/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
fritlægning af sort underskrift
Fra : allandisain
Vist : 3262 gange
200 point
Dato : 22-09-04 22:04

Jeg har en sort underskrift på en lys cyan baggrund som jeg har scannet. Herefter er problemet at jeg vil have underskriften til at stå på en hvid baggrund. Jeg mener at man allerede kan klare dette i scanningen men er ikke sikker på hvordan. Ellers, hvis i kender en nem måde at gøre det på i Photoshop så kom gerne med den. Ikke noget med at klippe ud det skal være via Image – Adjustments - ???

Accepteret svar
Fra : xyzzygy

Modtaget 210 point
Dato : 22-09-04 22:06

paint- gem som monokrom

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 22-09-04 23:43

der er ingen hel nem vej. du bliver nødt til at bruge Tryllestav for at markere baggrunden. dernæst kan du insætte ny baggrund.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-09-04 23:48

Du kan også vælge farveområde og udvælge baggrundsfarven og cutte den så skulle den være der.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 23-09-04 02:10

Der er også et værktøj der kan udskifte farven for dig, men for at det skal give et godt resultat, skal bagrunde bestå af den samme farve, jeg har ikke PS installeret pt, og jeg kan ikke lige huske i hviken menu man skal gå ind i, men prøv at søge i hjælp :)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-09-04 02:20

Du må mene at man masker baggrunden og laver en floodfill hvilket er brugbart på ensfarvede baggrunde så den kan også bruges. Man kan sagtens bruge tryllestaven som wibbi skriver og den kan jo sættes til følsomhed så hvis farverne ikke løber ind i hinanden kan det også bruges.
Gemme som monocrom kan du ikke uden videre gøre i PS, men det kan da leges frem ved at skifte billedtype.
Jeg har en dansk v.5 så jeg har lidt svært ved at give dig de rigtige menutitler da man desværre ikke bare kan oversætte.
Det lyder nu slet ikke svært når du kun har to farver.

Kommentar
Fra : U_J

Dato : 23-09-04 07:30

Hej allandisain

Hvis du vil klare det allerede i indscanningen, skal du finde det sted i scannerprogrammet, hvor man kan vælge filter. Jeg kan ikke lige huske, hvilket filter, der sorterer cyan fra, men prøv dig frem, der er vist kun 3 filtre, så det er hurtigt testet.

Hilsen U_J

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 23-09-04 07:38

Hvis baggrundsfarven er helt ensfarvet er det let nok. Vælg det magiske viskelæder (det med stjernen) og klik i det farvede felt, så forsvinder farven. Husk også at klikke inden i o'er, d'er o.s.v.
Hvis farven IKKE er ensfarvet, du'r det magiske viskelæder ikke. Prøv så farvebøtten med fyldfarven hvid. Klik nogle gange, indtil det meste nus er væk, og gå efter med viskelæderet. Ellers må du i gang med lasso'en (polygonlassoværktøjet) og klikke dig hele vejen rundt om underskriften. Derefter kopierer du den fritlagte underskrift over i et nyt dokument.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 23-09-04 08:44

Der er mange rigtig gode metoder og løsningsforslag, men jeg mener at den ultimative måde er at lave en path(sti) og fritlægge dét som du vil bruge (teksten). Så kan du nemlig sidenhen gøre med det hvad du vil: bl.a. lægge det over på lige den baggrund du vil.

God fornøjelse!
Mvh
palle Jensen

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 23-09-04 10:49

well jeg synes lidt du laver det til en storm i et glas vand. brug magic wand, og så automask så har du det samme i en fart.

Kommentar
Fra : allandisain

Dato : 23-09-04 17:44

Jeg har fået rigtig mange gode svar, dog ikke det jeg søgte (Image – adjustments – threhold) det fandtes andetsteds, men tak alligevel. pointene droppes hos xyzzygy. – først til mølle

Godkendelse af svar
Fra : allandisain

Dato : 23-09-04 17:46

Tak for svaret xyzzygy.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 23-09-04 20:32

mit råd var bare det mest simple, men kom det så til at se godt ud, du kunne jo ha prøvet de forskellige og givet point til det bedste resultat.

men takker alligevel