/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
REBOOT'er
Fra : Monsen1234
Vist : 413 gange
200 point
Dato : 22-09-04 18:21

Hej.
En der kan fortælle mig hvad det vil sige og hvordan man REBOOT'er, jeg fik et svar i et andet spørgsmål, hvor </MOLOKYLE> bla.a skrev følgende:

(Derefter REBOOT'er du og så kommer Windows selv op med en prompt for nye driver til omtalte enheder)

Jeg fik ikke uddybet hvordan.

Mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 22-09-04 18:23

det betyder sluk computeren og tænd igen, intet andet!

Kommentar
Fra : jslp

Dato : 22-09-04 18:37

tryk start vælg luk computer og vælg så genstart som er det danske ord for reboot
mvh jslp

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-09-04 18:40

jep, genstart. At starte/tænde for en computer hedder boot på engelsk!! En reboot er en gentagelse af denne proces, altså en genstart

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 22-09-04 18:40

i den engelske version af windows står der faktisk restart - reboot er bare et andet ord

Accepteret svar
Fra : ting27

Modtaget 210 point
Dato : 22-09-04 18:41

Boot er processsen som CMOS udfører uder opstart, hvilket indebære POST (opstart af services, tjek hardwareenheder, test for fejl i hardware enheder etc.)
Re = Gen ~Reboot = Gen-boot aka Genstart.

Godkendelse af svar
Fra : Monsen1234

Dato : 22-09-04 18:49

Tak for svaret ting27.
Det er da vist den mest grundige af svarene mange tak.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 22-09-04 18:54

takker