/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Reverse Trojan 2.0 b1
Fra : OleP
Vist : 287 gange
50 point
Dato : 23-09-04 18:23

Når jeg downloader programmet easytune 4 fra giga-bytes hjemmeside...popper min antivirus op og advarer om denne fil..
Nogen der ved hvad det er....

Kommentar
Fra : FarleHamse

Dato : 23-09-04 18:28

ved ikke helt præcis hvad det drejer sig om. kender heller ikke din it-viden. Trojans er altid noget crap. De giver andre adgang til din computer.

Reverse Trojan 2.0 b1 > kom ikke i nærheden af den.

Kommentar
Fra : FarleHamse

Dato : 23-09-04 18:29

håber du ved hvad du skal gøre nu, ellers har jeg jo bare fyret noget crap af:

download ikke easytunes 4. I hvert fald ikke fra den side der.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-09-04 18:29

Det siger den jo selv
kig her for eks: http://safehouse.dk/data/2002/aug/24/19_00/megas.HTML

Kommentar
Fra : OleP

Dato : 23-09-04 18:30

Det regnede jeg sådan set også med....jeg kunne bare godt lige bruge programmet til at tune min pcèr med....
så det er lidt irriterende at den ligger på den fil man henter hjem fra procucentens hjemmeside...CRAP-FIRMA....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-09-04 18:40

ja ole - det er noget skidt

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 23-09-04 18:45

Måske forveksler du en advarsel fra Internet Explorer med en advarsel fra din antivirus???

Nogle udgaver af Explorer (f.eks. 6.0) har et indbygget "sikkerheds"-system som kan være sat til at advare mod filer af bestemt type. f.eks. en eksekverbar fil som Easy Tune - installationen er.
Eksplorer gør bare opmærksom på at det du vil downloade er eksekverbart og afhængigt af, hvad det (indtil videre ukendte) program kan og vil hvis du kører det, så er der en potentiel risiko for at det er noget der kan ødelægge dit system (f.eks. en virus)

Det er så dit eget valg. Personligt ville jeg ignorere meddelelsen når det, der skal downloades er fra en så anerkendt side som hos Giga-byte. Hvis dit anti-virus program ellers er "up to date" så vil en evt. virus blive fanget der, men først når du installerer det program, du har downloaded (hvis der da imod forventning er tale om virus).

Held og lykke

Kommentar
Fra : OleP

Dato : 23-09-04 18:46

jeg har fundet en anden side hvor jeg prøver at hente den fra....så må vi se om den også er inficeret...

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 23-09-04 18:48

Hov, forresten....
Jeg skrev bare ud fra mine egne oplevelser. Mine virusdefinitioner blev opdateret i går og jeg har lige prøvet at down-loade osv. - uden at der blev gjort opmærksom på virus.

Du må endelig ikke forlade dig på det, hvis det virkeligt er dit antivirus-program, der har reageret..

Kommentar
Fra : OleP

Dato : 23-09-04 18:49

Hmm...den var også inficeret....og det er min pest patrol der finde den...og katagorisere den som...rat.....og det er først når jeg prøver at pakke programmet ud..

Accepteret svar
Fra : justuniverse

Modtaget 60 point
Dato : 23-09-04 18:58

Jeg har netop udpakket én fra
http://tw.giga-byte.com/Download/Download.asp?DownloadPath=/MotherBoard/FileList/Driver/driver_gbttools_gbt_et4.exe

(Husk begge linjer)

Vælg Europa..

Jeg fik ikke nogen reaktion fra antiø-virus (så jeg håber at din antivirus er enig...)

Godkendelse af svar
Fra : OleP

Dato : 23-09-04 19:04

Tak for svaret justuniverse...jeg har lige set at jeg min pest-patrol ikke var opdateret...det kan måske være derfor.......og det var det..for nu virker det...

Tak for hjælpen:OI)