke er linux-versionen suse 8 = 8 cd+1DVD og indstalleret adskillige GB
Jeg kan ikke støtte dig i linux, for mit kendskab er ikke så stort.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-09-04 20:01

hvad er det for et serverprogram i bruger?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-09-04 20:10

http://www.linuxpusher.dk/index.php?module=pncommerce&func=itemview&ItemID=91

http://contribs.org/modules/news/

Opret et nyt spørgsmål hvis du vil snakke server/linux så dem der ved lidt mere kan deltage.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-09-04 20:17

nååå okay på den måde... Ej. jeg gider ikke starte en tråd. Jeg får undervisning i Linux i de næste 2 uger, så jeg får nok at se til.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-09-04 20:17

også det eneste i den skoduddannelse der er til at holde ud..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-09-04 23:18

Så er det tid til at lukke denne tråd.
> mango
Din nabo vandt, så nu skal hun snart være væk en hel week-end med sin mand (det var det hun sagde i radioen)
Hører du aldrig "lokalradio", der er hun vært ved 3 musikudsendelser om ugen
God "forbudt" tur

> emesen
Du kom tættest på datoen for det først stillede spørgsmål på kandu, så derfor bliver du denne "tråds" vinder.

Hilsen ans og god week-end

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 24-09-04 23:21

Tak for svaret emesen

Kommentar
Fra : mango

Dato : 24-09-04 23:33

ans..nå der var du..ja jeg hørte godt at hun vandt..hun var da sveren..og nej jeg høreer ikke lokalradio...det er faktisk minimalt hvad jeg hører radio..mest når jeg kører bil og der hører jeg gerne p1 eller p3 ..

jamen så er jeg da spændt på at møde hende og sige tillykke..det kan da være jeg kan få hende til at tale til mig *GG*

Og tak, jeg er ret sikker på at vi får en rigtig skøn "forbudt ord" tur imorgen..glæder mig meget..sjovt nok..jeg kan mærke at efteråret er den årstid jeg føler mig allermest draget af..jeg får virklig lyst til at komme i skoven og sådan..gu ve om det har noget med alderen at gøre..du ve, man er i sit efterår..sådan rent aldersmæssigt!!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-09-04 23:46

Tak - det luner.