/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
køb af lusekamme -
Fra : karstenhou
Vist : 3619 gange
400 point
Dato : 21-09-04 23:39

Hej - jeg arbejder på en døgninstitution hvor vi er hård plaget af lus - Vi bekæmper på fuld tryk.
Vi har brug for en mængde lusekamme - er der nogen der kender et engros sted hvor de kan købes.
Der er måske nogen der kender en sponsor eller har du nogen liggende så send dem til
Furesøkolonien, Bistrupvej 137 , 3460 Birkerød
www.furesoekolonien.dk
Vi har ikke så mange penge og det er ærgeligt at købe kamme enkeltvis i dyre domme.
Så hellere bruge de sparsomme midler til at købe noget der gavner børnene lidt mere.
Med Venlig Hilsen Karsten Hou

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-09-04 00:21

Hvor mange lusekamme er der tale om? Det lyder som om det er flere hundrede. Lusekamme skal jo rengøres

Citat
Rengøring:

Tættekammen vaskes i hånden med vand og sæbe. Tættekammen tåler kogning. Kan også tåle at komme i fryseren.

efter rengøring kan kammen bruges til den næste.
Hvor mange er luseplaget på den institution?

Her er også lidt om bekæmpelse http://www.apotekernes.dk/Helium.dll?ID=892

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-09-04 00:28

Nu er luse- eller tættekamme som de hedder, jo den mindste del af det at udrydde lus.
Der skal skrappere midler til, medmindre I vil kæmme samtlige børn dagligt fra nu og til evig tid.
Hvis problemet er, at kammene af plastic ikke holder længe, hvad så med at investere i en af metal.

www.forbrug.dk/familie/boern/sundhed/luseplage/taettekamme/
der kan du se et udvalg af hvad der findes på markedet, og priser.
mvh dova

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-09-04 00:47

Det eneste rigtige når der er så mange børn, er da at købe det støvsugermundstykke der virker som en tættekam.
www.lusesnapper.dk
http://www.farmakonom.dk/Default.asp?ID=97&M=News&PID=626&NewsID=620
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-09-04 00:52

Lusesnapperen til støvsugeren har ikke fået en god anmeldelse

http://www.dr.dk/reneord/artikler/2003/240203lusesnapper.htm

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-09-04 01:11

Næ, den til støvsugeren får heller ikke god omtale i det link jeg lagde ind
mvh dova

Kommentar
Fra : karstenhou

Dato : 22-09-04 08:46

Hej Vi har stor erfaring i bekæmpelse af lus.
Jeg er bare interesseret i hvor jeg kan få nogle billige kamme.
Vi slider en del op og de er dyre i brug.
Nu har jeg købt nogle stålkamme i tyskland til 25 kr. stykket.
De er godt nok til hunde - men de ser gode ud.
Karsten

Kommentar
Fra : claraogsigne

Dato : 22-09-04 11:32

På Apoteket kan I købe en lusekam, der er lavet kirugisk stål, den er virkelig god. Kan bruges mere end engang, kan koges.
Den tager både lus og æg. Den koster godt nok knap 100.- men nu har jeg haft den i 2 år og jeg har ikke købt luseshampoo siden. Lusene bliver også resistente overfor det.
Vask ungernes hår og put balsam i håret, mens balam sidder i køres lusekammen igennem håret.
Når jeg gør det, hvis ungerne har fået lus, bruges der ca. ½ time pr. barn. Det tager tid, men de er også lusefrie bagefter.
Der mange der bare lige kigger dem i nakken også er det i orden; men NEJ, det er hele håret.
Held og Lykke

Kommentar
Fra : HelleS

Dato : 10-10-04 14:48

Prøv at kontakt Nordpharma - det firma der producere Prioderm. Det kan være at i kan få nogle gratis lusekamme fra dem (http://www.norpharma.dk). Der står godt nok Prioderm på dem, men det er vel ligemeget når de er gratis...