/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Sfx hmmm?
Fra : Viktor_PM
Vist : 354 gange
20 point
Dato : 23-09-04 14:40

Hej alle sammen...

Der er nået jeg ikk forstår på min sfx. Altså der er ikke noget batteri på, for det har jeg ikke fået købt endnu. Men når jeg starter den, så kan jeg trykke på el-start-knappen, som giver sig til at sige som når man vil starte scooteren med el-start! Hmm skal der ikk et batteri til at få startermotoren til at kører rundt eller?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-09-04 14:46

Jo

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 23-09-04 14:55

du er sikker på at der ikke er batteri på=?

Kommentar
Fra : Viktor_PM

Dato : 23-09-04 15:03

Ja.. Men har lige fundet ud af, at det kun er når scooteren er tændt, at startermotoren siger lyde. Så det må jo være det elektricitet som selve motoren laver, der kan få el-starter-motoren til at kører "lidt" rundt. Men skal hornet også virke uden batteri?

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 23-09-04 15:17

nej det tror jeg ikke.. på mit 4. gears skal man have batteri.

Kommentar
Fra : Viktor_PM

Dato : 23-09-04 15:23

Okay.. Hmm... Ved ik h´vad der sker for den...!

Men er der nogen der ude der har et skjold sæt liggende til sfx, evt. forskellige dele. Diverse plastic dele, mangler faktisk alt plastic på min sfx :!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-09-04 16:20

Starteren kan kun køre rundt hvis den får spænding. Får den det ikke via et batteri, må det være som du selv skriver, via motorens egne produktion af strøm. Dette er ikke tilsigtet og kunne tyde på der er noget galt i strømkredsen. Normalt laver man det, så man ikke kan aktivere starteren, når motoren er i gang. Ellers risikerer du at hærge starter, indgreb mv.

Accepteret svar
Fra : jeansgade

Modtaget 20 point
Dato : 23-09-04 20:42

Nej du Kan sagtens aktivere din starter uden batteri hvis motoren kører.Batteriet kan du finde under hjelmboksen!Ang.Plastikdelene hvad model er din SFX og hvor gamel er den.ellers prøv WWW.lundbro.dk de har lidt scoterdele...

Godkendelse af svar
Fra : Viktor_PM

Dato : 27-09-04 17:08

Tak for svaret jeansgade.