/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
rådgivningslinie til unge teenager
Fra : ghosty
Vist : 742 gange
21 point
Dato : 23-09-04 20:56

Hej. Håber der er nogen som kan give mig et link til Danmarks bedste rådgivningslinie for unge. Vi mener at den bedste måde at løse jalousi og kæresteproblemer er en kombination af en god snak med forældre, barnets egen positive omgangskreds, kæresten og så vil vi gerne have koblet en rådgivningslinie på med professionel vejledning.

På forhånd tak for svar.

Har desværre kun 21 point.

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 23-09-04 21:13

Børnetelefonen Tlf.: 35 55 55 55 Mandag til fredag fra kl. 12 til 21 og lørdag/søndag fra 9-11. Ringer du til Børnetelefonen, behøver du ikke fortælle dit navn eller hvor du bor. De kan heller ikke se dit telefonnummer.
http://www.bvdk.dk

Ung på linie - 7012 1000
Tilbud om en samtale med andre unge

Misbrug, Alkohol, Narko m.m
A1-Ateen - 6591 9093
Pårørende teenagere til alkoholikere kan ringe

Det er nogle af de gode. Se også om der findes nogle tilbud i lokalområdet (selvhjælpsgrupper m.m.) - det gør der ofte.

Kommentar
Fra : Queenie

Dato : 23-09-04 22:44

kommer også an på hvor ung din teenager er .. de fleste pædagoger og daginstitutioner har en eller anden form for handlingsplan samt kontakter .. og måske kan det være nok, at barnet snakker med en pædagog, som de i forvejen har tillid til.

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 24-09-04 00:56

Hej og foreløbig tak for oplysningerne. Vi har 2 piger på henholdsvis 16 og 17 år. Børnetelefonen ser interessant ud.

Accepteret svar
Fra : jullebassen

Modtaget 21 point
Dato : 28-10-04 10:46

Der er en telefonlinje, der hedder 'Ung på linje' - jeg har desværre ikke nummeret, men det er erfarne unge, der rådgiver andre unge...

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 28-10-04 13:07

Hej jullebassen. Tak for oplysningen.

Godkendelse af svar
Fra : ghosty

Dato : 26-11-04 21:04

I får allesammen tak for indlæggene. God weekend.