/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Forsikring til Scooter
Fra : dr0zie
Vist : 382 gange
50 point
Dato : 23-09-04 19:26

HVad koster en kasko og en ansvars forsigring til en 16-årig gut til scooter
årligT?

Mvh: Dr0zie

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-09-04 19:31

Her kan du selv beregne prisen fra Topdanmark http://www.topdanmark.dk/familie/almknallert.html

Den lovpligtige ansvarsforsikring koster der 704 kr.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-09-04 19:35

Det var fra denne side, hvor du kan læse mere http://www.topdanmark.dk/familie/knallert_standard.html

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-09-04 19:45

Kasko er så dyrt til en scooter, at det næsten ikke kan betale sig 4-5000/år.
Ansvar 7-800 alt efter hvilket selskab man vælger.
mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-09-04 20:03

>dova
Hvis det er en helt ny scooter/30'er, der er tale om, så kan det godt betale sig det første år. Jeg betalte kasko det første år på min søns 30'er, det var pengene værd og jeg var
Siden da har der kun været ansvar på den.

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 24-09-04 13:12

Der er tale om en brugt sfx til 9000 kr kørt 4000 km skal jeg købe en kasko?
Og hvis den nu bliver stjåæet uden kasko så mister jeg mine penge ikke

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-09-04 13:53

Hvis du kun har ansvar, så bliver tyveri ikke dækket. http://www.stopindbrud.dk/Default.asp?ID=585
Har du kontaktet et forsikringsselskab for at få prisen på kasko?

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 24-09-04 14:11

nej har ikke kontaktet nogle men som jeg kan se på topdanmark.dk ligger de mellem de 3000-5000 kr

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-09-04 14:17

Kontakt familiens forsikringsselskab, måske er der rabat ved tegning af ny forsikring.
Men det er jo op til dig selv, om du vil betale for kasko.

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 24-09-04 14:32

ja det er rigtigt men overvejer om det kan betale sig, selfølig er det rart hivs den nu bliver stjålet

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 24-09-04 14:33

det er bare halvdelen af scootern der skal betales for det første år oven i ? ;)

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 50 point
Dato : 25-09-04 18:18

Det kommer jo også meget an på, hvor du stiller din 30'er. En god investering er en kraftig "kædelås". Min søn gav ca. 1.000,- kr. for sin. Han låste altid sin knallert til en lygtepæl eller lignende. Det var kun det første år han betalte kasko. Knallerten blev købt ny. Efter det første år var den blevet "gammel", d.v.s. han havde fået erfaring med hvordan
den skulle "håndteres". Der har aldrig været forsøgt tyveri af min søns knallert.
Hvis du bor i et udsat område, ville en kasko måske være en god investering, især hvis det er din første knallert du skal anskaffe.
Tal med din familie om det.

Godkendelse af svar
Fra : dr0zie

Dato : 26-09-04 11:49

Tak for svaret ans.

Mange tak tror jeg spriger over kasko da jeg bor i hus :)
Og at det er ret dyrt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-09-04 20:50

Hvis der er skivebremser på din 30'er, så køb en skivebremselås.
Ja, der er meget man kan forebygge. Hærværk kan ikke forebygges, men jeg ønsker dig held og lykke med din 30'er.
Hilsen ans