/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Trojan horse.
Fra : marcussen1
Vist : 253 gange
50 point
Dato : 21-09-04 20:16

Jeg har fået en virus, der hedder: Trojan horse/IRC/BackDoor.SdBot.48.AC. Jeg har forsøgt at fjerne den med både SPYBOT og AVG, men den forbliver der. Betyder den virus noget, og findes der en måde at fjerne den på?

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 60 point
Dato : 21-09-04 20:26

Prøv at scanne i fejlsikker tilstand eventuelt med denne: http://vil.nai.com/vil/stinger/

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-09-04 20:27

Tjek også om de fundne filer ligger i opstart.
Start - Kør - skriv msconfig - OK - fanebladet start

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 21-09-04 20:40

AVG er værdiløst, download den 90 dages demo bullguard

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-09-04 20:45

xyzzygy, hvor har du pludselig fået den ekspertice fra.
AVG er ikke værdiløst, men selvfølgelig kan man få noget der er bedre.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-09-04 22:17

marcusen1, du har forresten lidt åbne spørgsmål stående.
Det der giver lysten til at besvare spørgsmål er at få en respons på sine forslag ikke så meget for pointene, men et lukket spørgsmål angiver at problemet blev løst og så efter hvad jeg hurtigt kunne se så er der da løsning på de fleste, måske alle.

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 21-09-04 22:51

Hvis filen som er ramt af virus, kan undværes, skal du bare browse til den og slette den. Den plejer at blive vist i avg advarsels menuen

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 21-09-04 22:56

Nå her er alligevel nogle instruktioner til at fjerne den http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/backdoor.sdbot.html

ellers kan du køre en scan herfra - sæt den til autoclean http://www.bitdefender.com/scan/licence.php

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 22-09-04 11:41

Tak for svaret BjarneD.