/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Hvilken trådløs router ?,Kræsen bruger!
Fra : FrankCo
Vist : 258 gange
150 point
Dato : 21-09-04 19:49

Hey..

Jeg har Cybercity, og er ligesom alle andre der får den der lorte zyxel utilfreds, og da jeg ikke kan sætte min linksys ikke understøtter PPPoA og ikke gider bruge min gamle cisco pga. forældelse.... står jeg og skal have fat i en anden, og denne gang vil jeg have en wireless da jeg også har et trådløst multimedie center bla bla.....

Den må maks koste en tusse (1000,-KR), sådan da.... et par kroner over går jo ikke noget.... (hvis der er en der er over prisen og der bliver begrundet godt for den så kan det jo være....)
Skal kunne levere SuperG (108mbps)
alle standard features (nat, firewall, etc....)
humm... gider ikke liste det hele op, den skal kunne det samme som min nuværende routere BEFSX41/Cisco 677/78/Zyxell 650R.

jeg har hørt en del problemer med folk der mister forbindelsen til den trådløse det af netværket osv... det skal selvfølgelig være en der er 99.9% stabil !! og stabilitet er nok egentlig kodeordet her. Er totalt ligeglad med størmforbrug, udseende mm. det eneste der har interesse er features og pris.

da det her jo er et af de sites hvor de point folk gir er det folk gider at svare andre for, så vil jeg lige skrive en lille "warning" inden jeg får problemer med admins mm.

###############################################################################################
### Der vil ikke blivet givet point til semi besvarede spørgsmål, eller kommentare, hvor produktet ikke lever op til de forventninger jeg har.###
### så lad vær med at skrive noget, hvis det er point'ne der gå's efter.Når jeg er tilfreds med min egen beslutning om hvad jeg vil gøre, ###
### ud fra de data som er blevet givet af folk, vil jeg udgive point efter det. Jeg er ikke utaknemmelig gider bare ikke problemer. ###
###############################################################################################

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 21-09-04 20:06

Jeg ville tage en D-link. Prøv at finde den bedste pris på www.edbpriser.dk.

Jeg er supertilfreds med min D-link. Kører endda med 54M/bit over til naboen - så vi deles 3 huse om 1 x 4 M/bit ADSL.

Funker bare

Lars

Kommentar
Fra : lras

Dato : 21-09-04 22:22

Jeg kan tilslutte mig til forslaget fra Lars. Jeg har en D-Link DI-514 der siden installationen for et års tid tiden har serviceret tre PC'er fordelt på tre etager med en tilgængelighed på 100%.

Leif

Kommentar
Fra : FrankCo

Dato : 21-09-04 23:38

Lars/Leif:

Dem i nævner kan ikke køre med 108mbps(SuperG), men 54mbps og 11... det er ikke hurtigt nok, og da jeg allerede har et netkort som er kan køre de 108mbps så er det sådan en jeg skal have fat i.......

men tak for input'et

Frank/

Kommentar
Fra : FrankCo

Dato : 21-09-04 23:40

Lars/Leif:

Dem i nævner kan ikke køre med 108mbps(SuperG), men 54mbps og 11... det er ikke hurtigt nok, og da jeg allerede har et netkort som er kan køre de 108mbps så er det sådan en jeg skal have fat i.......

men tak for input'et

Frank/

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 21-09-04 23:45

Jeg har en Netgear 108Mbps Wireless Firewall Router WGT624
Den har, ud over trådløs adgang, 4 stik til alm. netværksforbindelse (hub/switch)
Jeg har absolut kun ros tilovers for den, jeg gav 1.400 for den, men den er vist billigere nu.

Åbne porte, lukke af for bestemte hjemmesider for ungerne, opsætte min bærbare, beskytte den imod ubudne gæster... Det hele er gået som en leg.
Kan varmt anbefales.

Mvh. Carsten

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 21-09-04 23:48
Kommentar
Fra : FrankCo

Dato : 22-09-04 00:32

Carsten:
Ja har kikket på den, men den understøtter ikke PPPoA. Så kan ikke bruge den da jeg har Cybercity, desværre.

Frank/

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 22-09-04 00:54

Det passer ikke... Jeg har lige været inde i opsætningen og kigge:

Citat
Does Your Internet Connection Require A Login?

Select this option based on the type of account you have with your ISP. If you need to enter login information every time you connect to the Internet or you have a PPPoE account with your ISP, select Yes. Otherwise, select No.

Note: If you have installed PPP software such as WinPoET (from Earthlink) or Enternet (from PacBell), then you have PPPoE. Select Yes. After selecting Yes and configuring your router, you will not need to run the PPP software on your PC to connect to the Internet.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 22-09-04 00:56

Eller har jeg misforstået noget?
Hvis man vælger "Yes" så kører den PPPoE
Men hvis man vælger "No" så kører den vel det andet?

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 22-09-04 01:32

Naaah, jeg tager nok fejl...

Jeg har lige søgt på både "108 mbps" og PPPoA... Og der er faktisk ikke et eneste sted, hvor begge ting dukker op.
Se her: http://makeashorterlink.com/?H22865759
Jeg tror desværre ikke at du får en hastighed over 54 Mbps, hvis du skal køre PPPoA.

Kommentar
Fra : FrankCo

Dato : 22-09-04 12:37

Er også bange for at det bliver tilfældet, men der er håb endnu.

frank/

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 22-09-04 17:28

Hej FrankCo.

Når du køber en Dlink, så kan den kun standard 54 M/bit - men så hentes en driver på www.d-link.dk, og vupti, så kan den pludselig køre 2 x hastighed = 108 M/bit. Du har statefull inspection, NAS opsætningsmuligheder og endelig log på intrusion = du får besked når du portscannes med hvilken IP adresse der kører portscanning på dig. Sekundært kan du låse nøgler på Macadresser således at dit trådløse ikke kan ses af andre end de MAC adresser du har sat op. Alt dette er noget som du normalt kun ser på de større Cisco enheder, så du får utroligt meget for pengene i D-link.

Jeg har gjort det samme med en AWL 950+ som "kun" kørte 22 M/bit - den kører nu triple = 88 M/bit wireless, og det funker altså bare.

Jeg ved at D-link har PPPoE, så din Cybercity bør ikke lide en krank skæbne.

Lars

P.s. Linksys kan det samme, men jeg ved at de ikke kan PPPoE

Kommentar
Fra : FrankCo

Dato : 22-09-04 20:44

Lars:

Det lyder fedt, men jeg har brug for PPPoA , så jeg tror du har misforstået noget, jeg har også haft kontakt til Gorm Engeskov "tror det var det han hed.." fra D-link og han siger at den router de har som kan komme i nærheden af hvad jeg skal bruge er en de lige har fået på markedet, den kan ses på deres svenske site og hedder DSL-G604T. Men den har ikke muligheden for at lave det trick som du snakker om, da den er baseret på et helt andet chipset. så har istedet for kikket på en fra 3Com som dog' koster 1400 men ved tilgengæld at det er en router som lever op til alt hvad de skriver den kan, de leverer også tli størstedelen af erhvervs løsninger sammen med Cisco.

Men vil da med glæde modsiges, da features er at foretrække, så længe at stabiliteten ikke bliver forringet.

linksys: Skal jeg ikke have igen, syntes det er utroligt at Cisco vil lægge "navn" til dem.....

frank/

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 23-09-04 07:58

Hej Frakco.
På følgende link: http://www.dlink.se/support/sdbdetails.asp?Id=355 kan du firmware opdatere D-linnk boksen.

Prøv evt. at lave en aftale med en D-link forhandler om at du tester kassen, og kan den køre 108 M/bit, så = køb, hvis ikke kan han få lov at levere en Cisco til dig.

Alle D-links produkter som firmware opdaterer efter 10/6 plejer at indeholde 2x eller højere hastighedsopdatering, så derfor min udtalelelse om at det er muligt at køre hurtigere ved at opdatere firmware.
lars

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 23-09-04 08:06

Ups - kom til at sende før jeg var færdig.

Prøv evt. at kontakte D-links support i Sverige, da D-link's G604T er standard udstyr til Telias ADSL m/Wireless i Sverige.

telf er: +46 (0)8 585 36 841 alle hverdage 08.00 til 22.00

eller søg mere information på http://www.dlink.se.

Lars

Kommentar
Fra : FrankCo

Dato : 23-09-04 15:02

Den router som kan hvad jeg skal bruge DLSG604T, er ikke bygget over Atheros chipset, hvilket vil sige at den ikke kan komme til at køre super-g aka. 108mbps, så d-link er udelukket.

frank/

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 23-09-04 15:30

Hej Frank
Ja så blev jeg også klogere - vi roder ikke så meget med sammenbyggede D-link produkter. Vi bruger Zyxel elelr Cisco som firewall med VPN og sætter efterfælgende D-link trådløse op bagved.

Takker for din info - den vil blive givet videre

Lars

Kommentar
Fra : FrankCo

Dato : 23-09-04 15:38

Også klart den bedste løsning, men da det er til SOHO altså i mit private hjem, gider jeg ikke have et utal af bokse stå og blinke, plus at jeg ikke har råd til at investere i 3 produkter.
Har kikket på en 3Com officeconnect adsl 11g wireless firewall router, og den lover godt, men tror heller ikke den kan levere de 108mbps. Men venter på svar fra 3Com. Den er tilgengæld nok noget mere stabil end det man ellers kan få for små 1300,- og stabilitet er kodeorden her. nogle der mener noget andet ?

frank/

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 23-09-04 15:43

Hej Frak

Jeg har selv et SOHO hjemme, og har en ældre Zywall 10 siddende + en 802.11G fra D-Link. Andet er der ikke. Du kan i den blå få en god Zywall 1 for en 300-500 leif - du skal i hverfald ikke give mere - og så skal du regne med en 700 leif til en D-link. = 1200 for godt nok 2 enheder, men det er konge, for dit netværk er ikke nede mens du SP opdaterer din Firewall og du kan stadig med alm. kabel komme ud mens du SP opdaterer din Access Point elelr retter en fejl du kom til at lave

Men du har ret 2 x enheder = 2 x strøm.
Lars

Kommentar
Fra : FrankCo

Dato : 23-09-04 15:49

Lars:
Klart havde der også været nogle der betalte for udgifterne (erhverv mm.) så havde der også været 3 bokse BB router(2*WAN)-firewall-AP, og alle maskiner havde været udstyret med cable NIC og wireless NIC så det eneste der kunne gå galt var bb routeren, som ville have fallback feature, så stadig en flaskehals men en meget lille en.... men det er jo ren fantasi, da mine 1300 ikke engang ville kunne betale for bb routeren.

frank/

Kommentar
Fra : goofy_dk

Dato : 10-10-04 14:41

Nu ikke for at kaste lidt malurt ind i debatten, men 108 Mb, fedt nok !
Hvad har du af linie mod internettet 108 ??? tror det ikke !
SKal du dele filer internt, hvis ja vil jeg tvivle på at du nogensinde kan udnytte de 108 Mb

Alt dette her med større hurtigere og bedre end naboen tager snart overhånd..

Bare min ydmyge mening, følger spændt med i debatten

Kommentar
Fra : FrankCo

Dato : 11-10-04 05:18

nope, har ikke 108mb på wan siden, men hvad tror du selv jeg vil bruge 108mb til ? så den wireless ikke kun overfører med 22mb/s og istedet overfører med 44mb/s smart ikk....

frank/