/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Ka det passe???
Fra : donbibi
Vist : 622 gange
50 point
Dato : 21-09-04 16:28

Kan det passe jeg ikke kan finde en hjemmeside med tekster + akkorder til danske børnesange?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-09-04 16:31

Prøv at kig på www.ugle.dk/boernesange.html

ved så ikke lige om der er akkorder
mvh dova

Kommentar
Fra : soyeljefe

Dato : 21-09-04 16:32
Kommentar
Fra : soyeljefe

Dato : 21-09-04 16:33

Ups...der var vist ikke akkorder til :(

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-09-04 16:37

I sådanne tilfælde plejer jeg at gå ind på www.herningbib.dk - Det gjorde jeg også her. Søgte på Titel= De små synger og fik 81 hits. Bladre lidt nedaf på 1 st. side og du finder mindst 3 bøger med såvel tekster som noder m.v. til danske børnesange. De samme bøger kan sikkert lånes på dit egen lokale bibliotek.

Kommentar
Fra : donbibi

Dato : 21-09-04 17:48

de to første hjemmesider er meget gode MEN, ingen akkorder. Kun tekst!!! Den sidste hjemmeside tror jeg er for voksne, jeg fandt i hvert fald ingen danske ( egnet for børn) sange derinde.

Jeg skal bruge dem til musik/sang i 4-6 klasse. Og nej, jeg er ikke musiklærer hvis nogen havde tænkt sig at spørge
Kan i så anbefale en bog så?

Den skal indholde alle de go'e sange som: Alting ka gå itu, Haveje, Puff, Midt om natten, Jeg vil male dagen... osv.
Men hvis nogen altså kender en hjemmside vil det være meget nemmere for mig!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-09-04 17:54

Hvis du med "den sidste" mener den jeg henviser til, har du gjort noget galt. Gå i Biblioteksdatabasen og søg som jeg skriver, der er masser af bøger med noder til børnesange. De sange du nævner er da ikke børnesange, jo måske Puff.

Kommentar
Fra : hsrdyjy

Dato : 21-09-04 19:54

Til orientering er de fleste større danske steder på wwww med noder, guitartabs, akkorder etc. mere eller mindre blevet tvunget til at lukke, da de åbenbart overtrådte rettighedsreglerne (copyright) Så derfor er det desværre nærmest umuligt at finde sådanne sider. Som COPY-DAN skriver på deres side - "Musik er også noder". Du kan også tjekke ophavsretloven - den er god nok!

Kommentar
Fra : donbibi

Dato : 21-09-04 21:07

Det kan du have ret i. Det er den eneste forklaring på at disse hjemmesider ikke findes, for der er elleres store efterspørgesel på dem ( med noder). Det jeg mente med børnesange er jo ikke nødvendigvis "Mr. Jacob" eller "Sur Sur Sur"! Som jeg skrev mente jeg sange der var egnet som føllessange for børn i 5 - 6 klassetrin.

Kommentar
Fra : hsrdyjy

Dato : 22-09-04 20:18

Ved du hvad jeg har selv spillet en del guitar i tidernes morgen og jeg har et ringbind med nogle af de sange og alle med guitarakkorder du efterlyser + en masse andre MEN det er jo i papirudgave.
Her bare et lille udpluk af min samling: This is my life, kvinde min, smuk og dejlig, Rabalderstræde, du er så smuk og dejlig, måske ku vi, om lidt blir her stille, hvad gør vi nu lille du, tarzan mamma mia, kald det kærlighed, østre gasværk, papirsklip, Beatlessange osv. osv. Sange jeg har samlet for mange år siden da jeg gik til guitar i ungdomskolen, havde musik i gymnasiet, fået af mine venner o.a. Nu vil jeg jo ikke rode mig ud i noget forbudt, her tænker jeg på ophavsrettigheder, sååå hvad gør vi (nu lille du)??