/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Er det muligt at modtage sms på computer~
Fra : karstenhou
Vist : 471 gange
50 point
Dato : 14-07-02 22:25

Min søn er på ferie og vil gerne sende mig sms´ , men jeg har ingen telefon. Er der nogle steder det er muligt at modtage sms beskedder.
Hilsen Karsten

Kommentar
Fra : bettefis

Dato : 14-07-02 22:41

Ja du kan sende og modtage sms via et program der hedder icq, det kan downloades her:

http://www.icq.com

p.s. Jeg har prøvet det og det virker

Når du har installeret det skal du ind under menuen i bunden der hedder services der er der en ny menu der hedder send sms

mvh

bettefis

Accepteret svar
Fra : Picasso

Modtaget 60 point
Dato : 14-07-02 23:08

Din søn kan også (hvis nyere tlf.) indstille hans mobiltlf. til at sende sms til e-mail.

Tjek eksempelvis dette link:

http://www.sonofon.dk/index.asp?page=/service_og_produkter/mobil/services/sms_til_e-mail.shtml

Går ud fra at det er det samme der er gældende hos de enkelte telefonselskaber, nu vidste jeg jo ikke lige hvilket af dem din søn er tilknyttet.

Håber I finder ud af det.

Mvh. Picasso

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 14-07-02 23:09
Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 14-07-02 23:22

Såfremt han har telmore-abonnement, skal han gøre følgende:

Vil du sende en sms fra din telefon til en e-mail, skal du starte selve tekstbeskeden med at skrive e-mail-adressen, lave et mellemrum og skrive den besked du vil sende. Når telefonen beder om et nummer den skal sende beskeden til skriver du: 200
Så sender telefonen tekstbeskeden til den e-mail-adresse, du har skrevet først i meddelelsen.

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 14-07-02 23:30

Hvis han har telia, skal han gøre følgende:

Gør det samme som hvis han havde abonnement hos telmore. Beskeden skal blot i stedet sendes til nummeret 1010.

Kommentar
Fra : karstenhou

Dato : 14-07-02 23:53

abonnementet er hos tiscali

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 15-07-02 02:56

Hej Karsten,

enhver mobil telefon der ka' sende SMS'er ka' sende til en E-mail såfremt ens Teleselskab tilbyder det... det har ikke noget med alderen af telefonen at gøre...

du ka' bl.a. se her hvordan de forskellige muligheder ser ud for at skrive en mail som SMS til mobilen... -->
http://www.sms-sender.dk/email2sms.asp
Desvære ser det bare ud til at Teledanmark har nedlagt denne funktion... nu ved jeg godt du siger det er et Tiscali abonnement I/du/han har... Men der er stor sandsynlighed for, at Tiscali måske benytter sig af TDC, ligesom DEBITEL, TELEFONA og TELE2 gør...

Jeg arbejdede engang på et Corba project, hvor vi sku' lave et alarmsystem der kunne sende SMS'er... Og det var ikke altid lige let...
Vi sendte og sendte Mails til mobilen... som det stod foreskrevet... men der skete bare ikke en dyt...
så valgte vi at gå den anden vej... og sendte en SMS til e-mailen... Vupti SMS i Email boxen... Besvarede den... og Vupti Mail sendt til Mobilen...

det er derfor jeg synes det er ret ærgeligt at TDC ikke længere tilbyder en svarfunktion på SMS'er fra E-mail... men vi lavede lidt forskellige tricks samt et email program... der sendte direkte til TDC's mailserver som håndterede SMS/E-mail... Jeg vil finde projectet frem og se om det stadig funker... og evt. se ved samme lejlighed om Tiscali har samme service eller slags server sat op...

Mht. til at sende en SMS fra mobilen til E-mail er opskriften ret simpel... (ligesom Picasso også har skrevet)...
http://www.sms-sender.dk/sms2email.asp
La' os sige din e-mail er karsten@hou.dk så ska' din søn bare starte med at indtaste den Email adresse og herefter putte et mellemrum efter email adressen, og så begynde at skrive resten af beskeden ned... (ca. højst 160 tegn) og derefter skrive til Centralnumret fra teleselskabet... -->
http://www.sms-sender.dk/centralnumre.asp

Nu ved jeg faktisk ikke om Tiscali tilbyder denne service... Men jeg går stærkt udfra at de gør... Men jeg vil foreslå dig at kontakte Tiscali og forhører dig om de tilbyder det... og hvis de gør... hvilket Central nummer der ska' sendes til...
umiddelbart kunne det f.eks. godt være TDC's central nummer... men jeg er ikke sikker...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 15-07-02 02:58

Hej igen,

jeg kom til at lave en fejl i overstående indlæg... Tele2 benytter ikke TDC...

det var en tastefejl jeg lige fik overset... beklager...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 15-07-02 10:36

Hejsa Karsten,

her er tlf.nummeret på Tiscalis kundeservice, her må du kunne få oplyst hvilket nummer din søn skal sende sms til for at den kommer frem til din e-mail.

Kontakt
Tiscali A/S
Peter Bangs Vej 26
2000 Frederiksberg
Telefon: 3814 7000
Fax: 3814 7007

For det var der var essensen ikke, at han kunne komme til at skrive til dig, ikke sandt?

Mvh. Picasso

Kommentar
Fra : karstenhou

Dato : 15-07-02 12:47

det går fremad jeg har en mail liggende hos tiscali. Nu får vi se.

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 15-07-02 15:34

Det skal virke

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 15-07-02 16:34

Hej,

det kræver også at Tiscali understøtter det... det tror jeg helt sikkert også at de gør... idet de tilbyder at sende en sms når der evt. er kommet en mail i ens mailbox...

problemet er bare hvad ska' der stå efter mobil@?????.dk, hvor mobil er dit søns nr. og ???? er det der ved tdc er "sms.tdm.dk" eller var, for det ser ud til at de har stoppet det...

og mht. din skal sende ska' du bare ha' fundet ud af hvad centrak nummeret er ved Tiscali... hvis han ka' sende til dig via mobilen til din Email box... men du ikke ka' sende til ham... Ka' det lade sig gøre over ICQ som bettefis nævner... hvor du så ka' sende en sms til din søn... ellers hvis du er heldig eksistere en af de hjemmesider hvorfra man ka' sende Sms stadig...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 15-07-02 16:37

damn... jeg ka' ikke stave i den varme...

mht. til når din søn skal sende til din e-mail... skal du/I bare ha' fundet ud af hva' central nummeret ved Tiscali er... sku' der ha' stået...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : karstenhou

Dato : 15-07-02 17:13

jeg bruger ICQ - det virker perfekt.
Tak for indsatsen...Karsten