/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
ATI Radeon All in Wonder 32 MB
Fra : biddy
Vist : 342 gange
200 point
Dato : 15-07-02 12:58

Når afspiller analog video er det begyndt at flimre og farverne forsvinder.
Der var ikke noget galt de første 3 måneder, og jeg har ikke lavet om på noget.
Jeg har prøvet at skifte ledningerne uden held.
Håber i kan hjælpe med et klart og tydeligt billed igen.
På forhånd tak

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 15-07-02 13:12

Du burde prøve at "geninstallere" dit grafikkort ellers kan du prøve at ændre skærm opløsningen det har jeg været udsat for i flere situationer hvor det har hjulpet at ændre på denne

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 15-07-02 13:46

Hej Biddy,

hvilken version af Windows kører du med?
hvordan har du koblet den på? (composite eller S-vhs)
funker grafik kortet ellers fint? (funker billederne ok... på computer skærmen...)

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 200 point
Dato : 15-07-02 18:00

DU kan finde en driver her... Den fungerer på næsten alle ati kort og har ikke de samme bugs som ati's oficielle drivere :

www.rage3d.com

Kommentar
Fra : biddy

Dato : 16-07-02 10:19

Jeg har prøvet at ændre på skærmopløsningen uden held.
Jeg kører på XP sammensat(ikke på s-vhs) og ellers fungerer kortet udmærket både skærmen og tv.
Jeg har været inde og kikke driver men har ikke så meget forstand på det, så jeg må lige vente til der kommer en og kan finde den jeg skal bruge.( da jeg ikke har så meget forstand på det ved jeg ikke om jeg skal fjerne den gamle først,eller bare instalere den nye.Det er det samme med grafikkortet.
Med venlig hilsen
Biddy

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 16-07-02 18:35

Hej Biddy!

Som anført tidligere, skal du prøve at installere driveren igen til grafikkortet. Ifølge efterstående fra ATI's side skal du bruge den der er på din Windows XP CD.

ALL-IN-WONDER (RAGE II+) Windows XP Display Drivers
Windows XP Display Drivers
Recommended Driver - 5.1.2505.0 (details)
Microsoft-Supplied
Included on the Windows XP Installation CD

Windows XP Tuner/Capture Software
Current (Windows 9x) ATI Video Player Tuner/Capture software for the original ALL-IN-WONDER (RAGE II+) does not install or function properly in a Windows XP environment.
At this time, ATI has no plans to offer Windows XP Tuner/Capture support for the original ALL-IN-WONDER (RAGE II+).

Hvis du har skiftet til Windows XP for nyligt, kan ovennævnte have betydning.

Ved geninstallering af driveren!
Gå ind i enhedshåndteringen og fjern driveren til grafikortet. Herefter lukker du PC'en og starter den igen. Hvis / når der spørges efter en driver sætter du din Windows XP CD i.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 16-07-02 19:38

Fjern grafikkortet helt i enhedshåndteringen
Genstart derefter maskinen og installerer driveren.
Hvis du hart problemer med ATI's egen driver kan du finde en modificeret driver på :

http://www.driverheaven.net/drivers/downloads.php

kig desuden her der står der alt om hvordan du fjerner driveren, da dey skal gøres på en speciel måde :

http://driverheaven.net/drivers/uninstall.php

Og hvis du har problemer eller bare vil vide hvordan man gør med en ati driver er dette forummet :

http://www.driverheaven.net/forum.php

Jeg har selv ATI og har haft meget glæde af denne site, samtidig får du en del tip til hvordan du optimerer din driver og hvad du gør i bestemte tilfælde af problemer.

http://www.driverheaven.net/

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 16-07-02 19:47

Hvis du hart problemer med ATI's egen driver kan du finde en modificeret driver på :

http://www.driverheaven.net/drivers/downloads.php

kig desuden her der står der alt om hvordan du fjerner driveren, da dey skal gøres på en speciel måde :

http://driverheaven.net/drivers/uninstall.php

Og hvis du har problemer eller bare vil vide hvordan man gør med en ati driver er dette forummet :

http://www.driverheaven.net/forum.php

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 24-07-02 14:01

Hej Biddy,

har du fået det til at funke eller driller det stadigvæk?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : biddy

Dato : 24-07-02 21:25

Hej starup
Jeg har ikke prøvet at fjerne grafikkortet endnu, for det venter jeg med til der er en der har forstand på det, så det funger ikke endnu
med venlig hilsen
Biddy