/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Hjælp, jeg søger opskrift på Sankt Peter~
Fra : onetime
Vist : 656 gange
100 point
Dato : 22-09-04 09:36

Jeg skal lave Sankt Petersfisk i aften og jeg ved ikke lige helt hvordan, jeg har selv spist det meget syd på. Men nu er det første gang jeg skal lave det. Det er lidt kedeligt at stege det på panden, det er en at middelhavets fineste fisk, så søger en god opskrift. evt med en god fiske-sovs til.
Håber nogle kan hjælpe...

Accepteret svar
Fra : qfha

Modtaget 110 point
Dato : 22-09-04 10:09

Den kan tilberedes som pighvar eller søtunge. Så skulle der være opskrifter nok at finde.

Kommentar
Fra : onetime

Dato : 22-09-04 18:35

Ok, så står der i opskriften: Gulerødder og løg skrælles og skæres i tynde skiver. Urterne kommes i en gryde tilsat 4 dl. Hvidvin og koriander pakket i gaze. (pakket i gaze) var???? hvad betyder det, spøger den studernede???
Hjæp

Godkendelse af svar
Fra : onetime

Dato : 22-09-04 23:31

Tak for svaret qfha.
Det blev perfekt, brugte en opskrift fra ww.sol.dk
Takker

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 23-09-04 07:31

Jamen, det kan jeg godt svare dig på. For ikke at tingene skal blive i fonden(Vandet) kommer man de løse ting, som ikke skal blive der i et stykke gaze, for at tage det op igen samlet. Det er ikke et specielt krydderi

Godt det smagte (også gazen ?).