/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Isolering af drivhus
Fra : jspi
Vist : 1708 gange
100 point
Dato : 21-09-04 18:43

Er der nogen der ved hvor man kan købe boblefolie til at isolere drivhuse med. Det må meget gerne være i nordsjælland. Jeg har forhørt mig hos Silvan og Bauhaus de forhandler det ikke.

Hilsen jspi

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-09-04 19:04

Nu er jeg ikke helt sikker på, hvad du mener med boblefolie.

Men der er noget isoleringsmateriale her med bobler i.
www.scansulate.com/new/
Det hedder Airflex, og der kan du klikke på forhandlere.

Men hvis det er det gennemsigtige man også bruger til postforsendelser, så prøv denne her
www.tool-net.dk/shop/default.asp?ProductID=257

mvh dova

Kommentar
Fra : Ravni

Dato : 21-09-04 19:07

Hej JSPI

Tjek www.garfors.dk
Det er de proff. netværk - her kan du sikkert lure dig til hvor du kan erhverve dig en rest.

Finn

Accepteret svar
Fra : 101173

Modtaget 100 point
Dato : 01-10-04 18:08

Hej

Du kan købe boblefolie i Garta inde på grønttorvet. Jeg har lige købt 1,5x50 meter for ca. 650 kr., jeg skal ikke bruge det hele så du kan evt. købe noget af mig...

vh Tina

Kommentar
Fra : jspi

Dato : 02-10-04 00:07

Hej 101173

Jeg har købt boblefolie, jeg fandt det hos Lomax et firma der sælger kontorartikler. Jeg købte en rulle som jeg delte med en veninde. Rullen var 150x100 meter og vi gav 590 kr. for den. Så de er noget billiger med boblefolien en Garta. Men ellers tak for tilbudet.
MVH jspi

Godkendelse af svar
Fra : jspi

Dato : 02-10-04 00:08

Tak for svaret 101173.

Kommentar
Fra : 101173

Dato : 02-10-04 09:32

Ja men den boblefolie du har købt er så vidt billedet på hjemmesiden med små bobler og ikke UV sikker, dvs. den ikke er nær så isolerende som den med store bobler og "smuldre" væk til næste år pga solen...
Men har du nogen gode ideér til hvordan man sætter det op?
vh Tina

Kommentar
Fra : jspi

Dato : 02-10-04 12:44

Hej Tina

Jamen jeg skal ikke have den op om sommeren, den sidder invendig i drivhuset i 2 lag, og ind til nu virker den helt fint. De sidste to nætter hvor det har været meget koldt har jeg haft 14,5 grader derude. Jeg har ganske svagt varme på via et varmeapperat hvor der er termostat. Desuden har jeg købt nogle lange billige glasuld måtter i Jem&Fix som jeg har sat hele vejen rundet mellem de 2 lag bobleplast. Jeg pakkede dem ind i noget plastdampspærre som jeg havde i overskud fra en ombygning. Det er meget billigere at gøre det på denne måde end at købe vintermåtter

Ang. opsætning så købte vi noget spirasnor det man også bruger til gardiner. Vi klippede nogle små stykker ud og satte krog og øsken i hver ende. Så trak vi snore gennem hele drivhuset og kørte plasten på under snorene. Det er lidt svært at forklare men jeg har taget billeder af hele processen for at vise min veninde hvordan vi gjorde. Hvis du skriver en mail adresse til mig så skal jeg med glæde sende billederne til dig.

Vh Jspi