/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Kontaktpersoner i Himmerland
Fra : Dittesen
Vist : 371 gange
150 point
Dato : 21-09-04 19:53

Hej!

Er der mon nogen, der kan hjælpe mig? Jeg står i den situation, at jeg gerne vil skifte branche. Jeg underviser i øjeblikket voksne, men jeg kunne godt tænke mig at bruge min uddannelse som kommunikationsmagister i et job som fx informations- og kommunikationsmedarbejder eller eventuelt som redaktør.

I den forbindelse vil jeg høre, om der er nogen, der kender nogle personer man kan kontakte og eventuelt sende en uopfordret stilling til i Himmerlandsområdet eller i nærheden af Randers, Århus, Viborg. Jeg tænker især på kontaktpersoner i mellemstore virksomheder eller i kommunerne.

V.h.

Dittesen

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 21-09-04 20:49

Du kan ikke sidde her og vente på navne og adresser...

Tænk på virksomheder du tror kunne være noget for dig og få så sendt en uopfordret ansøgning afsted... få evt. inspiration i telefonbøger (trykte som elektroniske) eller blad i lokale aviser hvor virksomheder af og til omtales... positivt som negativt...

Held og lykke

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 21-09-04 20:51

Du har selvfølgelig allerede prøvet diverse jobdatabaser og personalerekruteringsbureauer på nettet..

Kommentar
Fra : Dittesen

Dato : 21-09-04 21:10

Ja, det er nemlig rigtigt. Jobdatabserne og personalerekruteringsbureauerne er prøvet!

Men grunden til at jeg spørger efter specifikke kontaktpersoner er, at det efter mange eksperters mening skulle give en bedre indgangsvinkel ift en ansøgning eller samtale.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 22-09-04 08:16

Som udgangspunkt er din uddannelse ikke særlig kendt. Du skal måske prøve at profilere den lidt. Hvad ligner den i forhold til traditionelle uddannelser. Og hvis du mener den ikke kan sammelignes med andre, må du virkelig ud og fortælle hvad du kan i forhold til det virksomheden har i forvejen.

Nu er det jo begrænset, hvad der er af større virksomheder i himmerland. Men du kan evt. kontakte de lokale erhvervschefer, og prøve at få skabt nogle kontakter den vej rundt.

Held og lykke med foretagenet.