/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Ellen Kerstine Houlrik?
Fra : HSB
Vist : 877 gange
20 point
Dato : 15-07-02 09:08

Jeg leder efter Ellen Kerstine Houlrik født i november 1926. Jeg er meget interesseret i at høre fra eventuelle pårørende.

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 15-07-02 13:34

Britta Houlrik
Ægirs Allé 13
6705 Esbjerg Ø
Tlf: 75 45 40 13

Jens Madsen Houlrik
Strandbygade 81, 2. tv
6700 Esbjerg
Tlf: 75 12 29 46

Lene Houlrik
Engsvinget 51, Bellinge
5250 Odense SV
Tlf: 65 96 09 19

Jeg håber du kan bruge en af disse 3 personer til at hjælpe dig med at finde hende

Kommentar
Fra : Z

Dato : 15-07-02 15:47

Prøv at tjekke denne adresse:

http://www.saack.dk/slaegt_index.htm

Det kan være der er noget der du kan bruge.

Mvh. Picasso

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 15-07-02 16:01

Stedfortræder?

HM... er det dig der er Z, Klaus? Det kunne lige ligne dig!!!

Mvh. PICASSO

Kommentar
Fra : HSB

Dato : 15-07-02 16:03

Jeg takker meget for kommentarene; Jeg er selv kommet frem til ovenstående navne og adresser, men "Picassos" link til Saack familiens slægtsside kan jeg ikke umiddelbart se relevancen i: Så Picasso, skriv venligtst igen og uddyb hvorfor du satte linket i forbindelse med mit spørgsmål.

Sommerhilsner fra HSB.

Kommentar
Fra : Z

Dato : 15-07-02 16:11

Undskyld forvirringen - jeg benævnes Z - i hvert fald i denne forbindelse... det var bare for at joke en gammel ven.

Det var også meningen at jeg ville have skrevet igen, for inde på linket skal du gå ind under mine links - her ser du nemlig forfatterens tips til hvordan du nemmere kan finde frem til lige netop den du 'savner'...!

Hilsen Z

Kommentar
Fra : Z

Dato : 15-07-02 16:12

Sorry, mine tips.

Hilsen Z

Kommentar
Fra : HSB

Dato : 16-07-02 09:02

Jeg har nu tjekket Saack-familiens slægtsside og forfatterens tips til hvorledes man starter eftersøgningen af "savnede" personer.

Jeg har fået oplyst fra Folkeregistret, at Ellen Kirstine Houlrik, født den 15. november 1926, enten er afdød eller fraflyttet landet inden registring ved CPR-numre, da Folkeregistret ikke har nogen oplysninger på hende.

Så hvis nogen har tips til, hvad jeg gør nu for at komme i kontakt med efterkommere, pårørende eller andre, som kan hjælpe mig videre i min søgning.

Mvh. HSB

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 17-07-02 14:34

Hej HSB!
Hvornår har du "sidst" haft fat Ellen K.Houlrik?
Hvor har du første gang fundet hende?
Er du sikker på, at hun ikke er død som barn?
Hilsen Jeannie Kristensen

Kommentar
Fra : HSB

Dato : 17-07-02 15:55

Hej Jeannie,

Jeg er ret sikker på, at hun ikke døde som barn, da hun i en alder af 22 år fødte min far i Sct. Pouls Sogn i Århus kommune, hvilket fremgår at ministerialbogen fra samme sogn.

Accepteret svar
Fra : jkrjk2

Modtaget 20 point
Dato : 18-07-02 10:43

Hej HSB!

Hvis hun har fået et barn i 1948 og ikke er i folkeregistret (jeg mener det blev indført i 1923), så må hun være i udlandet.
Jeg forstår bare ikke at folkeregistret siger at de ikke har nogen oplysninger på hende. Jeg troede at der måske stod: Fraflyttet kommunen/sognet den XXX til YY-land?
Prøv at spørge dem igen.

Det første JEG ville gøre, var at kontakte de 3 ovenstående personer og høre om de kan hjælpe.

Hilsen Jeannie Kristensen

Kommentar
Fra : HSB

Dato : 20-07-02 15:16

Hej Jeannie,

Tilsyneladende havde jeg en forkert fødselsdato på E. Houlrik fra minsterialbogen (hvorfor, vides ikke), og det kan være årsagen til, at vi ikke har kunne finde hende via Folkeregistret.

Men jeg har fundet svar: I går talte jeg i telefon med min fars biologiske kusine! Hun kunne fortælle, at min biologiske farmor desværre er død, men hun efterlod en del familie og nu vil vi forsøge at skabe yderligere kontakt.

Mvh. HSB

Godkendelse af svar
Fra : HSB

Dato : 20-07-02 15:28

Tak for svaret, Jeannie.