/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
PC starter ikke med U.S.B harddisk
Fra : skibben
Vist : 341 gange
52 point
Dato : 23-09-04 03:46

Hej

Jeg har en PC med Win XP Pro, Soltek SL-85ERV2 bundkort, Sapphire Radeon 9000 og 2GHz Celeron

Jeg har lige fået en ekstern HD 160Gb U.S.B, først kunne min PC ikke se den og jeg opdaterede BIOS. Derefter virkede den fint, jeg formaterede den i 4 drev og lagde også nogle filer ind på den.

Dagen efter var problemmet der, min PC ville ikke starte op, kun tjekke RAM og diske til den jo nok kom til den nye HD. Så står den bare stille.
Når jeg så slukker den nye HD kører den videre og starter Windows.

Hvis jeg starter HDen når Windows kører, finder den også disken, i enhedshåndtering får den et gult mærkat og den siger: Enheden vil ikke starte (fejlkode 10)
Den viser ikke disken i diskhåntering.

Jeg har installeret de nyeste drivere 4in1 osv. Har som det sidste lige installeret SP2 fra Windows, men problemmet er det samme.

Nogle gode ideer ???

(alle mine point)

Kommentar
Fra : skibben

Dato : 23-09-04 04:00

Må hellere lige sige at der er ikke noget styreprogram på U.S.B disken, den er kun til lager.

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 23-09-04 08:24

Du skal afinstallere disken i enhedshåndtering. Derefter skal du starte maskinen op, og så sætte disken til på ny, så burde det fungere.

mvh
Henning

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 23-09-04 08:25

Hej Skibben

På følgende side: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;310123 har du en forklaring over fhejlkoder i bl.a. XP.

Gå ind på producentens hjemmeside og hent den nyeste driver og opdater driveren, så er problemet løst.

Lars

Kommentar
Fra : skibben

Dato : 23-09-04 11:14

Kan ikke afinst. i enhedshåndtering, det gør den selv hvis jeg slukker HDen.

i enhedshåndtering er den kun vist under usb-controllere som usb-lagerenhed, den er ikke vist som en disk under diskdrev eller som en usb-enhed som min printer.

PCen finder den også hele tiden, den bibber eller hvad man kalder det, hvert ½ minut.

Der findes ikke nogen driver til den i XP, kun Win 98 behøves drivere.

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 23-09-04 12:35

Hej Skibben

Prøv: højreklik på denne computer på skrivebordet - vælg egenskaber. Vælg derefter faneblad nr. 3 = hardware. Her kan du se din USB enhed, som du så højreklikker på og derefter vælger FJERN.

Hent senest BIOS og USB samt andre drivere til dit Motherboard fra producentens hjemmeside, for derefter kan du så fjerne USB driver enhed.

Genstart hvoreftersystemet vil finde din USB controller - men vælg så her den nyeste driver fra producenten. Efter denne indlæsning af HW driver, så prøv at sætte USB harddisken i igen. Nu bør den virke igen

Lars

Kommentar
Fra : skibben

Dato : 23-09-04 17:36

Hej Lars

Det gør det bare ikke. Den indlæser fint nok usb driveren og den ser også HDen, men den kan ikke starte den.

Da den virkede var den også synlig i Diskhåntering, det er den ikke mere.

Er ved at tro at det måske er HDen, men det er da mærkeligt når den har funket.

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 24-09-04 08:51

Hej Skibben

jeg er også ved at hælde til harddisken er fejlbehæftet, for nu har du gjort alt havd der kunne være fejlrelateret på PC'eren, og så er det harddisken.

Prøv evt. at starte en CMD boks og se om du kan formattere den der, da en reformattering måske kan hjælpe

Lars

Kommentar
Fra : skibben

Dato : 27-09-04 01:21

Er ikke så vildt berejst i de DOS-kommandoer, men hvis jeg prøver at formatere drevet i en CMD boks siger den at drevet ikke findes.

Tror at jeg prøver at pille HDen ud af USBboksen og slutte den til IDE, så kan jeg da se om det er selve drevet eller styreenheden. Med lidt forsigtighed skulle garantien vel stadig holde.

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 27-09-04 08:15

Hej Skibben

Prøv at gå ind på denne hjemmeside og download freeware programmet:

http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm

Jeg tror at det evt. kan rette din fejl, fordi det kan finde drevet selv om det ikke er rapporteret korrekt i BIOS.

Lars